|

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی غذای خوشمزه پاییزی / همراه با نکات لعاب دار و خوشمزه شدنش

در این مطلب، طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی به همراه نکات لعاب دار و خوشمزه شدنش رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با سرد تر شدن هوا، پختن و میل کردن بعضی غذاها مثل سوپ، آش، عدسی و خوراک لوبیا چیتی خیلی بیشتر از قبل لذت داره. انواع سوپ ها و آش ها دست ما رو باز میذاره تا تنوع خوبی به وعده های غذایی مون بدیم و یه شام یا ناهار مقوی و لذیذ آماده کنیم. خوراک لوبیا چیتی هم از اون غذاهای عالیه که توی هوای خنک خیلی میچسبه. در این مطلب، طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی به همراه نکات لعاب دار و خوشمزه شدنش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khorak-loobia-chiti-1

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی

لوبیا چیتی ۲ لیوان

سیب زمینی متوسط 2 عدد

پیاز متوسط 2 عدد

سیر ۲ تا 3 حبه

گوجه فرنگی 2 عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

پودر گلپر به میزان دلخواه

نمک، زردچوبه، و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

khorak-loobia-chiti-4

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

مرحله اول

لوبیا چیتی رو از حدود 12 ساعت قبل بشویید و اون رو خیس کنید. بهتره در این مدت ۲ تا 3 بار آب اون رو عوض کنید تا نفخ لوبیا چیتی از بین بره و بعد از پخت بافت نرم تری پیدا کنه.

مرحله دوم

پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. داخل یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت بذارید تا داغ بشه. پیازها رو داخل قابلمه تفت بدید تا سبک و طلایی بشن.

khorak-loobia-chiti-6

مرحله سوم

سیرها رو هم پوست بگیرید، ریز خرد کنید و داخل قابلمه بریزید تا عطرشون دربیاد. گوجه فرنگی ها رو هم پوره کرده و به پیاز و سیر اضافه کنید.

مرحله چهارم

به تفت دادن ادامه بدید تا آب گوجه فرنگی تبخیر بشه سپس زردچوبه، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگه هم تفت بدید.

khorak-loobia-chiti-5

مرحله پنجم

لوبیا چیتی ها رو آبکش کنید و داخل قابلمه بریزید و کمی تفت بدید. سپس حدود ۵ لیوان آب اضافه کرده و حرارت رو زیاد کنید تا به جوش بیاد و بعد حرارت رو کم کنید تا خوراک لوبیا چیتی به مدت ۳ تا 4 ساعت بپزه.

مرحله ششم

دو ساعت بعد سیب زمینی ها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. حالا اونا رو داخل یک تابه که روغن ریختید کمی تفت بدید و همراه مقداری نمک به قابلمه خوراک لوبیا چیتی اضافه کنید.

khorak-loobia-chiti-3

مرحله هفتم

در مرحله آخر نمک غذا رو تست و اندازه کنید و یک ساعت دیگه زمان بدید تا خوراک لوبیا چیتی کاملا بپزه و جا بیفته. برای بیشتر لعاب دار شدن خوراک لوبیا چیتی می تونید نصف سیب زمینی رو از قابلمه خارج کرده و با چنگال له کرده و به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هشتم

در آخر گلپر و آب لیموی تازه رو هم اضافه کرده و خوراک لوبیا چیتی رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقه دارید، اینجا با کلی دستورهای غذایی عالی مخصوص شماست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها