|

روایت وزیر ورزش از ملاقات با الناز رکابی

سجادی گفت: اتفاقی برای یکی از ورزشکاران خانم ما در یکی از رقابت‌های ورزشی افتاد و او روز گذشته کامل همه چیز را برای من توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

وزیر ورزش و جوانان به ملاقات روز گذشته خود با الناز رکابی اشاره و تأکید کرد، این بانوی ورزشکار با وجود پیشنهاد از کشور‌های خارجی در ایران مانده، چون عاشق کشورش است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ حمید سجادی در مراسم غبارروبی مزار شهدای گرانقدر امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، اظهار داشت: برنامه امروز در راستای برنامه مدون هفته تربیت بدنی از سوی وزارت ورزش برگزار شد. از همکارانم به خاطر خلاقیتی که داشتند، تشکر می‌کنم. جمع قابل احترامی از پیشکسوتان، عزیزان و دست‌اندرکاران ورزش ادای دین کرده و مزار تک تک شهدا را غبارروبی کردند. خیلی از دوستان برای لحظات و دقایقی از خاطرات‌شان گفتند و جالب بود حتی محل تمرین شهدا را برای من بیان کردند که فلان شهید در فلان زورخانه تمرین می‌کرد. یکی از مکان‌ها، ورزشگاه شهدای قیطریه بود.

سال گذشته در آغاز کارمان خبر بد حقوقی دادند و گفتند آقای چه سجادی نشسته‌ای و بدان ورزشگاهی با آن قدمت در قیطریه مشکل حقوقی پیدا کرد و آن را پس گرفتند و متأسفانه ورزش از داشتن آن ورزشگاه محروم شده است. از مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان تهران خواستم که پیگیری کند تا بدون اینکه حق و حقوق کسی ضایع شود مجدداً این ورزشگاه را داشته باشیم. نمی‌دانم واقعاً سرنوشت پیگیری‌مان چه خواهد شد، اما خواسته عزیزان متدین، انقلابی و ورزش‌دوست ما داشتن آن ورزشگاه است.

g

وی افزود: ما پنج هزار و ۱۳۶ شهید ورزش داریم که هفته گذشته یک شهید ورزشکار دیگر اضافه شد و روح‌شان شاد باشد. این‌ها شهیدانی هستند که تاکنون شناسایی شده‌اند و اگر مواردی باشد که فراموش شده باشد از همکارانم در استان‌ها خواستم پیگیر باشند. هر سال وظیفه داریم حتی به صورت نمادین در برنامه‌های‌مان درس و یادآوری از شهدا داشته باشیم. وقتی می‌گوییم ورزش پدیده فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است، حتماً ارزشی هم هست، چون در کشور ارزشی زندگی می‌کنیم. وظیفه ماست در برگزاری همه مسابقات، در افتتاحیه، اختتامیه و دیگر مراسم‌ها شهدا را در کنارمان داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به برخی صحبت‌ها علیه شهدای ورزشکار در برخی شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: شهید ورزشکار می‌خواسته است به هدفش یعنی مبحث شهید شدن در راه خدا برسد و کسی که به هر چیزی بدبین بوده و دنبال عناد، یأس، ناامیدی و اهل ایراد گرفتن باشد، به هر دری می‌زند. وظیفه ما پاسداری از خون شهداست. به قول قدیمی‌ها جای پای رفتگان هموار سازد راه را. ما پنج هزار و ۱۳۶ شهید داریم و اگر تک تک فلسفه وجودی و زندگی آن‌ها را به درستی تبیین کنیم، حتماً هر وجدان بیدار و هر انسان عاقل و دارای انصاف به این مطالب آگاه می‌شود و به اشتباهش پی می‌برد یا حداقل در دلش می‌گوید ما اشتباه کردیم.

اظهار پشیمانی الناز رکابی

سجادی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین صحبت کردند و رئیس جمهور نیز بار‌ها در جلسات دولت به این موضوع تأکید کرده و گفته است در کارهای‌تان جهاد تبیین را در نظر بگیرید و برای مردم خوب توضیح دهید. اتفاقی برای یکی از ورزشکاران خانم ما در سه چهار روز گذشته در یکی از رقابت‌های ورزشی افتاد و او روز گذشته کامل همه چیز را برای من توضیح داد. ایشان (النار رکابی) اظهار ندامت و پشیمانی کرد و خودش هم از اتفاق رخ داده خیلی ناراحت بود. او به ما توضیح داد که چطور در مسابقه‌اش به دلیل استرس حجابش را فراموش کرده بود و خیلی هم نادم بود. او گفت از مردم خجالت می‌کشد. او خودش درخواست گرفتن وقت کرد و به اتفاق خانواده‌اش نزد ما در وزارت ورزش و جوانان آمد و توضیحاتی داد.

x

این ورزشکار همچنین درباره شرایط کاری و مشکلات تمرینی رشته سنگ‌نوردی صحبت کرد. او گفت ۲۱ سال است در سنگ‌نوردی کار می‌کند و اینکه بیمه‌اش نامشخص است، حقوق مستمری و شغلی ندارد، ولی عاشق کشورش است. او اشاره کرد از آمریکا و اروپا دعوت‌نامه دارم. خیلی از ایرانی‌ها زنگ زدند و گفتند برنگرد، ولی گفت دخالت نکنید، چون من زیر پرچم ایران رشد کردم و به آن پشت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: اولاً خوشحال شدم که این ورزشکار توضیحات ارزشمندی داد و امیدوارم جامعه متدین و پای کار نظام توضیحات فرزند میهن‌مان را بپذیرند. مشت نمونه خروار است. وقتی ورزشکاری چنین نکاتی در ذهنش هست نیاز به دیده شدن و حمایت دارد. او و دیگر ورزشکاران نیاز به نزدیک شدن به بدنه انقلاب دارد.

ما خانواده بزرگی هستیم، چرا که ۱۴ هزار هیئت، ۵۳ فدراسیون، بیش از ۱۳۵ انجمن ورزشی و ۲۸ مکان ورزشی در همه شهر‌ها یا شهرستان‌ها داریم. اگر همه بدانیم چه امانتی به دست‌مان رسیده است و جهاد تبیین داشته باشیم و ورزشکاران را جذب کنیم، دشمن متوجه می‌شود و نقشه‌های کسانی که می‌خواهند بچه‌های ما را مأیوس کنند برآب خواهد شد و اثری نخواهد داشت. وقتی این بدنه به اتحاد برسد، دشمن متوجه می‌شود نقشه‌های‌اش واهی است. درباره مطلبی که فرمودید، این‌ها بخشی از اتفاقات روز است و شاید به نوعی غفلت در بیداری. جمله‌ای از مرحوم علامه طباطبایی برای من کاربردی است، اینکه گاهی انسان‌ها در بیداری دچار غفلت می‌شوند. امیدوارم در مسیر کارمان دچار خواب غفلت نشویم و با بصیرت به راه‌مان ادامه دهیم. این دغدغه را نیز سعی خواهیم کرد با کار درست برطرف کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها