|

سامسونگ

بررسی گلکسی اس 23 اولترا با تک تک جزئیات آن!

بعد از مدت ها انتظار بالاخره نگاهی می اندازیم به رده بالاترین پرچمدار سامسونگ که با ورودش همه را محو خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

اولین رویداد آنپکد سامسونگ در سال ۲۰۲۳ و یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای تکنولوژی برگزار شد. در این مراسم سامسونگ از محصولات متعددی رونمایی کرد که مهم‌ترین مورد بین آنها گلکسی S23 اولترا است. این گوشی پرچمدار که هر سال بهترین پرچمدار اندرویدی لقب می‌گیرد، ظاهری فوق‌العاده آشنا دارد و در نگاه اول نمی‌توان تفاوت آن را با نسل قبل تشخیص داد. بنابراین می‌توان گفت که سامسونگ هم رویه اپل را در پیش گرفته و لزومی نمی‌بیند که هر سال، تغییری اساسی در طراحی پرچمدارانش ایجاد کند. از طرفی سامسونگ امسال نیز پرچمدار اولترای خودش را با قلم S Pen عرضه کرده و می‌توان گفت که گلکسی نوت همچنان زنده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از دیجیاتو، ز این ظاهر آشنا که بگذریم، گلکسی S23 اولترا مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای اندروید را در خود جای داده است. این مجموعه، تجربه‌ای از اندروید را در اختیار شما می‌گذارد که به‌سختی می‌توان آن را در دیگر محصولات به‌دست آورد. مهم‌ترین ویژگی‌های جدید پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۳، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با طراحی اختصاصی هستند که در ادامه این مطلب با گلکسی S23 اولترا بیشتر آشنا می‌شویم.

طراحی گلکسی اس ۲۳ اولترا

Galaxy S23 Ultra

همان‌طور که گفتیم طراحی گلکسی S23 اولترا شباهت فوق‌العاده‌ای با نسل قبلی دارد. بنابراین اگر با گلکسی S22 اولترا آشنا هستید، می‌توانید گلکسی اس 23 اولترا را نیز در دستان خود متصور شوید. این گوشی همانند اکثر پرچمداران بازار از دو پنل شیشه‌ای و فریم فلزی ساخته شده و از نظر کیفیت ساخت، رقبای زیادی را پیش روی خود نمی‌بیند.

نمای جلوی گلکسی S23 اولترا به نمایشگری ۶.۸ اینچی اختصاص یافته که اگرچه از نظر ابعاد تفاوتی با نسل قبلی ندارد، اما حاشیه‌های اطراف آن اندکی کمتر شده‌اند. البته این اختلاف با نسل قبل بسیار ناچیز است و تفاوتی در تجربه کاربری شما ایجاد نمی‌کند. به‌لطف کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه، نسبت نمایشگر به بدنه در گلکسی S23 اولترا حدود ۰.۷ درصد افزایش یافته و حالا به ۹۰.۲ درصد رسیده است. خمیدگی لبه‌های نمایشگر نیز اندکی کاهش یافته‌اند تا تجربه بصری بهتری را هنگام کار کردن با این نمایشگر داشته باشید.

گلکسی S23 اولترا از نظر ابعاد، تفاوت محسوسی با نسل قبلی ندارد اما ۵ گرم سنگین‌تر شده است. این گوشی با ۲۳۴ گرم وزن، یکی از سنگین‌ترین محصولات بازار است اما همچنان به آیفون ۱۴ پرو مکس با ۲۴۰ گرم وزن نمی‌رسد. تمام قابلیت‌های حفاظتی گوشی نیز اندکی بهبود یافته‌اند. به‌عنوان مثال شیشه روی نمایشگر و پنل پشتی از پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ بهره می‌برند و فریم آلومینیومی آن نیز اندکی تقویت شده است. گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار اما همچنان به قوت خود باقیست.

طراحی گوشی گلکسی s23 Ultra

دیگر تغییر نامحسوس طراحی گلکسی S23 اولترا در پنل پشتی دیده می‌شود، جایی که حفره دوربین‌های اصلی اندکی بزرگ‌تر شده و فاصله بیشتری از یکدیگر دارند. بنابراین به فکر استفاده از لوازم جانبی نسل قبل در نسل جدید نباشید. حفره قلم S Pen نیز دیگر موردیست که تغییری نکرده و در همان مکان وجود دارد. خانواده محبوب گلکسی نوت همچنان در پرچمداران سامسونگ به حیات خود ادامه می‌دهد.

تمام تغییراتی که گفتیم، به‌اندازه‌ای نیستند که تجربه استفاده از گلکسی S23 اولترا را نسبت به نسل قبلی تغییر دهند. شاید تنها تفاوت در پرچمدار جدید سامسونگ، رنگ‌بندی جدید آن است. سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های کرمی، صورتی، سبز و مشکی عرضه می‌کند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی S23 اولترا

مشخصات s23 ultra

پرچمداران سری گلکسی همیشه میزبان بهترین نمایشگر دنیای موبایل بوده‌اند و Galaxy S23 Ultra نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی به نمایشگر ۶.۸ اینچی با پنل داینامیک امولد 2X مجهز شده که نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهد. این نمایشگر از رزولوشن QHD بهره می‌برد و حداکثر روشنایی آن به حدود ۱۷۵۰ نیت می‌رسد. بنابراین از نظر مشخصات پایه، تفاوت محسوسی بین این گوشی و نسل قبلی دیده نمی‌شود. نرخ نمونه‌گیری لمسی ۲۴۰ هرتزی هم دیگر قابلیتی است که نسبت به نسل قبل تغییری نکرده و حتی نسبت به رقبا نیز در سطح پایین‌تری قرار دارد.

سامسونگ سال گذشته ویژگی ویژن بوستر (Vision Booster) را برای بهبود خوانایی نمایشگر در محیط‌های پرنور ارائه کرد. حالا این ویژگی در چهار سطح مختلف عمل می‌کند تا بسته به شدت نور محیط، بتواند بهترین تصویر را در برابر چشمان شما به نمایش درآورد. قابلیت جدیدی که سامسونگ برای نخستین بار از آن استفاده کرده Enhanced Comfort نام دارد که البته از نظر عملکردی، نسخه پیشرفته‌تر فناوری محافظ چشم (Eye Comfort Shield) محسوب می‌شود.

صفحه نمایش اس 23 الترا

از نظر سخت‌افزاری در گلکسی S23 اولترا شاهد استفاده از چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هستیم اما این چیپ با دیگر نمونه‌های مشابه کمی تفاوت دارد. این چیپ از یک هسته قدرتمند X3 با فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز، دو هسته قدرتمند کورتکس A715 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته قدرتمند کورتکس A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و نهایتا سه هسته کم‌مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد تا در شرایط مختلف بتواند بهترین کارآیی را در عین مصرف پایین انرژی به ارمغان بیاورد. تفاوت این چیپ با نمونه‌های مشابه به فرکانس هسته قدرتمند X3 برمی‌گردد که از ۳.۲ گیگاهرتز به ۳.۳۶ گیگاهرتز ارتقاء پیدا کرده است. سامسونگ می‌گوید عملکرد کلی این گوشی در بخش پردازنده اصلی تا ۳۰ درصد و در بخش پردازنده گرافیکی تا ۴۱ درصد بهتر از نسل قبل است، اما برای اثبات این موضوع باید منتظر بررسی تخصصی آن باشیم.

دوربین پرچمدار جدید سامسونگ

گلکسی S23 اولترا با ترکیب جدیدی از رم و حافظه داخلی به بازار می‌آید. مدل پایه این گوشی با ترکیب ۸/۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده و دیگر مدل ۱۲۸ گیگابایتی را نمی‌بینیم. دیگر مدل‌ها با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شوند. حافظه داخلی این گوشی نیز از نوع UFS 4.0 است. بنابراین می‌توان عملکرد کم‌نظیری را در حوزه بازی از این گوشی انتظار داشت.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های Galaxy S23 Ultra دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی است که می‌تواند تجربه عکاسی در دنیای موبایل را به سطح تازه‌ای برساند. سنسور این دوربین از نظر ابعاد تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد اما با ضریب اف ۱.۷ و بهبودهای نرم‌افزاری نایتوگرافی، عکاسی در شب را متحول می‌کند. دیگر دوربین‌ها از جمله دو دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی احتمالا تفاوت محسوسی با نسل قبلی ندارند. دوربین سلفی این گوشی از سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که جایگزین سنسور ۴۰ مگاپیکسلی نسل قبل شده است. سامسونگ می‌گوید این سنسور جدید با قابلیت فوکوس خودکار و پشتیبانی از Super HDR می‌تواند عکاسی و ویدیوگرافی سلفی را بهبود ببخشد.

ویژگی سامسونگ گلکسی اس 23 الترا

دیگر ویژگی‌های فنی Galaxy S23 Ultra شامل باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی، پشتیبانی از وای‌فای 6E سه‌بانده و بلوتوث ۵.۳ است. در جدول زیر مشخصات کامل این گوشی را مرور می‌کنیم.

قیمت گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی S23 اولترا

سامسونگ هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت گلکسی S23 اولترا و زمان عرضه آن اعلام نکرده است.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها