|

طرز تهیه سالاد مرغ؛ خوشمزه و متفاوت

سالاد مرغ

سالاد مرغ یکی از سالادهای خوشمزه است که در ترکیبات آن از سبزیجات پرخاصیتی مثل کرفس و نخود فرنگی استفاده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- سالادها یکی از محبوب ترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌های غذایی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌ عنوان پیش غذا، همراه با غذای اصلی یا به‌ عنوان غذای اصلی سرو کرد. سالاد ماکارونی، اندونزی، فصل، کلم، الویه، روسی و هزاران سالاد دیگر در سراسر جهان خورده می‌شوند و هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. 

به گزارش«شایانیوز»، اگر به رستوران های بزرگ سر بزنید خواهید دید که در منوی آن ها سالادهای بسیاری وجود دارد که حتی گاهی اوقات از غذای اصلی گران تر و متنوع تر هستند. سالادها اغلب از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبغوره و ... تشکیل می شوند. سالادها معمولا به صورت سرد سرو می شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و ... نیز به آن ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذاییشان بیشتر می شود و می توان به عنوان غذای اصلی نیز آن ها را میل کرد.

امروز آموزش سالاد مرغ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم در ترکیبات این سالاد از کرفس و نخود فرنگی استفاده شده است. همان طور که می دانید کرفس و نخود فرنگی جزء سبزیجاتی هستند که در سبد غذایی ما جایگاهی ندارند اما بسیار پرخاصیت هستند پس اگر جزء کسانی هستند که تمایلی به خوردن این سبزیجات ندارید حتما این سالاد را درست کنید چون در ترکیب با مواد دیگر طعمشان غالب نمی شود بنابراین با این ترفند خاصیت این سبزیجات را هم به بدنتان رسانده اید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد مرغ برای 4 نفر

مرغ پخته شده 2 پیمانه

پیاز خرد شده 1 عدد

هویج متوسط 2 عدد

ساقه کرفس برای پخت با مرغ 1 عدد

قرص استاک مرغ 1 عدد

کاهو خرد شده 1 پیمانه

نخود فرنگی 1 پیمانه

ذرت 1 پیمانه

زیتون بدون هسته 1 پیمانه

کرفس خرد شده 1 پیمانه

گوجه گیلاسی 1 پیمانه

سس مایونز 1/2 پیمانه

سس خردل 1 قاشق غذاخوری

خامه صبحانه 1 قاشق غذاخوری

سیر رنده شده 2 حبه

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم 

فلفل سیاه به میزان لازم

آبلیمو تازه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد مرغ

1- فیله های مرغ را شسته با کمی نمک، فلفل، زردچوبه و مقدار کمی آب + قرص استاک + پیاز خرد شده + هویج + کرفس بپزید. حرارت دادن را آن‌قدر ادامه دهید تا آب مرغ به خوردش رفته و تقریبا بی‌آب شود. حال، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا گوشت مرغ خنک شود، سپس آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه مرغ دارد؟

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

2- نخود فرنگی را می‌توانید خیلی ساده بریزید داخل آب و روی حرارت قرار دهید تا بپزد، اما اگر می‌خواهید رنگ سبز نخود فرنگی حفظ شود بهتر است ابتدا آب را جوش بیارید و کمی نمک به آن اضافه کنید سپس نخود فرنگی را در آب در حال جوش بریزید بعد از چند دقیقه که نخود‌ها پخته شدند آن ها را آبکش کنید و به مدت ۲ دقیقه، این بار داخل آب یخ که قبلاً آماده کرده اید، قرار دهید تا پخت آن ها متوقف شود به این تکنیک که برای حفظ رنگ، طعم، مزه و براق بودن سبزیجات انجام می شود بلانچ کردن گفته می شود در مقاله بلانچ کردن بهترین روش برای فریز کردن لوبیا سبز این روش نگهداری از سبزیجات به طور کامل شرح داده شده است.

همه مواد به جز گوجه گیلاسی و زیتون را به صورت کاملا ریز خرد کنید و در ظرف مناسب با هم مخلوط کنید سپس سس مایونز + سس خردل + خامه + نمک + فلفل + آبلیمو + سیر رنده شده را با هم مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید. سالاد را حداقل 3 ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه ها کاملا به خرد هم بروند. به این نکته توجه داشته باشید که هر قدر میزان استراحت سالاد در یخچال بیشتر باشد در نهایت سالاد خوشمزه تری خواهید داشت.

همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالادی سس مایونز در مواد اولیه وجود دارد عده‌ای می‌پرسند می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن ندارید می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید، اما ماست معمولاً آب می‌اندازد بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید.

سالاد مرغ قالبی

1- اگر می‌خواهید این سالاد را به صورت قالبی سرو کنید به این نکته توجه داشته باشید که باید کمی سفت‌تر از حالت معمول باشد بنابراین از سس کمتری استفاده کنید وقتی سالاد را از قالب خارج کردید با استفاده از یک برس یا قاشق روی سطح آن سس بزنید.

2- در مرحله بعدی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج شود تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید.

3- پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالاد را با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سالاد تمام نقاط قالب را پر کند و مواد منسجم شود سپس آن را حدود 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

4- پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید بعد آن را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید سپس قالب را به آرامی بردارید بعد کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید در این مرحله اگر احساس کردید سس سالاد کم است می‌توانید کمی سس به آن اضافه کنید و با پشت قاشق صاف کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها