|

گیاهان مناسب راه پله سرد و تاریک؛ گل های همیشه سبز و مقاوم که نه نور میخوان و نه گرما

در این مقاله چندتا از گیاهان مناسب راه پله سرد و تاریک رو بهتون معرفی کردیم که برای راه پله های بدون نور و گرما عالی هستن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همه ی ما دوست داریم که دکوراسیون خونمون رو به زیباترین شکل ممکن تزیین کنیم طوری که هر کسی با دیدنش به سلیقه ی زیبای ما احسنت بگه که خب برای این منظور راه های زیادی پیش روی ما قرار داره ولی خب آدم عاقل باید از بین اون ها به سراغ اونی بره که دو تا فاکتور رو با هم داره یعنی هم کاربردیه و هم ارزون قیمت که خب در این بین گیاهان آپارتمانی این ویژگی ها رو دارن و میتونن به زیبایی هر چه تمام تر دکوراسیون منزل شما رو تزیین کرده و اون رو زیباتر از چیزی که هست به نظر بیارن طوری که با دیدنش باورتون نشه که این همه زیبایی تنها و تنها کار یه گیاه بوده که شاید اصلا زیاد هم پولی بابتش پرداخت نکردید.

البته که گیاهان هم برای خودشون طبقه بندی دارن و خب یه سری از اون ها به عنوان مثال در دسته ی گیاهان آپارتمانی لاکچری قرار میگیرن و خب به همین دلیل مسلما قیمت بیشتری خواهند داشت و با قرارگیریشون در فضا اون رو لوکس تر به نظر خواهند آورد پس این انتخاب شماست که از نظر قیافه برای یه گیاه به سراغ اونایی برید به سبب ظاهرشون گرون تر اند و یا یه گیاه رندوم رو انتخاب کنید ولی در هر صورت مطمئن باشید که این سبزرویان هر فضایی رو که در اون قرار بگیرن رو به زیبایی هر چه تمام به نظر خواهند آوورد. اما خب در مورد گیاهان تنها چیزی که باید بهش توجه کنید ظاهر اون ها نیست چرا که شما باید به این که اون گیاه برای خونه و زندگی شما مناسب هست یا نه هم توجه کنید مثلا شاید خونه ی شما نورگیرش بده که خب در این حالت نگه داشتن یه گیاه که نیاز نوری شدید داره در اون کار اشتباهیه و یا برای راه پله های سرد شما باید به سراغ اون دسته از گیاهان مناسب راه پله سرد برید که در برابر سرما و حتی نور کم راه پله ها مقاوم هستن که حالا در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان مناسب راه پله سرد و تاریک

آگلونما از گیاهان مناسب راه پله سرد

این گیاه مقاوم و زیبارو میتونه به راحتی هر چه تمام تر سرمای زمستون رو تحمل کنه و به عنوان یه گیاه مقاوم به یخبندان شناخته میشه پس در مراقبت و نگهداری از آگلونما این رو بدونید که میتونه شرایط نور کم، محیط های خشک و سرد و هر شرایط نامساعد دیگه ای رو به خوبی هر چه تمام تر تاب بیاره بنابراین تنها کاری که باید انجام بدید اینه که اون رو در بالکن و یا راه پله بکارید. یکی دیگه از ویژگی های منحصر به فردی که این گیاه داره این هست که همیشه سبز هست و میشه اون رو حتی در یه اتاق تاریک هم نگه داشت. پس نیازهای این گیاه نور کم، سایه و آبیاری منظم و خاک سبک و زهکشی شده هست.

گیاهان مناسب راه پله سرد و تاریک

فیلودندرون از گیاهان مناسب راه پله سرد

یکی دیگه از مقاوم ترین گیاهان به سرما فیلودندرون هست که میتونه سرمای شدید در بالکن و راه پله ی سرد رو در فصل هایی مثل پاییز  و زمستون تاب بیاره بدون این که چیزیش بشه. این گیاه زیبا به دلیل برگ های بزرگ و سبز رنگی هم که داره مشهور هست و از این رو به عنوان یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی هم ازش یاد میشه. شما همچنین میتونید فیلودندرون رو توی محیط  های کم نور و سایه هم رشد بدید پس در صورتی که راه پله تون تاریک هم بود نگرانی از بابت این که نتونید این گیاه رو در اون رشد بدید نخواهید داشت. دونستن این نکته هم خالی از لطف نیست که این گیاه به دلیل داشتن شرایط نگهداری راحت به درد افراد مبتدی هم میخوره و اون هایی که دستی توی پرورش گل و گیاه ندارن هم میتونن به راحتی این گیاه رو پرورش بدن فقط در مورد خاک اون باید دقت کنید که غنی و زهکشی شده باشه و آبیاریش هم کم و منظم باشه.

گیاهان مناسب راه پله سرد و تاریک

دراسنا از گیاهان مناسب راه پله سرد

خریدن یه گلدون دراسنا که جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما هست میتونه به هر مکان سردی در خونه ی شما از راه پله بگیر تا بالکن یه زیبایی و گرمای خاص ببخشه و فضا رو بسیار دل انگیز به نظر بیاره. این گیاه از برگ های بلند و باریکی برخوردار هست و بومی مناطق جنوب شرقی آفریقاست. تنها مسئله ای باید در خصوص نگهداری از دراسنا در نظر بگیرید این هست که این زیبارو رو نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بدید چون برگ هاش میسوزه.

گیاهان مناسب راه پله سرد و تاریک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها