|

گزارش کامل آیین خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش؛ از حاشیه تا سوگ

یکی از دردناک ترین قسمت های این مراسم زمانی بود که فرزندان وی برای احترام به میهمانان و زنده نگاه داشتن یاد پدر در برابر حضار قرار گرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروز چهارشنبه 26 مهر 1402 بود. روزی که هنرمندان و اهالی سینما، از سرتاسر ایران دور هم جمع شدند تا پیکر مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر را به خانه ی ابدی شان بسپارند. 

پیکر این هنرمند فقید و همسرش که چند روز گذشته به قتل رسیده بودند، همزمان با اذان ظهر به قطعه ی هنرمندان بهشت زهرا (س) رسید و پس از سپری شدن آیین سوگواری و مراسم تلقین به خاک سپرده شد.

اما این مراسم نیز مانند بسیاری از رخداد های مربوط به شخصیت های مطرح، با حواشی خاص خودش همراه بود. هرچند که حاضرین معتقدند خاکسپاری مرحوم مهرجویی و همسرش به مراتب از آنچه در مراسم آتیلا پسیانی گذشت منظم تر پیش رفت، اما در مقیاس خودش بعضی موار قابل توجه نیز یافت می شود. در این مطلب همراه ما باشید تا نگاهی به رخداد های مهم و حواشی این مراسم بیاندازیم.

حضور بهروز افخمی با دوربین حرفه ای فیلمبرداری

آیین خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش، از مقابل تالار وحدت و با همراهی دوست داران و هنرمندان آغاز شد. حال آنکه در آن طرف ماجرا عده ای دیگر، پیش از رسیدن پیکر آن دو، در قطعه ی هنرمندان بهشت زهرا به پیشواز رفته بودند. 

در همان ابتدای امر، حضور بهروز افخمی با یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای در این مراسم خودنمایی می کرد و گمانه ها را به سمت و سویی برد که برخی آن را تلاش وی برای ساخت مستندی از مهرجویی تفسیر کردند.

یا

شعار مرگ بر قاتلین

یکی از جمله حواشی مورد توجه این رخداد، شعاری بود که در بخش هایی از برنامه توسط حاضرین بر زبان آورده شد. شعاری که حاوی دو عبارت «درود بر مهرجویی» و «مرگ بر قاتلان» بود و تمام قد از خواسته ای سخن می گفت که انگار تمام دوستان و دوستداران مهرجویی آن را از عمق جان طلب می کردند. خواسته ای که می توان آن را تنها در یک کلمه خلاصه کرد: محاکمه!

سخنان فرزندان مهرجویی صفا، مریم و مونا در سوگ پدر

شاید یکی از دردناک ترین قسمت های این مراسم زمانی بود که فرزندان وی برای ادای احترام به میهمانان و زنده نگاه داشتن یاد پدر در برابر حضار قرار گرفتند و سخنانی را بر زبان راندند. پیام صفا مهرجویی و سخنان کوتاه مونا، دختر کوچک این هنرمند با تشویق حاضرین رو به رو شد. ویدئوی هر دو این سخنرانی ها را در ادامه می بینید.

تشنج یکی از حاضرین در مراسم

یکی از حاشیه بر انگیز ترین اتفاقات این رویداد تشنج زن جوانی بود که مردم با پاشیدن آب به صورتش سعی کردند به او کمک کنند. همچنین در میان افراد صاحب نامی که در این مراسم بسیار سوگوار بودند، می توان به مسعود کیمیایی، رضا درمیشیان و مانی حقیقی اشاره کرد. از طرفی دیگر، در میان و سوگ و اشک حضار، سخنان مرضیه برومند در این مراسم نیز در نوبه ی خود حاشیه ساز بود. در ادامه ی مطلب رضا درمیشیان را می بینید که از شدت سوگ نمی تواند روی دو پای خود بایستد.

حضور هنرمندانی که مدت زیادی از دیده شدنشان در جمع می گذرد

با فاصله ی حدود یک هفته ای میان خاکسپاری آتیلا پسیانی و داریوش مهرجویی، حضور هنرمندان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. به عنوان مثال محمدرضا گلزار و بهرام رادان و مهران مدیری از جمله کسانی هستند که به ندرت در مراسمات اینچنینی دیده می شدند اما در خاکسپاری مهرجویی شرکت کردند. در ویدئوی زیر می توانید حضور محمدرضا گلزار در این مراسم را ببینید که با استقبال پر شور مردم نیز مواجه شد!

حصاری که دست آخر به دست مردم شکسته شد!

این مراسم نیز چون تمام رویداد های نظیر خود، با حواشی هایش به پایان رسید. در همین راستا گفتنی است که نیمه های مراسم تشییع و خاکسپاری، حصار محوطه شکسته شد و مردم خود را به مزار رساندند تا از فاصله ی نزدیک تر عکس و فیلم های خود را ثبت کنند!

ضضض

لذا در پایان مراسم نیز خانواده مرحوم مهرجویی به سخنی از محوطه بیرون برده شدند اما مردم کماکان در جست و جوی چهره های هنری سرگردان بودند!

در ادامه ی این مطلب می توانید بخشی از تصاویر این مراسم را ملاحظه نمایید

یل

یثب

نت

قفق

فقغ

فغع

فاقغف

غفعفغ

غفتا

غعفه

غت

غبتب

عغهغع

عغغع

ضضضضضض

ض

صی

صفثصث

صصصصصصص

صثقف

صثقص

ثصفق

ثغف

ثقف

ثقغفث

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی