|

کی ام سی K7 کراس اوور جدید کرمان موتور

کرمان موتور این روزها دوران شلوغی را سپری می‌کند و پس از مدت‌ها سکوت، تصمیم دارد تا چند محصول جدید را به بازار عرضه کند.

لینک کوتاه کپی شد

کرمان موتور این روزها دوران شلوغی را سپری می‌کند و پس از مدت‌ها سکوت، تصمیم دارد تا چند محصول جدید را به بازار عرضه کند. پس از معرفی KMC T8 یا جک T8 به عنوان پیکاپی خوش چهره و مجهز، این شرکت تصمیم دارد با معرفی رسمی KMC K7 یا جک X7 به نبرد چری تیگو 7 مدیران خودرو برود.

سگمنت کراس‌اوورهای لوکس شلوغ‌تر می‌شود!

از اواسط دهه نود خورشیدی، مشتریان ایرانی با مفهومی به نام کراس‌اوور لوکس چینی آشنا شدند. این خودروها نقش رقیب ارزان‌تر شاسی‌بلندهای کوچک وارداتی نظیر هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را ایفا می‌کردند و به واسطه ارایه شرایط فروش منعطف و تیراژ تولید قابل توجه، به سرعت در بازار محبوب شدند.

نخستین عضو خانواده کراس‌اوورهای لوکس چینی، چری تیگو 7 که توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شد و این روزها با نام ام وی ام تیگو 7 شناخته می‌شود. بعدها نیز خودروهای دیگری همچون کوپا T210 و دامای X7 و اس دبلیو ام G01‌ نیز به این رقابت افزوده شدند اما همچنان چری تیگو 7 به عنوان نماد این سگمنت شناخته می‌شد. اکنون به نظر می‌رسد وضعیت رقابت در حال تغییر است و کرمان موتور قصد دارد با KMC K7 شرایط جدیدی را بر این قسمت از بازار حکمفرما کند.

نگاهی به کی ام سی K7

کی ام سی K7 یا جک X7 که در چین به نام Jiayue X7 یا سول X7 شناخته می‌شود، در حقیقت نسخه‌ای لوکس‌تر و کامل‌تر از جک S7 است. شاسی‌بلندهای خانواه جک با حرف S شناخته می‌شوند و زیر مجموعه Jiayue با برند سول نیز نقش برند لوکس را در گروه خودروسازی جک ایفا می‌کند. پیش‌تر صحبت‌ها مبنی بر عرضه جک S7 به عنوان خودرویی لوکس‌تر و گران‌تر از جک S5 توسط کرمان موتور بودند اما به نظر می‌رسد این شرکت تصمیم گرفته تا نسخه کامل‌تر و لوکس‌تر این خودرو را به بازار کشورمان عرضه کند.

83

جک S7 و جک X7 در زمینه امکانات رفاهی و طراحی ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند اما در قسمت پیشرانه و قوای فنی هیچ تفاوتی میان این دو خودرو وجود ندارد. همانند پیکاپ کی ام سی T8 که هفته پیش توسط کرمان موتور به صورت رسمی معرفی شد، لوگو در نظر گرفته شده برای جک X7‌ در بازار ایران کرمان موتور کمپانی است و این محصول با نام KMC K7 به دست مشتریان خواهد رسید. این تعویض برند ارتباط مستقیم با تحریم‌های بین‌المللی علیه صنعت خودروسازی کشورمان دارد و شرکت‌های چینی برای در امان ماندن از تاثیر تحریم‌ها، دست به چنین اقدامی زده‌اند.

84

مشخصات فنی KMC K7

این روزها استفاده از پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربوشارژر در کراس‌اوورها به رویه خودروسازان چینی تبدیل شده و به نظر نمی‌رسد جک از این اصل تخطی کرده باشد. زیر کاپوت کی ام سی K7 نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر قرار دارد که حداکثر 174 اسب‌بخار قدرت و 251 نیوتن‌متر گشتاور را تحویل می‌دهد. گیربکس در نظر گرفته شده برای KMC K7 نیز شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه است و همان‌طور که انتظار داریم، انتقال قدرت در این خودرو تنها به دیفرانسیل جلو صورت می‌گیرد.

در مورد شتاب صفر تا صد جک X7 اعداد و ارقام مختلفی در منابع متعدد ذکر شده و بهتر است تا زمان تست و بررسی این خودرو در ایران منتظر بمانیم تا رقمی دقیق برای شتاب صفر تا صد KMC K7 اعلام شود. مصرف سوخت ترکیبی کی ام سی K7 نیز حدود 8.6 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود و حداکثر سرعت این کراس‌اوور لوکس نیز 160 کیلومتر اعلام شده است. در یک نتیجه گیری باید گفت که مشخصات فنی KMC K7 شباهت زیادی به قوای محرکه چری تیگو 7 دارند و به نظر می‌رسد رقابت جذابی بین این دو کراس‌اوور هموطن در آینده شکل بگیرد.

امکانات رفاهی و ایمنی

جک X7 در چهار تیپ به بازار چین و روسیه عرضه شده اما با توجه به سابقه خودروسازان ایرانی، این خودرو تنها در یک تیپ و با گیربکس اتوماتیک بدست مشتریان خواهد رسید. از جمله امکانات رفاهی کی ام سی K7 می‌توان از مواردی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه برای ردیف عقب، سیستم مالتی مدیا به همراه نمایشگر لمسی، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه، سقف پانوراما، سانروف، دوربین عقب و دوربین 360 درجه و سنسور پارک جلو و عقب اشاره کرد. همچنین این خودرو قابلیت استارت از راه دور را دارد اما مشخص نیست در نسخه تولیدی توسط کرمان موتور چنین آپشنی وجود داشته باشد یا خیر. KMC K7 از این نظر در سطحی برابر با چری تیگو 7 قرار می‌گیرد و رقابت برای هر دو خودرو در زمینه امکانات رفاهی دشوار خواهد بود.

855

با وجود شباهت‌های فراوان KMC K7 و چری تیگو 7 در زمینه امکانات رفاهی، در حوزه ایمنی کفه ترازو به نفع کراس‌اوور چری و مدیران خودرو سنگینی می‌کند چرا که اطلاعات قابل استنادی از میزان ایمنی جک X7 وجود ندارد. در سوی مقابل چری تیگو 7 با کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه CNCAP، توانسته خود را به عنوان خودرویی ایمن در سطح بازار معرفی کند.

از جمله امکانات ایمنی KMC K7 باید به مواردی همچون چهار کیسه هوا، ترمزهای دیسکی به همراه سیستم‌های ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز اضطراری، کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل ایستایی در شیب اشاره کرد.

قیمت و رقبا

مطابق شنیده‌ها، قیمتی کی ام سی K7 از سوی کرمان موتور در حدود 950 میلیون تومان اعلام خواهد شد. این قیمت KMC K7 را به رقیب مستقیم چری تیگو 7 تبدیل می‌کند در حالی‌که سایر رقبای کمتر شناخته شده نیز سعی دارند تا حضور خود در بازار ایران را تقویت کنند.

با توجه به افزایش چندبرابری قیمت خودرو که از سال 96 تاکنون اتفاق افتاده، خرید کراس‌اوورهای لوکس برای مشتریان ایرانی به سادگی گذشته نیست و لازم است تا شرکت‌ها شرایط فروش مناسب و تسهیلات قابل قبولی را برای مشتریان خود در نظر بگیرند. با توجه به توقف واردات خودرو طی دو سال گذشته، در صورتی که کرمان موتور بتواند فعالیت‌های بازاریابی پیرامون معرفی و عرضه کی ام سی K7 را درستی مدیریت کند، فروش مطلوبی در انتظار این خودرو خواهد بود چرا که سابقه خوب جک در بازار ایران به تقویت حضور عضو جدید کمک می‌کند.

منبع:خودرو بانک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها