|

بسته‌های حمایتی جدید بین چه کسانی توزیع می‌شود؟

بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع یک میلیون بسته لبنی برای خانواده‌های نیازمند سراسر کشور را تشریح کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از مهر، پرویز فتاح گفت: برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.

فتاح افزود: توزیع یک میلیون بسته لبنی در این مرحله تا پایان شهریور ادامه دارد. این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توزیع این بسته‌ها از ابتدای تیر آغاز شده و تا امروز توزیع آن در ۴ استان انجام گرفته و امروز نیز سهمیه‌های ۴ استان دیگر به حمل‌های توزیع اعزام می‌شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است. بنیاد مستضعفان در این مرحله ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده و در صورت رضایت‌مندی از این طرح و میزان اثربخشی آن از نظر کالری، پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی، این طرح جایگزین توزیع بسته‌های معیشتی می‌شود.

به گفته فتاح، با توجه به محتوای فسادپذیر بسته‌های لبنی، تمهیدات ویژه برای توزیع این بسته‌ها با استفاده از تریلرها، کامیون‌ها و وانت‌های یخچال‌دار از مبدا تا مقصد دیده شده و این بسته‌ها باید در بازه زمانی مشخصی به دست خانوارهای هدف برسند.

هر بسته لبنی شامل ۲۱ قلم محصولات از جمله شیر، خامه، پنیر، ماست و شیرکاکائو است که میزان کالری آنها ۱۰۷۰۰ کالری و پروتئین آن ۴۷۳ گرم است که قرار است ۵۰۰ هزار بسته برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۵۰ هزار بسته میان مددجویان سازمان بهزیستی کشور و ۲۵۰ هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مستضعفان توزیع شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها