|

گیاهان مناسب بالکن در زمستان / گل هایی که سرما رو به خوبی تاب میارن و هر 4 فصل سبزن

در این مقاله چندتا از گیاهان مناسب بالکن در زمستان رو بهتون معرفی کردیم که در این فصل به سراغ نگهداری از اون ها برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیه که بدش بیاد دکور خونه اش توی زیبایی شهره باشه و هر کسی که دید تا مدت ها راجع بهش صحبت کنه مسلما هیچ کس چرا که بالاخره دکور خوب یه جورایی باعث سربلندی هست و خب برای رسیدن به این منظور هم راه های زیادی وجود داره که باید از بین اون ها انتخاب داشته باشیم ولی خب یکی از بهترین و موثرترین انتخاب هایی که میتونیم داشته باشیم رفتن به سراغ گیاهان آپارتمانی هست چا که تنوع بین اون ها بسیار زیاده از گیاهان آپارتمانی لاکچری بگیر تا برگ پهن و... که خب با این وجود شما با هر سلیقه ای میتونید گل موردنظر خودتون رو پیدا کنید و از زیبایی بینظیر اون در دکورتون بهره مند بشید و فضا رو با وجودش خوشگل موشگل کنید. 

شما حتی میتونید با استفاده از گیاهان در منزلتون نقطه ی کانونی بسازید که خب همه ی توجه ها رو در دکور به خودش جلب میکنه و یه جورایی میشه ازش به عنوان نقطه ی عطف در دکور یاد کرد پس هر چیزی رو که میخواهید خیلی توی دکور تو چشم باشه رو باید جوری انتخاب کنید که تبدیل به نقطه ی کانونی بشه به عنوان مثال شما میتونید با انتخاب گیاهان آپارتمانی برگ صورتی با استفاده از رنگ برگ اون ها در دکور نقطه ی کانونی بسازید و کاری کنید که هر کسی به این راحتی ها از کنارش رد نشه. ولی خب در این بین نکته ای که باید بهش توجه داشته باشید این هست که شما باید گیاهان رو در فضایی که مناسب اون ها هست پرورش بدید مثلا در صورتی که فضاتون نورش کم هست باید گیاهان سایه دوست رو در اون نگهداری کنید و یا در صورتی که سرد هست باید گیاهان سرمادوست رو برای نگهداری انتخاب کنید مثلا در صورتی که برار بالکن در سرما گل میخواهید باید به دنبال گیاهان مناسب بالکن در زمستان باشید که در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه برای شناخت اون ها با ما همراه باشید.

گیاهان مناسب بالکن در زمستان

آگلونما از گیاهان مناسب بالکن در زمستان

یکی از گیاهان مقاوم و زیبا که میتونه به راحتی هر چه تمام تر سرمای زمستون رو تحمل کنه آگلونما هست که خیلی ها میگن توی یخبندون هم که باشه باز میتونه به زیبایی هر چه تمام تر به رشد خودش ادامه بده. این زیبارو میتونه شرایط مختلف مثل محیط های کم نور، خشک، سرد و... رو به خوبی تحمل کنه و آخ هم نگه. بنابراین و با این حساب تنها کاری که شما میبایست انجام بدید این هست که بدون تردید اون رو برای نگهداری توی بالکن انتخاب کنید. همچنین شما میتونید این زیبارو رو توی پارکینگ و راه پله هم که توی سرمای زمستون خیلی سرد میشه نگهداری کنید. البته این رو هم ذکر کنیم که آگلونما همیشه سبز هست و از این رو گرما رو هم تاب میاره و در فصل های گرم هم میتونه مهمون خونه ی شما باشه. 

گیاهان مناسب بالکن در زمستان

لیندا یا نخل دم اسبی از گیاهان مناسب بالکن در زمستان

لیندا رو میشه یکی از مقاوم ترین گیاهان نسبت به سرما دونست که میتونه در فضای باز  به راحتی هر چه تمام تر رشد کنه. این گیاه که از برگ های بلند و باریک برخورداره بومی کشور مکزیک و همچنین جنوب غرب آمریکا هست. از دیگر ویژگی های جالب اون هم میشه به آویزون شدن برگ هاش مثل درخت بید مجنون اشاره کرد که بهش یه ظاهر شیک و پیک و دلربا میبخشه که هر چشمی رو متوجه خودش میکنه. 

در خصوص شرایط نگهداری این گیاه باید بدونید که نور مستقیم خورشید برای رشد اون بهتره اما در صورتی که نور پراکنده باشه و یا حتی تو سایه هم میتونید این زیبارو رو داشته باشید و رشدش بدید. همچنین خاک سبکی که زهکشی خوب داره برای این گیاه بسیار مناسبه و آبیاریش هم باید منظم و متوسط باشه.

گیاهان مناسب بالکن در زمستان

کاج مطبق از گیاهان مناسب بالکن در زمستان

کاج مطبق رو میشه یکی از گیاهان همیشه سبز و از بومیان قاره ی استرالیا بشمار آوورد که بسیار در مقابل سرما مقاومت میکنه و میتونه به راحتی هر چه تمام تر در دماهای سرد رشد و زندگی کنه. این گیاه از برگ های سورنی و دراز برخورداره و ارتفاعش تا دو متر هم میرسه. در مورد نگهداری کاج مطبق در منزل باید به این نکته توجه کنید که این گیاه به نور ملایم نیاز داره البته که میتونه نور مستقیم خورشید رو هم تحمل کنه ولی خب بهتره که براش نور ملایم همراه با آبیاری منظم و خاک زهکشی شده تامین کنید.

گیاهان مناسب بالکن در زمستان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها