|

صعود بیت‌کوین چه زمانی شروع می‌شود؟

قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال امروز چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400

در ادامه روند ورود شرکت های بزرگ به بازار ارزهای دیجیتالی، این بار نوبت به یکی از بزرگ ترین شرکت های چینی رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

یک بار دیگر مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتالی به چیزی در حدود دو تریلیون دلار رسیده که این به معنای ارزش بازاری معادل ارزش بازار شرکت اپل به عنوان دومین شرکت بزرگ در جهان است. از زمانی که بانک های مرکزی در نقاط مختلف اعلام کردند پروژه های خود برای راه اندازی ارزهای دیجیتالی را تسریع می بخشند، مقبولیت و محبوبیت ارزهای دیجیتالی بین معامله گران و شهروندان عادی افزایش یافته است

در ادامه روند ورود شرکت های بزرگ به بازار ارزهای دیجیتالی، این بار نوبت به یکی از بزرگ ترین شرکت های چینی رسیده است. طبق اعلام مدیران شرکت میتو، این شرکت ۱۰۰ میلیون دلار در بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری خواهد کرد. این اقدام در راستای تنوع بخشی به دارایی های این شرکت در زمان همه گیری کرونا و کاهش آسیب پذیری به سبد دارایی های نقدی این شرکت انجام می شود.

پس از آن که صرافی کوین بیس موفق شد مجوز عرضه اولیه سهام خود در بورس نیویورک را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کسب کند، حالا دیگر صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی به نام کراکن نیز اعلام کرده که در تدارک عرضه سهام خود در بورس برای سال ۲۰۲۲ میلیادی است. این صرافی اکنون چهارمین صرافی بزرگ دنیا محسوب می شود و بیش از ۶ میلیون مشتری دارد. جسی پاول- مدیرعامل این صرافی- پیشتر گفته بود بیت کوین پتانسیل رسیدن به یک میلیون دلار را دارد.

رمز ارز قیمت دلار  قیمت ( تومان)
بیت کوین - Bitcoin BTC 54،867.32 1,327,789,144
اتریوم - Ethereum ETH 2،637.35 63,823,870
تتر - Tether USDT 1.00 25,420
ریپل - Ripple XRP 1.39 33,679
پولکادات - Polkadot DOT 33.76 856,995
کاردانو - Cardano ADA 1.30 31,349
کوین بایننس BNB 562.50 13،612،500
لایت کوین - Litecoin LTC 257.59 6,233,678
لینک چین - Chainlink LINK 36.87 892،254
بیت کوین کش - Bitcoin Cash BCH 875.55
21,188،338

صعود بیت‌کوین چه زمانی شروع می‌شود؟

در بازار رمزارزها همه چیز به بیت‌کوین بستگی دارد و این در حالیست که بیت‌کوین برای شروع روند صعودی باید از مقاومت ۵۷ هزار دلار عبور کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،اگر چه پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین در بلندمدت روندی صعودی داشته باشد اما کارشناسان عقیده دارند این بازار بعد از رشد شارپی خود به اصلاح نیاز دارد اما فعلا همه چیز به مقاومت ۵۷ هزار دلاری بستگی دارد.

حسین مریدسادات، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با روند آتی بیت‌کوین گفت: زمانی که قیمت بیت‌کوین از محدوده ۵۷ هزار دلار عبور کند می‌توان گفت سقف جدید از سقف قبلی بالاتر بسته شده و بیت‌کوین گاردی صعودی به خود گرفته است اما هنوز چیزی معلوم نیست و باید صبر کرد.

بیت‌کوین بعد از ثبت سقف جدید روندی نزولی گرفت و در مرحله اول تا ۶۰ هزار دلار و در مرحله دوم تا ۵۱ هزار دلار ریزش کرد. این ارز حتی به زیر کانال ۵۰ هزار دلار هم رسید اما تحرکات مثبت در این ارز ایجاد شد و حالا میانه کانال خود را پشت سر گذاشته و مقاومت ۵۷ هزار دلار را پیش‌رو دارد.

برخی عقیده دارند اصلاح این ارز هنوز تمام نشده است و اگر از لحاظ تکنیکال قیمت نتواند از محدوده ۵۷ هزار دلار عبور کند روند صعودی آغاز نشده و در مرحله اول ریزش تا ۴۲ هزار دلار و بعد کانال ۳۰ هزار دلار محتمل است.

bitcoin

اما اگر بیت‌کوین کانال ۵۷ هزار دلار پشت سر بگذارد امکان ثبت سقف‌های جدید وجود دارد.

شیبانی معتقد است که زور بیت‌کوین برای ادامه روند صعودی کم شده و احتمالا نمی‌تواند مقاومت ۵۷ هزار دلار را پشت‌سر بگذارد.

با اینکه کارشناسان، بازار را نیازمند اصلاح می‌دانند اما هنوز چیزی مفلوم نیست و بیت‌کوین قبلا نیز همه را متعجب کرده است.

شرایط بازار کریپتوکارنسی‌ها

از لحاظ فاندامنتال شرایط بازار خوب نیست و خوش‌بینی نسبت به روند آتی بازار به طرز چشم‌گیری کاهش یافته است. مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد اگر این اصلاح ادامه داشته باشد برای معامله‌گرها خوب است، چرا که یک خیز جدید تا اهداف بالاتر محسوب خواهد شد.

فعلا باید برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال صبر کرد چون شرایط بازار به دلیل ابهام در شرایط بیت‌کوین معلوم نیست و به عقیده کارشناسان در روند نزولی سرمایه‌گذاری در بازار اشتباه است. حسین مرید و امیرحسین نا‌م‌آور، تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند فعلا صبور باشند و برای خود حد ضرر تعیین کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها