|

ببین ملت چه زرنگن و چیا رو موقع خرید گوشی چک میکنن / حالا تو فقط بگو دوربینش خوب باشه

در این مقاله نکاتی رو که باید در هنگام خرید گوشی بدونید رو براتون بیان کردیم که میتونید با فهمیدن اون ها خرید بهتر و مطمئن تری داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا به قدری تنوع توی بازار گوشی زیاد شده که آدم یه مقدار سردرگم میشه که از بین این همه مدل های موجود توی بازار به سراغ چه گوشی بره و کمپانی های شیائومی و سامسونگ هم که در نوع خودشون دارن حسابی با هم رقابت میکنن و گوشی در رنج قیمت های مختلف تولید میکنن و برای فروش دارن که خب این یعنی هر قشری میتونه با توجه به بودجه ی خودش گوشی داشته باشه مثلا در کف حالت ترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون رو میتونیم داشته باشیم که حالا میتونن حتی زیر پنج میلیون هم باشن و یا بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون رو که میتونن نیازهای کاربران رو به خوبی برآوورده کنن.

اما آیا تا به حال براتون سوال نبوده که اصلا موقعی که گوشی میخواهید بخرید باید به چه نکاتی توجه کنید و بر حسب چه چیزایی گوشی رو انتخاب گنید و استانداردهایی که شما مدنظر دارید چیا هستن؟ در بیشتر مواقع اکثر ما ترجیحمون این هست که گوشی دوربین خوبی داشته باشه و در این حالت بدون توجه به بقیه ی مسائل اقدام به خرید میکنیم که بعد از یه مدت که دوربینش برامون تکراری شد تازه یه سری از عیب و ایرادهای اون بالا میاد که اصلا بهش فکر نکرده بودیم بنابراین چاره ی کار چیه؟ شما باید تحقیق و مطالعه کنید مثلا برید سراغ مقایسه ی بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ تا بدونید چه خبره اصلا اینا توی بهترینای خودشون چیکار کردن که حالا توی میان رده ها چیکار کنن! حالا در دامه ی این مقاله هم بهتون یه سری از نکالت رو که موقع خریدن گوشی باید بدونید رو میگیم، پس با ما همراه باشید.

راهنمای خرید گوشی

موقع خرید گوشی به وزن و ابعاد اون توجه کنید

شما باید در مواقعی که اقدام به خرید گوشی میکنید  وزن و ابعاد اون رو مورد بررسی قرار بدید چرا که بالاخره میخواهید که اون گوشی رو با یه دست نگه دارید و وزن اون بسیار مهمه و البته که قراره توی صفحه ی اون محتواهای مختلفی رو نگاه کنید که ابعاد اون هم از نکات مهمه در کل میشه گفت که به اون گوشی های به قولی خوش دست گفته میشه دارای صفحه نمایشی در ابعاد 6.2 اینچ تا 6.5 اینچ هستن. البته که گوشی های بزرگتر هم دارای طرفداران خودشون هستن ولی خب این یه استاندارد به شمار میاد.

در خصوص وزن هم باید این نکته رو بدونید که وزن گوشیه شما به توزیع جرم، اندازه و جنس بدنه ی اون بستگی داره بنابراین در صورتی که به دنبال یه وزن سبک برا گوشی هستید باید به دنبال اون گوشی هایی برید که وزنشون چیزی حدود 140 الی 180 گرم هست و البته که این روزا شاید گوشی هایی که قاب پشتی اون ها از جنس شیشه هست یه مقدار سنگین به نظر بیان ولی خب زیبایی بیشتری دارن.

راهنمای خرید گوشی

موقع خرید گوشی پردازنده ی اون رو در نظر بگیرید

این روزا در بازار گوشی های زیادی با پردازنده های متفاوتی وجود داره که هر کدوم اسم های مختص خودشون رو دارن ولی در کل باید به دنبال خرید اون گوشی باشید که پردازنده ی اون برای این که چندتا کار رو به شکل همزمان انجام بده مناسب باشه و البته که یه تحقیق و بررسی در خصوص پردازنده های عرضه شده و پردازنده ی گوشی که مد نظرتونه که اون رو بخرید انجام بدید که این روزا نهایتا با یه سرچ ساده میتونه انجام بشه بنابراین باز هم تاکید میکنیم که داشتن اطلاعات قبلی بسیار مهمه و نباید خام به خرید گوشی برید.

راهنمای خرید گوشی

موقع خریدن گوشی فضای ذخیره سازی و حافظه ی اون رو بررسی کنید

یکی از مهم ترین موضوعاتی که موقع خرید گوشی باید اون رو در نظر بگیرید فضای ذخیره سازی و رم گوشیه که گفته میشه حتی به اندازه ی پردازنده ی اون هم اهمیت داره چون بالاخره گوشی این روزا تبدیل به یه وسیله شده که دائما همراه ماست و هر آن و هر لحظه از اون استفاده میکنیم و اطلاعات مختلفی رو در اون ذخیره سازی میکنیم که این اطلاعات هر کدوم به نوبه ی خودش یه فضایی رو اشغال میکنه و در صورتی که فضای ذخیره سازی گوشی اون طور که مورد نیاز ما هست نباشه بعد از یه مدت که پر شد شروع به کند کردن گوشی میکنه و همین موضوع باعث اعصاب خوردی میشه. در کل اون دسته از مدل هایی که از فضای ذخیره سازی UFS 2.1 و بیشتر برخوردار هستن بهتر از بقیه اند.

راهنمای خرید گوشی

موقع خریدن گوشی به باتری اون توجه کنید

اکثر گوشی های هوشمندی که این روزا توی بازار موجود هستن از ظرفیت های بالایی برخوردارن و در بین اون ها گوشی هایی که باتری های اون ها از ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت و بیشتر از اون برخورداره عمر بیشتری میکنن و در خصوص شارژدهی هم گفته میشه که اونایی که از توان شارژ بیست وات و بیشتر برخوردار هستن کارایی بیشتری دارن بنابراین و با این حساب در صورتی که میخواهید یه گوشی که زود شارژ میشه داشته باشید باید به سراغ اون گوشی هایی برید که توان شارژ اون ها بالای 33 وات هست. همینطور به وجود آداپتور در جعبه هم توجه کنید.

راهنما خرید گوشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی