|

محسن چاووشی؛بدون حاشیه اما معروف، «شایانیوز» گزارش می دهد

«صدا زخمی» هنوز هم تلخ می خواند

shayanews

صدایش اشک آدم را در می آورد؛ شاید چاووشی را به خاطر تولدش در خرمشهر نباید به خاطر تلخی اش سرزنش کرد. او زاده شهر خون و گلوله است که هنوز…

لینک کوتاه کپی شد

گروه هنر- مدت ها از محسن چاووشی خبری نبود؛ جز گهگاهی خبر مهاجرتش که تکذیب می شد! او چند روز قبل در یک یادداشت اینستاگرامی در خصوص اعتراضات خوزستان حرف هایی زد که با واکنش های مختلفی روبرو شد. او خود خوزستانی است اهل خرمشهر... به او صدا زخمی می گوییند، مدتی قبل هم خواننده انطرف آبی سیاوش قمیشی گفته بود می خواهد با او ترانه ای مشترک اجرا کند. محسن چاووشی از نسل خوانندگانی بود که مجوز خواندن داشت اما صدایش در رسانه ملی پخش نمی شد.

180747

به گزارش «شایانیوز»،محسن چاوشی، چند روز قبل در یادداشتی در خصوص آنچه در خوزستان در محل تولدش در حال اتفاق است نوشت:  «آب قرارِ زندگی بود، نه بهانه مرگ و جدایی…» و در ادامه نوشت:« نمی‌گذاریم حتی یک نفر از این آواز ما رؤیای تکه پاره شدن ایران را در سر بپروراند.» اما این حرفش با انتقاد خواننده هم استانی اش یعنی مهدی یراحی، مواجه شد که او را متهم به «بهره برداری از واژه جدایی طلبی برای منافع شخصی خود» کرده بود. البته این انتقادات به اینجا ختم نشد چند روزنامه و بسیاری از کاربران در این خصوص انتقاداتی را متوجه وی کردند. البته او هنوز در این خصوص سکوت کرده است.

محسن چاووشی چگونه صدا زخمی شد؟

با هیچ رسانه ای گفت گو نمی کرد اما بالاخره همشهری جوان چند سال پیش با وی گفت گوی اختصاصی داشت از زندگی خصوصی تا کارش اش.

صدایش اشک آدم را در می آورد؛ حتی مولودی که برای حضرت ولی عصر(عج) هم خوانده باز هم سوز صدایش را با خود دارد، اشعارش تلخ و پر از درد است که همراه صدایش زخمی اش تاثیرگذاریش را دوچندان می کند.شاید چاووشی را به خاطر تولدش در خرمشهر نباید به خاطر تلخی اش سرزنش کرد. او زاده شهر خون و گلوله است که هنوز زخم هایش تازه است.

خودش در گفتگو با همشهری جوان در خصوص تم کارهایش می گوید:«من اعتقاد دارم که کارهای من نه غمگین و سیاه و تلخ بلکه یک جور حقیقت عاشقانه است که با لحن خودم به آن پرداخته ام.»

Mohsen-Chavoshi-Dele-Man-Musico.ir_

او از هنرمندانی است که کمتر در معرض دید رسانه هاست اما با اینکه با رسانه ها رابطه خوبی ندارد اما شهرت بسیار قابل توجهی دارد. زندگی شخصی اش به دور از حواشی می گذرد و این در خصوص زندگی کاری اش نیز دصق می کند.

محسن چاووشی از جمله خوانندگانی است که علی رغم شهرت قابل توجه و هواداران بسیاری که دارد اما هنوز کنسرتی برگزار نکرده است.

خواننده ای بدون کنسرت !

محسن چاوشی پس از کسب مجوز و در آستانه انتشار دومین آلبوم رسمی خود، در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ طی نامه‌ای به هوادارانش اعلام کرد که در حال جمع کردن بند و نوشتن پارت است و کنسرتی بعد از پخش آلبوم «ژاکت» برگزار خواهد کرد، اما بعد از گذشت مدتی از آن زمان و انتشار آلبوم این اتفاق رخ نداد و تاکنون نیز رخ نداده‌است.

شاید هیچ خواننده مطرحی پیدا نشود که با گذشت سال ها از مطرح شدن نام و فعالیتش، کنسرتی برگزار نکرده باشد. همین امر باعث شده عده‌ای بگویند چاوشی توان اجرای زنده را ندارد، اما خود او گفته بهتر از هر کسی در اجرای زنده مهارت دارد. در اردیبهشت ۱۳۹۴، چاوشی در مصاحبه‌ای دربارهٔ عدم برگزاری کنسرت گفت: «در ایران کنسرت بیشتر شبیه جنگ شادی است تا کنسرت موسیقی، برف شادی می‌زنند و یکباره از توی جعبه در می‌آیند و روی سن ظاهر می‌شوند. صدابردار خوب هم که نداریم. برای همین در اغلب کنسرت‌ها نه هارمونی وجود دارد، نه آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری شود. فقط یک کار باری به هر جهت ارائه می‌دهند که من اهلش نیستم.

چاووشی در میان همهمه انواع و اقسام خانندگانی که این روزها در فضای موسیقی کشور حضور دارند هنوز همان«صدا زخمی» است که صدایش روی فیلم توقیف شده سنتوری خودنمایی می کند. انگار این فیلم بدون این صدا رنگی ندارد...

اکنون صدا زخمی بعد از مدت ها حاضر شده اما با توییتی درباره استان محل تولدش یعنی خوزستان....

درباره چاووشی

2016-08-1157ac0fbaa3034-namakstan.ir

محسن چاوشی زادهٔ خرمشهر است و اصالتی کُردتبار دارد. خانواده وی با توجه به شرایط کاری که پدرش به عنوان کارمند شرکت نفت داشت به خرمشهر مهاجرت کردند و محسن در خرمشهر متولد شد. وی فرزند پنجم خانواده و دارای دو خواهر و سه برادر (مهراد، فرهاد و هوشنگ) است. بعد از اشغال خرمشهر در زمان جنگ، خانواده او به شهرهای کرمانشاه، مشهد و نهایتاً تهران مهاجرت کردند. او در سال ۱۳۸۸، با اسپاکو یوسفی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ صاحب فرزندی پسر به نام زانکو شد.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها