|

حقوق کارکنان سازمان بورس بیش از 20 میلیون در ماه!

میانگین دستمزد ماهانه کارکنان سازمان بورس و شرکت‌های فرعی آن در سال ۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده از سوی سازمان بورس، میانگین دستمزد ماهانه کارکنان سازمان بورس و شرکت‌های فرعی آن در سال ۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان بوده است.

چهارشنبه هفته گذشته صورت‌های مالی سازمان بورس و شرکت‌های فرعی وابسته به آن ( شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، شرکت رایان بورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در حالی منتشر شد که این نخستین باری است که متصدی بازار سرمایه اقدام به انتشار صورت‌های مالی سالیانه خود به منظور شفافیت بیشتر کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش میانگین کارمندان گروه سازمان بورس و شرکتهای تابعه در سال گذشته ۱۲۲۶ نفر بوده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۴ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد از این کارکنان قراردادی هستند. همچنین تعداد کارمندان سازمان بورس هم ۵۱۷ نفر در سال ۱۳۹۹ بوده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد بیشتر شده است.

4jmnfyvk506deqvuv4n

در جای دیگری در این گزارش هم هزینه‌های پرسنلی گروه و سازمان بورس منتتشر شده است. بر این اساس مجموع حقوق و مزایای کل کارکنان گروه در سال ۱۳۹۹ به حدود ۳۰۲ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۵۸ درصد بیشتر شده که البته بخشی از آن به دلیل افزایش تعداد کارکنان بوده است. پرداختی‌های سازمان بورس هم در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱۴ میلیارد تومان بوده که رشدی ۴۰ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

at7oyq9q6vob6oj8t661

با یک حساب سرانگشتی و تقسیم هزینه‌های پرسنلی بر تعداد پرسنل می‌توان محاسبه کرد که میزان پرداختی‌های سازمان بورس به هر یک از کارکنانش در طول سال به طور میانگین ۲۲۰ میلیون تومان در سال بوده است که معادل حقوق ماهیانه ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی می‌شود. این دستمزد برای گروه سازمان بورس و شرکت‌های فرعی حتی بیشتر هم شده و به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. این در حالی است که در سال ۹۸ میانگین دستمزد کارکنان گروه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است یعنی در سال ۱۳۹۹ دستمزد کارکنان گروه بورس ۴۰ درصد افزایش داشته است. کارکنان سازمان بورس هم در سال ۹۸ به طور میانگین ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درآمد ماهیانه داشتند که حقوقشان در سال ۹۹ حدود ۲۸ درصد بیشتر شده است. این ارقام در حالی محاسبه شده‌اند که حداقل دستمزد سال ۹۹ برای یک فرد متاهل با یک فرزند کمتر از ۳ میلیون تومان بوده است. این یعنی هر کارمند بورس به طور میانگین شش تا هفت برابر بیشتر از حداقل حقوق، دستمزد می‌گرفتند.

n8ar5905a4bf8kmn39pc

با توجه به افزایش دستمزد ۲۶ تا ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۰، برآورد می‌شود میانگین دستمزد ماهانه کارکنان سازمان بورس و شرکت‌های فرعی چیزی حدود ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان باشد.

البته لازم به ذکر است که این محاسبات نشان‌دهنده میانگین دستمزدهاست و مطمئنا بسیاری از کارمندان کمتر و برخی مدیران بیشتر از این مبالغ حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • داریوش ارسالی در

    بله با پول ملت بیچاره زیان دیده باید هم اینقدر حقوق بگیرن، واقعا این همه بی عدالتی و تفاوت حقوق در سطح ادارجات و شرکتها و کارخانجات و همچنین مدیران در کشور باعث تأسف هست در کشورهای پیشرفته حقوق کارکنان بیشتر از مدیران است چون کار اصلی رو اونها انجام میدن، کی این همه بی عدالتی تمام میشه؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها