|

کل کل همیشگی طرفداران سامسونگ و اپل؛ آیفون ۱۵ پرو مکس بهتر است یا S۲۳ Ultra

در این مطلب به مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با S۲۳ Ultra می‌پردازیم و این دو گوشی را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

لینک کوتاه کپی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پیشرفته‌ترین گوشی آیفون در سال ۲۰۲۳ است که تفاوت‌های چشمگیری با سایر مدل‌های آیفون ۱۵ دارد. این گوشی با دوربین پریسکوپ، طراحی تیتانیم جدید، پورت USB-C و تغییرات دیگر به میدان آمده تا عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۲۳ را به نام خود ثبت کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین، از طرفی، گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۳ است و از چیپست قوی، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، نمایشگری بسیار باکیفیت و رابط کاربری سامسونگ بهره می‌برد. با توجه به چنین مشخصات و امکاناتی، عجیب نیست که گلکسی اس ۲۳ اولترا یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار باشد و حتی با وجود مدل‌های پرچمدار و ارزانتر گوشی شیائومی، فروش بالایی را ثبت کند.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با S۲۳ Ultra

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم، این است که شرکت اپل برای آیفون ۱۵ پرو مکس از یک طراحی تیتانیم جدید استفاده کرده که با وجود استحکام بیشتر، وزن کمتری دارد. تغییر بعدی مربوط به دکمه سایلنت گوشی است که حالا جای خود را به دکمه جدیدی به نام دکمه اکشن داده که شبیه به دکمه‌ی به کار رفته در اپل واچ اولترا است. این دکمه قابل تنظیم و سفارشی سازی است و کاربران می‌توانند عملکردهای متفاوتی را برای آن تعریف کنند.

تغییر مهم بعدی این است که بالاخره شرکت اپل هم گوشی‌های جدید خودش را به پورت USB Type-C مجهز کرده است. حالا می‌توانید برای شارژ گوشی و انتقال فایل از پورت USB استفاده کنید و البته ممکن است نیاز داشته باشید که برای استفاده از حداکثر پتانسیل سرعت انتقال دیتای گوشی، از یک کابل جدید استفاده کنید.

در طرف دیگر این مقایسه، گلکسی اس ۲۳ اولترا را داریم که شرکت سامسونگ برای آن، از همان طراحی قبل استفاده کرده و در مجموع طراحی این گوشی سامسونگ نسبت به طراحی گلکسی اس ۲۲ اولترا تفاوت چشمگیری ندارد؛ این موضوع درباره ظاهر آیفون ۱۵ پرو مکس و ۱۴ پرو مکس نیز صدق می‌کند. گلکسی اس ۲۳ اولترا با طراحی بسیار شیک و فریمی که قسمت بالا و پایین آن صاف و نمایشگر آن کمی منحنی شکل است، از نظر طراحی بین گوشی‌های ارائه شده در اوایل سال ۲۰۲۳ جزء بهترین‌ها بود.

به لطف استفاده از طراحی تیتانیم، آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت به گلکسی اس ۲۳ اولترا کمی سبک‌تر است (۲۲۱ گرم در مقابل ۲۳۴ گرم). شاید این تفاوت چشمگیر به نظر نرسد؛ اما برای گوشی‌های بزرگ، چنین اختلاف وزنی بین دو نسل کمتر مشاهده می‌شود (آیفون ۱۴ پرو مکس ۲۴۰ گرم وزن داشت) و می‌توان در استفاده‌های روزمره این تفاوت وزن را به خوبی حس کرد.

آیفون ۱۵ پرو مکس دارای چهار رنگ جدید است؛ یعنی: تیتانیم طبیعی، تیتانیم آبی، تیتانیم سفید و تیتانیم مشکی. گلکسی اس ۲۳ اولترا هم دارای رنگ‌های کرم، بنفش، سبز، مشکی فانتوم و چند رنگ اختصاصی دیگر است که در سایت سامسونگ به فروش گذاشته شده‌اند. هیچ یک از این دو گوشی با شارژر به دست کاربران نمی‌رسند. آیفون ۱۵ پرو مکس با یک کابل USB ۲.۰ به فروش می‌رسد؛ اما برای افزایش سرعت انتقال اطلاعات، باید یک کابل USB ۳.۰ برای این گوشی بخرید.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با S۲۳ Ultra از نظر نمایشگر

آیفون ۱۵ پرو مکس یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر رتینای XDR با نرخ نوسازی بسیار روان ۱-۱۲۰ هرتز ProMotion دارد که باعث روان شدن بسیار زیاد تصویر حین اسکرول می‌شود. اما به غیر از باریک‌تر شدن حاشیه‌ها و تغییرات Dynamic Island، هیچ تغییر چشمگیری در نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس دیده نمی‌شود و در ساخت این گوشی هم از نمایشگر بسیار خوب آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده شده است. این نمایشگر کیفیت بسیار خوب، حداکثر روشنایی بسیار زیاد و قابلیت باز تولید رنگ عالی دارد.

در مقابل، در نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا فقط یک پانچ هول کوچک دیده می‌شود که باعث می‌شود این گوشی اندروید نمای زیباتری داشته باشد. همچنین نرخ نوسازی این گوشی سامسونگ حداکثر به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و دارای یک نمایشگر QHD+ بسیار واضح است و می‌تواند در برخی شرایط نوری به روشنایی بسیار زیادی برسد؛ اما نه به اندازه آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۵ پرو مکس.

حداقل و حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس به ترتیب ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ نیت است و این ارقام برای گلکسی اس ۲۳ اولترا به ترتیب ۱۲۰۰ و ۱۷۵۰ نیت هستند.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با S۲۳ Ultra نشان می‌دهد که نمایشگر این دو گوشی در شرایط واقعی و برای استفاده‌های روزمره تفاوت چشمگیری ندارند و فقط با مروری بر مشخصات این دو می‌توان متوجه اختلاف آنها شد. اما از نظر حداقل روشنایی و دمای رنگ، گوشی سامسونگ بهتر عمل می‌کند چون می‌تواند به حداقل روشنایی ۱۲۰۰ نیت برسد و به دمای رنگی ۶۵۰۰K نزدیک‌تر است؛ این یعنی رنگ‌های نمایشگر این گوشی به اندازه نمایشگر گوشی آیفون «سرد» نیستند. از منظر دقت رنگ، هر دو گوشی عالی هستند و زاویه دید هر دو بسیار خوب است.

گلکسی اس ۲۳ اولترا یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر خود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به سرعت و راحتی قفل گوشی را باز کرده و کارهای خود را انجام دهید. آیفون ۱۵ پرو مکس چنین قابلیتی را ندارد و در این گوشی هم مثل نسل‌های قبلی، از تکنولوژی تشخیص چهره فیس آی‌دی استفاده شده که نسبت به تکنولوژی‌های مشابه، امنیت بیشتری دارد.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با S۲۳ Ultra از نظر عملکرد و نرم‌افزار

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل با تراشه ۳ نانومتری A۱۷ پرو ساخته شده است. استفاده از فرایند تولید ۳ نانومتری باعث می‌شود که میلیاردها ترانزیستور بیشتر در تراشه جدید اپل قرار بگیرند؛ در نتیجه قابلیت‌های این پردازنده از نظر پردازش گرافیک بسیار بهتر از قبل شده است. این یک تغییر مهم محسوب می‌شود؛ چون هم از نظر عملکرد و هم از نظر بهره وری انرژی باعث ارتقای این تراشه جدید شده و آیفون ۱۵ پرو مکس را تبدیل به یک گوشی بسیار توانمند کرده است.

در عین حال، برای ساخت همه گوشی‌های سری گلکسی S۲۳ سامسونگ از تراشه ۴ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده شده که بسیار قدرتمندتر از نسل قبلی است. کمپانی سامسونگ تا پیش از سری S۲۳، گوشی‌های سری S را با دو مدل تراشه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون در بازارهای مختلف عرضه می‌کرد؛ اما در سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفت که فقط از یک نوع تراشه استفاده کند. چیپست به کار رفته در سری اس ۲۳، یک چیپست معمولی نیست؛ بلکه شرکت سامسونگ برای ساخت این گوشی از یک نسخه اختصاصی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده که کمی اورکلاک شده و عملکرد بهتری دارد.

در تست‌های تک هسته‌ای گیک‌بنچ ۶، آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا به ترتیب به امتیاز ۲۹۵۸ و ۱۹۷۱ دست پیدا کرده‌اند و این امتیاز برای تست‌های چند هسته‌ای به ترتیب ۷۲۸۸ (آیفون ۱۵ پرو مکس) و ۵۱۱۵ (گلکسی اس ۲۳ اولترا) است.

آیفون ۱۵ پرو مکس ۸ گیگابایت رم دارد که معادل با حداقل حافظه رم گلکسی S۲۳ اولترا است. البته انتظار نمی‌رود که اختلاف ظرفیت رم، تفاوت چشمگیری در عملکرد این دو گوشی ایجاد کند؛ چون طراحی سیستم عامل iOS به صورتی انجام شده که مدیریت منابع بهتری دارد. بنابراین، با وجود برابر بودن ظرفیت رم دو گوشی، انتظار می‌رود که آیفون ۱۵ پرو مکس توانایی نگه داشتن اپلیکیشن‌های بیشتری را در حافظه خودش داشته باشد و از نظر مالتی تسکینگ، نسخه ۱۲ گیگابایتی گلکسی S۲۳ Ultra بهترین عملکرد را دارد.

از نظر تجربیات کاربری، گلکسی S۲۳ اولترا گوشی قوی‌تر محسوب می‌شود. با وجود قابلیت‌هایی مثل مالتی تسکینگ واقعی، تقسیم صفحه، راهکار دسکتاپ مانند Dex و قلم استایلوس S Pen می‌توانید کارهای زیادی را به صورت همزمان با این گوشی انجام دهید. از نظر حافظه داخلی، آیفون ۱۵ پرو مکس با ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و همچنین ۱ ترابایت ارائه می‌شود. قیمت این مدل‌ها نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس تغییری نداشته‌اند. گلکسی S۲۳ اولترا هم با ظرفیت‌های مشابهی ساخته شده و این یعنی حداقل ظرفیت حافظه داخلی این دو گوشی ۲۵۶ گیگابایت است که ظرفیت زیادی محسوب می‌شود.

آیفون ۱۵ پرو مکس با iOS ۱۷ به دست کاربران می‌رسد و حداقل پنج سال آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی دریافت می‌کند؛ یعنی این گوشی تا سال ۲۰۲۸ پشتیبانی نرم‌افزاری دارد. گلکسی S۲۳ اولترا، تا چهار سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۷ آپدیت نرم‌افزاری و تا سال ۲۰۲۸ آپدیت امنیتی دریافت می‌کند.

در iOS ۱۷ شاهد ایجاد تغییرات قابل توجهی در قابلیت‌هایی مثل فیس تایم، پیام‌ها، تماس‌ها و همچنین اصلاحاتی در نقشه‌ها، سیری، Visual Look Up و اضافه شدن ویجت‌های تعاملی هستیم. اپلیکیشن جدید Journal هم به شما برای سازماندهی هر چه بهتر زندگی خودتان کمک می‌کند و با قابلیت جدیدی به نام استندبای، زمانی که گوشی در حال شارژ باشد (چه به صورت بی‌سیم و چه به صورت باسیم)، اطلاعات مفیدی را در رابطه با شارژ گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین در iOS ۱۷ می‌توانید ایرتگ‌های خودتان را با سایر کاربران iOS به اشتراک بگذارید. تغییراتی هم از نظر قابلیت تنظیم و سفارشی سازی صفحه قفل iOS در این نسخه پیاده سازی شده است.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با S۲۳ Ultra از نظر دوربین

آیفون ۱۵ پرو مکس هم مثل آیفون ۱۴ پرو مکس از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ اما سنسور و قابلیت‌های آن با نسل قبلی تفاوت دارد. در این نسخه شاهد ایجاد قابلیت‌های جدیدی مثل امکان تنظیم فاصله کانونی پیش‌فرض برای دوربین اصلی، حجم پیش‌فرض ۲۴ مگاپیکسلی برای عکس‌ها، قابلیت جدید Photonic Engine و Smart HDR هستیم. اما مهم‌ترین تغییر در تنظیمات دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس، وجود یک دوربین پریسکوپ ۵.۰X جدید است.

وجود سیستم Photonic Engine و همچنین HDR ارتقاء‌یافته باعث می‌شود که تصاویر نسل جدید آیفون نسبت به نسخه‌های قبل بهتر باشند. با قابلیت عکاسی پرتره‌ی بهبودیافته هم گوشی شما می‌تواند داده‌های مربوط به عمق تصویر را حتی برای عکس‌های معمولی هم ثبت کند تا بعداً بتوانید این تصاویر را تبدیل به تصویر پرتره کنید.

این اولین باری است که شاهد پیاده سازی یک سیستم زوم قوی در گوشی آیفون هستیم؛ هر چند این سیستم از نظر قدرت کلی در حد زوم گلکسی S۲۳ اولترا نیست. دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو مکس سه حالت عکاسی متفاوت دارد، یعنی حالت پیش‌فرض ۲۴ میلی‌متری به همراه حالت ۲۸ میلی‌متری و حالت ۳۵ میلی‌متری که حالت آخر برای عکاسی خیابانی بسیار مفید است. بعلاوه، رزولوشن پیش‌فرض آیفون از ۱۲ به ۲۴ مگاپیکسلی ارتقاء پیدا کرده است.

اما از نظر مشخصات کلی، گلکسی S۲۳ اولترا نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس پیش است، چون دوربین اصلی این گوشی با یک حسگر بزرگ ۱/۱.۳ اینچی ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP۲ ساخته شده است. گلکسی S۲۳ Ultra در محیط‌هایی با نور خوب از تکنولوژی ترکیب پیکسل استفاده می‌کند تا تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی با جزئیات زیاد تولید کند اما در نور کم، هر ۱۶ پیکسل در قالب یک پیکسل ترکیب می‌شوند تا عکس‌ها با حجم ۱۲.۵ مگاپیکسل ذخیره شوند.

دوربین اصلی

در نور روز، تفاوت بین آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S۲۳ اولترا از نظر پردازش تصویر زیاد است. تصاویر سامسونگ بیش از حد شارپ شده و پردازش شده به نظر می‌رسند. در عین حال، تصاویر آیفون ۱۵ پرو مکس طبیعی‌تر هستند، هر چند جزئیات تصاویر این گوشی در مقایسه مستقیم با گلکسی S۲۳ اولترا بسیار کم به نظر می‌رسند.

در مجموع، گلکسی S۲۳ اولترا از تمام قدرت الگوریتم‌های پردازش تصویر خودش استفاده می‌کند تا جایی که همه جزئیات قابل مشاهده باشند، اما همین اقدام باعث می‌شود که تصاویر بیش از حد پردازش شده باشند و زیبایی مورد انتظار را نداشته باشند. در عین حال، تصاویر آیفون ۱۵ پرو مکس در مقایسه با این تصاویر، جزئیات کمتری دارند؛ اما بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

در نور کم، تصویر هر دو گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S۲۳ اولترا بسیار زیبا با جزئیات زیاد و بازتولید رنگ‌هایی زیبا است. ممکن است در بعضی از صحنه‌ها تصویر گلکسی اس ۲۳ اولترا کمی بهتر باشد و در بعضی از صحنه‌ها آیفون دست پیش را داشته باشد. مثلاً گاهی اوقات گلکسی S۲۳ اولترا نور چراغ‌ها را بهتر به نمایش می‌گذارد؛ اما در مجموع، تفاوت چشمگیری بین کیفیت تصاویر این دو گوشی در این شرایط وجود ندارد.

کیفیت زوم

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، مهم‌ترین تغییر در آیفون ۱۵ پرو مکس آخرین پرچمدار اپل نسبت به قبل، وجود دوربین پریسکوپ ۵.۰X است که قطعاً قدرت زوم این گوشی را افزایش می‌دهد. اما باز هم دوربین جدید آیفون ۱۵ پرو مکس قدرت زوم ۱۰ برابری گلکسی S۲۳ اولترا را که زوم دیجیتال آن به ۱۰۰ برابر هم می‌رسد، ندارد.

سیستم بزرگنمایی ۵x در دوربین آیفون به صورت بومی وجود دارد؛ اما در گلکسی S۲۳ اولترا، با افزایش مقیاس تصویر دوربین تله فوتوی ۳x این گوشی به دست می‌آید؛ در نتیجه تصاویر زوم آیفون جزئیات و وضوح بیشتری دارند. در رابطه با زوم ۱۰ برابری، گوشی سامسونگ شرایط بهتری دارد چون رسیدن به این سطح زوم برای آیفون سخت‌تر است و مقداری نویز در تصاویر ۱۰x این گوشی مشاهده می‌شود. با این حال، لازم به ذکر است که باز هم تصاویر زوم ۱۰x آیفون کاملاً قابل استفاده و باکیفیت هستند.

اولترا واید

بررسی دوربین اولتراواید این دو گوشی نشان می‌دهد که کیفیت دوربین گوشی گلکسی S۲۳ اولترای سامسونگ نسبتاً کمتر است و آیفون تصاویر شاداب‌تر و زیباتری دارد.

سلفی

گلکسی S۲۳ Ultra از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ این در حالی‌است که در S۲۲ Ultra از دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی استفاده شده بود. البته،‌ این به معنای ضعیف شدن عملکرد دوربین سلفی اس ۲۳ اولترا نیست و حتی در برخی بخش‌ها، بهبود یافته است. در آیفون ۱۵ پرو مکس هم از همان دوربین فیس تایم ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده شده است. کیفیت تصاویر هر دو گوشی بسیار خوب است و نمی‌توان ایرادی به آنها وارد کرد.

کیفیت ویدیو

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با S۲۳ Ultra را با نگاهی به کیفیت ویدیوهای این دو گوشی ادامه می‌دهیم. گلکسی S۲۳ اولترا مجهز به سیستم لرزشگیر قوی‌تر و همچنین کیفیت Staggered HDR شده که محدوده پویای عالی دارد. این گوشی از قابلیت ضبط ویدیوهای ۸K با نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. گوشی جدید اپل هم از قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K۶۰ ProRes و ضبط ویدیو روی درایوهای اکسترنال (برای بعضی از حالت‌های ضبط) پشتیبانی می‌کند.

از نظر کیفیت، آیفون ۱۵ پرو مکس هم مثل همه گوشی‌های آیفون کیفیت ویدیوی بسیار خوبی دارد و داینامیک، رنگ‌ها و جزئیات تصویر این گوشی بهتر از گلکسی S۲۳ اولترا هستند. اما از نظر زوم ۱۰x، گوشی سامسونگ شرایط بهتری دارد. همچنین صدای ضبط شده با این گوشی به خصوص در هوای ابری واضح‌تر است.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با S۲۳ Ultra از نظر کیفیت صدا و بازخوردهای لمسی

آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به سیستم صوتی استریو است که یک اسپیکر آن در پایین و یکی در قسمت پخش صدای مخاطب قرار دارد. آیفون ۱۴ پرو مکس از نظر کیفیت صدا جزء بهترین گوشی‌های موجود در بازار بود بنابراین کاربران انتظاری از کیفیت صدای آیفون ۱۵ پرو مکس نداشتند. این شرایط در رابطه با گلکسی S۲۳ اولترا هم صدق می‌کند و این گوشی سامسونگ هم کیفیت صدای بسیار خوبی دارد.

در رابطه با تکنولوژی لمسی، آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به موتور Taptic شده که دقت بسیار بالا و ویبره‌هایی دقیق دارد. البته بازخوردهای لمسی گلکسی S۲۳ اولترا هم به هیچ وجه شما را ناامید نمی‌کنند و این گوشی هم از این نظر عملکرد بسیار خوبی دارد.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با S۲۳ Ultra از نظر ماندگاری شارژ و باتری

باتری ۴۴۴۱ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت به باتری آیفون ۱۴ پرو مکس بزرگتر است؛ اما با وجود این تغییر، ماندگاری شارژ این گوشی تفاوت چشمگیری با سری قبل ندارد. البته ماندگاری شارژ این گوشی آیفون هم مثل نسل قبلی، برای استفاده‌های معمولی تا سنگین به یک روز می‌رسد، اما در صورت انجام کارهای بسیار سنگین و اجرای بازی، ماندگاری شارژ گوشی کاهش پیدا می‌کند.

در مقابل، باتری گلکسی S۲۳ اولترا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و این گوشی هم ماندگاری شارژ زیادی دارد. برای تست ویدیو استریمینگ، ماندگاری شارژ این دو گوشی ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه (آیفون ۱۵ پرو مکس) و ۸ ساعت و ۵۴ دقیقه (گلکسی S۲۳ اولترا) است. برای تست وبگردی هم رکورد اپل ۱۹ ساعت و ۱ دقیقه و رکورد سامسونگ ۱۸ ساعت و ۵۷ دقیقه است. این اختلاف برای گیمینگ سه بعدی بیشتر است و آیفون ۱۵ پرو مکس در این زمینه به رکورد ۹ ساعت و ۳۶ دقیقه رسیده است. این رکورد برای گلکسی S۲۳ اولترا ۷ ساعت و ۱۳ دقیقه بود.

آیفون ۱۵ پرو مکس از شارژ باسیم ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند ولی سرعت شارژ باسیم گلکسی S۲۳ اولترا بیشتر و ۴۵ وات است. همان‌طور که اشاره شد، هیچ یک از این دو گوشی با شارژر به دست کاربران نمی‌رسند و خود کاربران باید برای این گوشی‌ها یک شارژر سازگار پیدا کنند. همچنین، آیفون ۱۵ پرو مکس از قابلیت شارژ بی‌سیم ۱۵ وات MagSafe و گوشی سامسونگ از تکنولوژی فست شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. گلکسی S۲۳ اولترای سامسونگ قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس را هم دارد اما گوشی آیفون از چنین قابلیتی برخوردار نیست.

سرعت شارژ گلکسی S۲۳ اولترا ۲ برابر گوشی آیفون است. این گوشی ظرف ۱۵ دقیقه ۴۱ درصد، ظرف ۳۰ دقیقه ۶۸ درصد و ظرف ۱ ساعت و ۶ دقیقه صددرصد شارژ می‌شود. این رکوردها برای گوشی آیفون به ترتیب ۲۸ دقیقه، ۵۳ دقیقه و ۲ ساعت و ۱ دقیقه هستند.

در بازارموبایل قیمت گوشی سامسونگ مدل Galaxy S۲۳ Ultra دو سیم کارت با۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت + شارژر ۴۵ وات سامسونگ  مبلغ ۵۰ میلیون تومان است این درحالیست که قیمت گوشی  iPhone ۱۳ Pro TH/A تک سیم‌ کارت  با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

سیشس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی