|

گیاهان چسبنده مخصوص درست کردن دیوار سبز / مناسب برای بالکن و حیاط در آب و هوای ایران

در این مقاله چندتا از گیاهان چسبنده به دیوار رو معرفی کردیم که میتونید با وجودشون زیبایی خاص و منحصر به فردی به فضا ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همه ی ما خوب میدونیم که دکور خوب میتونه چقدر توی روحیه مون تاثیر بذاره مثلا شما در ساده ترین حالت به عنوان مثال اون کافه ای رو برای این که پاتوقتون بشه انتخاب میکنید که دکورش بهتون حس خوب بوده و ازش انرژی مثبت بگیرید پس خیلی مهمه که چیدمان فضایی که  در اون قرار دارید زیبا باشه چرا که انسان یه موجود بصری هست و خب دیگه شما فکر کنید که در این بین چقدر دکور خونه ی خودتون حائز اهمیت هست از این رو خیلی ها برای ارتقا و بهبود اون مدام در تلاش هستن و خب برای این منظور هم راه های زیادی پیش رومونه که یکی از اون ها استفاده از گیاهان آپارتمانی هست که میتونن زیبایی خاص و منحصر به فردی به دکور و فضای شما ببخشن.

البته که شما باید در انتخاب گیاه مناسب برای خونه تون نهایت دقت و وسواس رو به خرج بدید چرا که بسیار مهمه که گیاه با شرایط منزل شما همخونی داشته باشه و بتونه خودش رو به خوبی وفق بده مثلا در صورتی که شما یه گیاه برای راه پله میخواهید و راه پله ی شما هم در بیشتر اوقات سرده خصوصا در فصل های سرما باید برای گیاه مناسب این فضا به سراغ گیاهان آپارتمانی مناسب راه پله سرد برید که میتونن به خوبی هر چه تمام تر سرما رو تحمل کرده و در اون شرایط هم به رشد خودشون ادامه بدن در این بین اما شاید شما خودتون بخواهید که یه شرایط خاص ایجاد کنید مثلا یه دیوار سبز در بالکن و یا حیاط داشته باشید که خب خوشبختانه برای این منظور هم میتونید گیاه موردنظر خودتون رو پیدا کنید چرا که گل و گیاه میتونن به ساز شما برقصن به همین دلیل در این مقاله چندتا از گیاهان چسبنده به دیوار رو بهتون معرفی میکنیم که میتونن برای نگهداری در آب و هوای ایران مناسب باشن، پس در ادامه برای شناخت اون ها با ما همراه باشید.

گیاهان چسبنده

گل ساعتی از گیاهان چسبنده

یکی از بهترین و زیباترین گیاهان که برای ایجاد دیوار سبز میتونه کاربرد داشته باشه گل ساعتی هست که بومی آمریکای جنوبیه و از گیاهان بالارونده بشمار میاد و برای این منظور هم نیازی به تکیه گاه و قیم نداره.

برگ های این گیاه پنج قسمتی بوده و همیشه سبز اند و گل اون هم شبیه به عقربه ی ساعته از این رو بهش گل ساعتی میگن. رنگ های گل این گیاه آبی، سفید و بنفش هست و گل هاش اوایل تابستون باز میشن البته توی مناطق معتدل مثل شمال ایران باز شدن گل هاش میتونه اواخر پاییز باشه. شما میتونید از این زیبارو توی سر در منازل، سایه بان ها، نرده ها، آلاچیق ها و... استفاده کرده و زیبایی خاصی به فضا بخشید.

این گل به نور زیاد و آفتاب کامل نیاز داره و در صورتی که نور کم باشه گل نمیده ولی خب زیبایی برگ هاش رو هنوز داره. بهترین درجه حرارت برای نگهداری از اون 24 درجه هست ولی میتونه دمای زیاد رو تا 40 درجه هم تحمل کنه. برگ های اون در زمستون خشک میشن و در فصل بهار دوباره از نو سبز میشن.

گیاهان چسبنده

پاپیتال از گیاهان چسبنده

بریم سر وقت یه گیاه جذاب دیگه برای دیوار سبز یعنی پاپیتال که از بومی های آسیا، اروپا و شمال آفریقا هست و یه گیاه رونده و پوششی بشمار میاد که همیشه سبزه و از اون جایی که برگ های اون ابلق هستن میتونه زیبایی چشمگیری به فضا و دیوارتون ببخشه.

در صورتی که هیچ نوری روی دیوارتون نمیفته و سایه ی مطلق هست این گیاه بهترین گزینه برای کاشته چرا که در این حالت هم میتونه به خوبی هر چه تمام تر رشد کنه. همچنین این زیبارو نیاز آبی پایینی داره از این رو لازم نیست در مورد آبیاری منظم اون نگرانی داشته باشید. این گیاه حالت خزنده داره ولی خب میتونه از درختان هم به عنوان تکیه گاه برای بالا رفتن استفاده کنه.

گیاهان چسبنده

پتوس  از گیاهان چسبنده

پتوس رو میشه یکی از بومیان مناطق استوایی بشمار آوورد. برگ های پتوس قلبی شکل بوده و از این رو از زیبایی خاص و بینظیری برخورداره و میتونه چشم هر بیننده ای رو به خودش معطوف کنه. دیوار سبز با این زیبارو هم میتونه توی بالکن و هم در فضای داخلی خونه اجرا بشه و خوبی هم که داره اینه که از رشد بسیار سریعی برخورداره و در مدت زمان کوتاه میتونه شما رو غافلگیر کنه.

این زیبارو میتونه توی نور کم هم رشد کنه و نیاز شدیدی به نور نداره پس در صورت نورگیر نبودن فضا از این بابت نگرانی نداشته باشید. خاک این گیاه باید همیشه مرطوب باشه و نذارید که خشک بشه از این رو به صورت یکنواخت و متوسط باید آبیاریش کنید.

گیاهان چسبنده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها