|

رازهای نگهداری از گیاه بامبو در آب / اینجوری 20 سال هم بگذره سرحال و سرسبزه

گیاه بامبو رو میشه در آب و یا در گلدون نگهداری کرد اما شادابی و طراوت این گیاه، در گرو رعایت نکاتی هست که در این مطلب به اون می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گیاهان طبیعی واقعا نشاط بخش و آرامش دهنده هستن و نگهداری از اون ها در محیط کار یا منزل، لذت خیلی زیادی داره. احتمالا براتون پیش اومده که بعد از مدتی که از گل ها و گیاهان آپارتمانی نگهداری می کنید، حال و احوال اون ها خیلی براتون مهم میشه و با کمی زردی و پژمردگی اون ها احساس ناراحتی می کنید... این اتفاق کاملا طبیعیه و سرسبزی و شادابی گیاهان تاثیر مستقیمی با حال خوب آدم ها داره.

در کنار گیاهانی مثل پتوس، زامیفولیا، بنجامین، برگ عبایی، فیلودندرون و... خیلی ها هم علاقمند هستند تا از گیاهان خاصی مثل بامبو نگهداری کنن. گیاه بامبو رو میشه در آب و یا در گلدون نگهداری کرد اما شادابی و سرحال موندن این گیاه، در گرو رعایت نکاتی هست. در این مطلب در مورد رازهای نگهداری از گیاه بامبو در آب صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

bambo-7

نگهداری از گیاه بامبو؛ استفاده از آب مناسب

اگر قصد دارید از گیاه بامبو در آب نگهداری کنید باید بدونید که این گیاه زیبا به آبی که در اون قرار داره حساسه. آب مناسب گیاه بامبو باید عاری از کلر، املاح و مواد معدنی باشه. بهتره از آب معدنی و یا آب مقطر برای بامبو استفاده کنید. اگر می خواید از آب لوله کشی منزل تون داخل گلدون این گیاه بریزید حتما اون رو از 24 ساعت قبل داخل ظرفی بریزید تا کلر اون از بین بره و بعد داخل گلدون گیاه بامبو اضافه کنید.

همچنین برای حمایت از گیاه، بهتره سنگریزه هایی در کف گلدون بریزید تا گیاه در آب ثابت بمونه و به ساقه های اون آسیبی نرسه.

bambo-5

نگهداری از گیاه بامبو؛ تعویض آب

آب راکد بعد از مدتی بوی ناخوشایندی میگیره و برای نگهداری گیاه بامبو مناسب نیست و باید اون رو تعویض کرد. بهتره هر یک هفته یک بار برای تعویض آب گلدان بامبو اقدام کنید تا گیاه شما سالم بمونه و شادابی و زیبایی خودش رو حفظ کنه.

bambo-4

نگهداری از گیاه بامبو؛ نور زیاد و غیرمستقیم

وقتی آب مناسب رو برای گیاه بامبو تامین کردید، باید به فکر نور مورد نیاز این گیاه زیبا باشید. گیاه بامبو برای شاداب موندن به نور زیاد اما فیلتر شده و غیر مستقیم نیاز داره. بهتره بامبو رو در نزدیکی یک پنجره نورگیر قرار بدید و نور بعد از گذشتن از پرده های توری به گیاه برسه. بهتره گیاه رو بچرخونید تا نور به طور یکنواخت به همه برگ های بامبو برسه.

نور مستقیم باعث سوختن برگ های بامبو میشه و نور کم هم جلوی رشد سریع گیاه رو میگیره اما آسیبی به اون وارد نمیکنه.

bambo-6

نگهداری از گیاه بامبو؛ تامین رطوبت کافی

گیاه بامبو به رطوبت معمولی برای رشد و شادابی نیازه داره؛ آبی که گیاه در اون قرار میگیره تبخیر میشه و رطوبت مورد نیاز اون رو تامین میکنه. برای رطوبت بیشتر می تونید هر از گاهی برگ های گیاه بامبو رو با اسپری آب پاشی کنید.

bambo-8

نگهداری از گیاه بامبو؛ استفاده از کود مناسب

بامبو وقتی در آب نگهداری میشه به کودهای ضعیف و مخصوص خودش نیاز داره تا علاوه بر رشد مناسب، طراوت و تازگی خودش رو هم حفظ کنه. کارشناسان توصیه می کنن هر یک ماه یک بار از کودهای ضعیف و مخصوص گیاه بامبو در آب اون استفاده بشه.

bambo-1

اینجا می تونید مطلبی در مورد رازهای شادابی گیاهان ببینید و بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها