|

چگونه اینترنت ۵G همراه اول را فعال کنیم؟

همراه اول برای اولین بار از شبکه 5G خود در پایتخت کشور رونمایی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

آئین رونمایی از سایت 5G همراه اول در برج ستاره ونک، امروز 10 اسفند با حضور جمعی از مدیران ارشد اپراتور اول، کارشناسان حوزه ارتباطات و اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه افزایش تقاضا از سمت کاربرها ما را ناگزیر به سمت تکنولوژی های جدید هدایت می کند، ابراز کرد: 2000 گیگابیت بر ثانیه بیت ریت در شبکه ما تحمل شد که عددی قابل توجه است. دیتاسنترهای همراه اول در سالجاری چندین برابر سنوات گذشته، ترافیک تولید و به شبکه ملی اطلاعات تزریق کردند.

 

5G همراه اول چقدر واقعی است؟

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه یکی از فناوری هایی که مجبور هستیم به سمتش برویم 5G است، گفت: به هیچ وجه کار نمایشی در همراه اول انجام ندادیم و تا جاییکه می شد از شبکه 4G و 4.5G نهایت استفاده را کردیم و الآن نیاز داریم به 5G و بر همین اساس نخستین سایت نسل پنجم را در جوار حرم علی ابن موسی الرضا(ع) و دیگری را در نقطه دیگری از مشهد راه اندازی کردیم.

اینترنت 5G در کدام شهرها قابل دسترسی است؟

اخوان با تأکید بر اینکه توسعه 5G را با سرعت پیگیری می کنیم، گفت: تا انتهای سال علاوه بر تهران در اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز سایتهایمان را روشن می کنیم و خدمت واقعی را در اختیار مشترکانمان می گذاریم که هر کسی دسترسی به این شبکه داشته باشد، قابلیت اتصال و استفاده از سرعت های این نسل را دارد.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه تست 3.8 گیگابیت بر ثانیه را روی 5G همراه اول گرفتیم، عنوان کرد: البته تعداد دیوایس های 5G در کشور کم هست، اما مطمئن هستیم مثل دوران 3G و 4G مشکل دیوایس حل می شود و مردم می توانند به سرعت متصل شوند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در 5G متفاوت است و نواحی تحت پوشش سایت های آن محدود خواهد بود، اظهار کرد: سرمایه گذاری مورد نیاز بسیار بیشتر و قابل توجه تر است و بنابراین انتظارمان به عنوان همراه اول، حمایت دولت و مجلس از سرمایه گذاری اپراتورها در 5G است.

2Hamrah-Aval-5G

ثبت سرعت 3.633 گیگابیت بر ثانیه با 5G همراه اول

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در پایان ارائه خود، اقدام به تست سرعت شبکه 5G در حضور حضار سالن در آمفی تئاتر برج ستاره ونک کرد و به سرعت 3.633 گیگابیت بر ثانیه دست یافت.

این در حالیست که پیش از شروع رسمی مراسم و در حضور تعدادی از خبرنگاران، سرعت 3.8 گیگابیت بر ثانیه نیز ثبت شد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی