|

قسمت چهارم سریال آنها؛ عروسک جهنمی و مفت!

زن عروسکی را به خانه می برد که چیزی درباره اش نمی داند...

لینک کوتاه کپی شد

چهارمین قسمت از سریال آن ها به کارگردانی میلاد جرموز و تهیه کنندگی پرویز پرستویی پنجشنبه بیست و هفتم خرداد ماه به صورت اختصاصی در فیلم نت منتشر شد. شیرین اسماعیلی، ماهان مرادی، مهران هادی و میلاد قنبری گروه بازیگری این قسمت را تشکیل می دهند.

شیوا و حسام بیرون خانه ی شیوا بعد از گذراندن یک شب در کنار هم کم کم از هم خداحافظی می کنند. آن ها یکدیگر را دوست دارند. حسام یک عروسک را به شیوا هدیه می دهد که می گوید از گوشه ی خیابان و مفت خریده است.

شیوا به تازگی از همسرش جدا شده است. او حضانت بچه و بخشی از اموال شوهر سابقش از جمله خانه را در اختیار دارد. شیوا با ورودش به خانه عروسک را به پسرش می دهد. پسرک از همان ابتدا از عروسک خوشش نمی آید اما به هر حال ناچار می شود که آن را بپذیرد.

پسرک کمی با عروسک بازی می کند اما این بازی دیگر از جایی به بعد ترس آور و رعب انگیز می شود. شیوا هم که بی خوابی به سرش زده است و با پیام ها و مکالمه های عجیبی از حسام مواجه است از صدا هایی که می شنود پسرش را بیرون تخت خواب در طبقه ی پایین خانه پیدا می کند.

شیوا در ابتدا رفتار پسرش را ناشی از بازیگوشی و دروغ های بچگانه می داند اما با گذشت مدتی و سرازیر شدن آوار وهمی که از جای جای خانه ساطع می شود بازی عوض می شود. شیوا خود را میان  کابوسی در بیداری می یابد و هر چه بیشتر در این گرداب وحشت دست و پا می زند بیشتر به عمق کشیده  می شود.

ترس و استیصال زنی تنها همراه پسر کوچکش در خانه ای بزرگ و در حال مرمت در قسمت چهارم آنها به خوبی نمایش داده می شود. دوربین سیال آنها به خوبی با حرکت پاورچینش ترس و تعلیقی خفه کننده را به بیننده القا می کند . ترسی که کاراکتر اصلی قصه هم با آن دست به گریبان است. خبری هم از چرخش های سریع و صدا های ناگهانی نیست. این ترس بیشتر در سکوت ها و در مسیر های رفت و آمد شیوا خودش را نشان می دهد.

قسمت چهارم آن ها به خوبی قواعد ژانر وحشت را رعایت کرده است و به ژانرش وفادار است و از خط های آن بیرون نمی زند. این ویژگی در کنار کارگردانی خوب و فیلم برداری مناسب این سریال آن را در زمره ی تولیدات با کیفیت شبکه ی نمایش خانگی قرار می دهد. این در حالی است که به طور کلی تجربه ی ژانر وحشت در سینما و تلوزیون کشور معمولا با شکست روبرو شده است.  تجربه ی آنها شاید به لحاظ کم تر شناخته شدن فیلم نت به عنوان یک سرویس وی او دی با شکست مواجه شود اما به لحاظ کیفی این سریال حرف هایی برای گفتن دارد و سیری قابل دفاع را تا کنون طی کرده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها