|

موثرترین روش های درمان خانگی شپش سر / راهکارهای مفید برای از بین بردن شپش

اگر به تازگی متوجه وجود شپش سر در فرزند خودتون شدید، اینجا در مورد موثرترین روش های درمان خانگی شپش سر صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با شروع سال تحصیلی جدید و رفتن بچه ها به مدرسه، یه سری مسائل همه گیر میشه و باید بیشتر مراقب بود. شیوع ویروس های مختلف، شپش موی سر و... از این دست مسائل پیش روی بچه ها و خانواده هاست که البته میشه به راحتی اون ها رو مدیریت کرد.

شاید ندونید ولی باید بگیم که شپش موی سر خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید همه گیره و اگر فرزندی دارید که به مهد کودک و مدرسه میره، یه وقتایی از اون گریزی نیست. اما این رو هم باید بگیم که جای نگرانی نیست و میشه با روش های خانگی شپش سر رو از بین برد و خیلی وقتا نیازی به مراجعه به پزشک و درخواست کمک پزشکی نیست. در این مطلب در مورد موثرترین روش های درمان خانگی شپش سر صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

darman-e-shepesh-2

علائم شپش سر در کودکان

ابتلای کودک به شپش سر معمولا با علائمی همراهه که باید والدین رو نسبت به پیگیری و درمان اون حساس کنه. دختربچه ها به خاطر موی بلند و احتمال تماس سر با همدیگه بیشتر از پسربچه ها درگیر شپش سر میشن و اگر علائمی مثل خاراندن پوست سر و مشکلات خواب دارن و خزیدن چیزی رو روی پوست سرشون احساس می کنن باید کنجکاو شد و به دنبال نشانه هایی مبنی بر شپش سر رفت.

darman-e-shepesh-4

قدم اول برای شناسایی شپش سر در کودکان

وقتی علائمی که گفتیم رو در کودک خودتون دیدید، موها و سر او رو به دقت بررسی کنید. احتمالا تخم های شپش سر که به اون ها رشک گفته میشه رو در لابلای موهای او نزدیک به ریشه مو خواهید دید. مراجه به داروخانه و خرید شامپو و لوسیون های مخصوص و همینطور شانه های دندانه بلندی که به درآوردن شپش ها کمک میکنه جزو اولین اقدام های موثر در این زمینه است.

darman-e-shepesh-1

درمان شپش سر با مواد طبیعی

با جستجویی ساده در اینترنت متوجه می شید که مواد گیاهی و طبیعی زیادی برای درمان شپش سر وجود داره اما باید این رو یادآوری کنیم که درمان شپش سر یک شبه امکان پذیر نیست و هر روشی رو که انجام بدید نیاز به صبر و حوصله و دقت داره تا به نتیجه برسه.

اسپری کردن سرکه سیب روی ریشه موها، ماساژ سر با روغن های گیاهی مثل روغن زیتون و روغن بادیان کوهی، استفاده از آب پیاز، مرطوب کردن موها و شانه کشیدن با شانه های مخصوص، استفاده از اسانس ‌های ضد ‌شپش مثل اسانس درخت چای، اسانس انیسون و اسانس یلانگ یلانگ، اسانس اسطوخودوس و اکالیپتوس در کنار در آوردن رشک های شپش با دست از جمله اقداماتی هست که شاید لازم باشه همه رو در کنار هم انجام بدید تا به مرور شپش سر کودک خودتون رو درمان کنید.

darman-e-shepesh-3

در صورت استفاده از سرکه و روغن ها برای درمان شپش سر، برای چند ساعت موها رو با کلاه یا حوله بپوشونید تا اثرگذاری استفاده از این روش ها بیشتر بشه.

darman-e-shepesh-5

اقدامات بعدی برای درمان شپش سر

بعد از اینکه از درمان شپش سر فرزندتون مطمئن شدید، تمام لباس ها، ملحفه های رختخواب و وسایلی که در این مدت استفاده کردید رو با پودر ماشین لباسشویی و آب نسبتا داغ بشویید و در هوای آزاد خشک کنید.

گردگیری و کشیدن جاروبرقی روی تمام شیارها و قسمت های خونه هم میتونه در از بین رفتن کامل شپش سر موثر و مفید باشه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها