|

افزایش قیمت و گرانی، دامن اسنپ و تپسی را هم گرفت!

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی حق افزایش کرایه‌ها را ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با توجه به افزایش قیمت دلار و گرانی های اخیر، تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپسی هم از آب گل آلود ماهی گرفتند و تعرفه سفرهایشان را به طور نجومی بالا بردند.

این در حالی ست که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده که افزایش کرایه‌های تاکسی‌ اینترنتی ممنوع است و این شرکت‌ها مبالغ اضافی که از مسافران دریافت کردند را باید به آن‌ها بازگردانند.

از این رو شرکت‌های مرتبط نیز متعهد شدند وجوه اضافه دریافتی از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ اردیبهشت‌ سال جاری را در قالب کدهای تخفیف و یا اضافه کردن مبلغ به کیف الکترونیکی حساب کاربری مسافران اقدام نمایند. اما به گزارش کاربران شایانیوز مطلع شدیم در آخرین روزهای اردیبهشت هیچ وجه ای به حساب کاربران برنگشته است و حتی این مبالغ از طریق کدهای تخفیف برای آنها اعمال نگردیده.

شاید سفیران هم حق دارند!

البته با افزایش قیمت مایحتاج اساسی و تورم بالای اقتصادی، افزایش کرایه‌ها در تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی نیز چندان دور از انتظار نبود و حالا هم که از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان این افزایش قیمت ممنوع اعلام شده گویا برای رانندگان به صرفه نیست که سفر را قبول کنند، زیرا سفری که توسط رانندگان در 15 ثانیه پذیرفته می شد حالا شاهد آن هستیم که به مدت زمان 15 الی 20 دقیقه طول میکشد که از سوی سفیر پذیرفته شود. شاید این کار سفیران تاکسی های اینترنتی نوعی اعتراض به شرایط گرانی باشد.

با توجه به اعتصاب رانندگان اتوبوس در تهران که نشانه عدم رضایتشان نسبت به نوع ملاک قرار دادن برای افزایش حقوق بود، پیش بینی می‌شود با ادامه دار بودن این نارضایتی ها به حمل و نقل شهری لطمه وارد شود.

چرا که تاکسی های اینترنتی روزانه بیش از 5 میلیون سفر را به مقصد میرسانند و بیش از 2 میلیون سفیر فعالیت دارند اگر این جریانات اخیر بررسی نگردد معلوم نیست حمل و نقل شهروندان چه می‌شود.حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا قیمت بنزین هم دستخوش این تغیرات خواهد بود یا طبق صحبت های آقای رئیسی قیمت بنزین و دارو هیچ تغییری نخواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی