|

قیمت نهایی ۲۰۷ در بورس کالا

سود هنگفت خریداران پژو 207 از بورس کالا

پژو 207 طی 5 ماه اخیر در چندین نوبت در بورس کالا عرضه است؛ قیمت پایانی این خودرو چقدر با بازار آزاد اختلاف دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

عرضه خودرو در بورس کالا در آستانه 5 ماهگی است و تا هفته گذشته در حدود 17766 دستگاه خودرو در بورس کالا عرضه شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، این عرضه‌ها باعث شده که ارزش معاملات بورس کالا نیز رکوردشکنی کند؛ از ابتدای سال تا پایان پاییز ارزش معاملات بورس کالا به 631 همت رسید و رکورد خود را از ابتدای تاسیس تا به امروز شکست.

برخی از کارشناسان می‌گویند رکوردشکنی بورس کالا ناشی از عرضه خودرو است و اگر این عرضه‌ها تا پایان سال ادامه داشته باشد شاهد رکوردشکنی مجدد در معاملات کلیت بازار سرمایه خواهیم بود.

قیمت نهایی 207 در بورس

در روزهای گذشته خودروی 207 در بورس کالا عرضه شد که حدود 92 میلیون تومان ارزان‌تر از بازار آزاد بود. همچنین قیمت بورسی این خودرو 185 میلیون و 500 تومان تعیین شده بود که در رقابت‌ها تا 400 میلیون قیمت خورد و در نهایت با هزینه‌های تمام قیمت 207 به 456 میلیون تومان رسید که این خودرو با میانگین بازار قیمت قیمتی 92 میلیون تومانی دارد.

از سوی دیگر بررسی آگهی‌های موجود نشان می‌دهد که قیمت در بازار از 520 میلیون تومان شروع و تا 695 میلیون تومان می‌رسد و این یعنی خریداران پژو 207 حداقل 50 تا 220 میلیون تومان نسبت به بازار آزاد، خودرو خود را ارزان‌تر می‌خرند. (سود خریداران با توجه به قیمت تمام شده در بورس کالا متفاوت است.) یعنی خریداران خودرو از بورس کالا در مقایسه با بازار آزاد می‌توانند سود حدود 100 میلیون تومانی داشته باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها