|

آخرین نامزد انتخابات پست جدید می‌گیرد؟

گمانه‌ها می‌گوید احتمالا سعید جلیلی هم پست جدید می‌گیرد و جانشین محسن رضایی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

 همه رقبای انتخاباتی رئیسی به کابینه دولت سیزدهم دعوت شدند. حالا برخی گمانه‌ها می‌گوید احتمالا سعید جلیلی هم به زودی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شود و جای محسن رضایی بگیرد. با این تفاسیر، احتمالا تنها فردی که پست جدید نگرفته عبدالناصر همتی است.

اولین نامزد انتخاباتی که پست گرفت علیرضا زاکانی بود. او از ریاست مرکز پژوه‌ش‌ها کنار رفت و شهردار تهران شد. پستی که از وزارت دولت هم برای زاکانی و اصولگرایان خوشایندتر است.

نامزد بعدی محسن رضایی بود. فردی که سابقه‌ای طولانی در حضور و شکست در انتخابات ریاست جمهوری را دارد. رضایی حدود ۲۴ سال در سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما اوایل شهریورماه به دولت رئیسی دعوت شد تا به‌عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور فعالیت کند و جای محمد نهاوندیان بنشیند. سمتی که شاید به رضایی اجازه بدهد ایده‌های اقتصادی‌اش را اجرا کند.

نامزد بعدی، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی است. نائب رئیس مجلس که چند روز پیش با حکم ابراهیم رئیسی به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد.

از میان هفت کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تنها سه نفر مانده‌اند که سمت جدید نگرفته‌اند. یکی محسن مهرعلیزاده که البته در آستانه انتخابات انصراف داد.

دومی عبدالناصر همتی که برای شرکت در انتخابات از ریاست بانک مرکزی کناره گرفته بود. او همان زمان در مناظره‌ها می‌گفت تنها کاندیدای اصلاح‌طلبان است و بقیه رقبا علیه او به اجماع رسیده‌اند. او نه در انتخابات شانس داشت و نه حالا برای گرفتن سمت جدید.

اما آخرین بازمانده انتخابات سعید جلیلی است که هنوز پست و سمت جدیدی نگرفته است. بسیاری می‌گویند سعید جلیلی احتمالا دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌شود. برخی می‌گویند احتمالا ریاست تیم مذاکرات برجام را بر عهده می‌گیرد.

اما گمانه دیگری که مطرح شده این است که سعید جلیلی جای محسن رضایی را بگیرد و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شود.

اگر چنین شود، باید گفت یک چهره مخالف برجام و FATF در راس مجمع می‌نشیند. به عبارتی جلیلی هم جای رضایی را می‌گیرد و هم راه او را در مخالفت با لوایح مرتبط با FATF ادامه می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها