|

طرز تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور / بهترین دسر پاییزی که حسابی سالم و مقویه

اینجا طرز تهیه یه دسر خوشمزه با کدو حلوایی، شیره انگور و گردو رو یاد میگیری که توی هوای خنک پاییزی در کنار یه لیوان چای تازه دم خیلی میچسبه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید ندونید که با کدو حلوایی که این روزا توی بازار به وفور دیده میشه چه خوردنی های خوشمزه ای میشه درست کرد! انواع غذاها و دسرها و کیک ها که یکی از دیگری خوشمزه تر هستن البته به شرطی که مزه این صیفی پرخاصیت رو دوست داشته باشید.

کیک کدو حلوایی، چیزکیک کدو حلوایی، خورش کدو حلوایی، سوپ کدو حلوایی و دسر کدو حلوایی از خوشمزه ترین خوراکی هایی هستن که با این ماده غذایی محبوب درست میکنن و ما اینجا قصد داریم تا یه دسر سالم و مقوی با کدو حلوایی، شیره انگور و گردو رو بهتون آموزش بدیم که برای هوای خنک پاییزی در کنار یه لیوان چای تازه دم میتونه عصر شما رو خاطره انگیز و زیبا کنه. پس این آموزش عالی رو از دست ندید و تا پایان همراه ما باشید.

pumpkin-dessert-1

مواد لازم برای تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور

کدو حلوایی 500 گرم

کره ۴۰ گرم

پودر دارچین یک قاشق چایخوری

جوز هندی تازه یک عدد

نمک یک سر انگشت

شیره انگور به میزان دلخواه

مغز گردو به میزان دلخواه

pumpkin-dessert-4

طرز تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور

مرحله اول

اول از همه کدو رو بشویید و پوستش رو‌ بگیرید. حالا مکعبی خردش کنید و همراه با کره روی حرارت ملایم بذارید تا بپزه. در تابه رو هم ببندید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به کدو حلوایی دارچین، کمی از جوز هندی رنده شده و نمک رو اضافه کنید.

مرحله دوم

کمی بعد، شیره انگور رو کم کم به کدوی پخته شده اضافه کنید تا زمانی که به شیرینی و مزه مد نظرتون برسید. (در این مرحله دقت کنید که کدو حلوایی رو خیلی نپزید تا له نشه و شکل خودش رو حفظ کنه.)

pumpkin-dessert-5

مرحله سوم

در نهایت تابه رو از روی حرارت بردارید. به میزان دلخواه مغز گردو خرد کرده و به دسر کدو حلوایی اضافه کنید. بعد از اضافه کردن گردو با دسر، اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه با چای تازه دم سرو کنید. نوش جان.

این دسر بسیار مقوی و سالمه و برای کسانی که محدودیت مصرف شکر دارن، مناسبه. این طعم و مزه عالی رو از دست ندید.

اگر به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی غذا، کیک، شیرینی و دسر دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها