|

بهترین روش برا نگهداری طولانی مدت برنج و حبوبات بدون شپشک / کمه کم تا 3 سال تازه اند

در این مقاله یه سری ترفند برای نگهداری طولانی مدت از حبوبات بهتون یاد دادیم که میتونه برای چندین سال این مواد رو سالم نگه داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیه که بدش بیاد که کارهاش در کمترین زمان ممکن انجام بشه و سر و سامون بگیره مسلما هیچ کس ولی خب برای این منظور شما باید اطلاعات زیادی در زمینه های مختلف داشته باشید که خب این اطلاعات همین طوری به دست نمیان و شما باید برید دنبالشون ولی نکته ی مثبتی که در این بین وجود داره این هست که با وجود اینترنت این اطلاعات به راحتی در اختیار هر کسی میتونن قرار بگیرن و شما مشکلی از بابت این موضوع نخواهید داشت به همین دلیل میتونید برای انجام امور مختلف در کمترین زمان ممکن به سراغ استفاده از ترفندها برید که فت و فراوون هستن و انقدر زیادن که شما میتونید حتی از بین اون ها با توجه به شرایطتون انتخاب هم داشته باشید.

مثلا در خصوص تمیز کردن میله و چدن های روی گاز یه عالمه ترفند وجود داره که شما میتوند با توجه به مواد در دسترس خودتون ترفندی رو که مناسبتون هست و میتونید عملیش کنید رو انتخاب کنید. پس با این حساب میشه گفت که ترفندها بهتون حق انتخاب هم میدن و خب شما اونی رو که براتون راحت تر از همه هست رو انتخاب میکنید حالا در هر زمینه باشه به همین دلیل دراین مقاله هم برای این که اطلاعات شما در خصوص ترفندها بالاتر بره و امور براتون راحت تر انجام بشه میخواهیم چندتا ترفند در خصوص نگهداری حبوبات بدون شپش زدن در دراز مدت بهتون یاد بدیم چرا که خیلی از خانوم ها این مشکل رو که حبوبات و برنجشون بعد از یه تایمی حشره میزنه رو دارن که خب برای این منظور باید به دنبال راه حل باشن و خب از بروز اون جلوگیری کنن، پس در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا روش های مختلف برای این منظور رو یاد بگیرید.

نگهداری طولانی مدت برنج و حبوبات بدون شپشک

تفت دادن حبوبات برای جلوگیری از حشره زدن

برای این که بتونید از حبوباتتون به خوبی و با یه شیوه ی مناسب محافظت کنید میتونید اون ها رو در یه تابه ی اغ یه مقدار تفت بدید چرا که این کار باعث میشه که حبوبات دچار آفت نشن و حتی موقع پخت هم زودتر بپزن. همچنین به این موضوع دقت داشته باشدکه نگهداری کردن از حبوبات توی جای خشک و خنک صورت بگیره چرا که در دمای بالا امکان حشره زدن اون ها وجود داره. همچنین در صورتی که روی بسته بندی حبوبات شما مدت زمان نگهداری اون ها ثبت شده تاریخ رو در نظر داشته باشید و حبوبات رو هم در محیط مرطوب قرار ندید چون کپک خواهند زد.

نگهداری طولانی مدت برنج و حبوبات بدون شپشک

برای جلوگیری از حشره زدن حبوبات از نمک استفاده کنید

از گذشته تا به حال برای این که از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری کنن بهشون نمک میزدن و احتمالا این ضرب المثل رو هم شنیده باشید که میگن هر چه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک پس زدن این ماده به حبوبات هم میتونه یکی از بهترین روش هایی بشمار بیاد که در عین ساده بودنش برای جلوگیری از حشره زدن حبوبات بسیار کارآمد هست و به شما کمک میکنه که حبوبات رو از شر هر گونه حشره ای در امان نگه دارید. برای این منظور هم شما میتونید یه مقدار نمک در ظروف نگهداری حبوباتتون بریزید. ولی یه نکته ی طلایی که در این بین وجود داره این هست که شما میتونید برای اثرگذاری هر چه بیشتر این ترفند چند حبه سیر خشک شده رو همراه باپوست و نمک داخل ظروف نگهداری حبوباتتون بریزید و برای سالیان طولانی نگهداریشون کنید.

نگهداری طولانی مدت برنج و حبوبات بدون شپشک

روش نگهداری از حبوبات با استفاده از الکل و پنبه

حبوبات رو تمیز شده بسته بندی کنید

این روزا خیلی ها حبوبات شرکتی و بسته بندی شده تهیه  میکنن که در بیشتر موارد اون ها رو پاک کردن و امکان این که سنگ ریزه و یا هر مواد اضافه ی دیگه ای توشون باشه بسیار پایینه ولی خب در صورتی که شما از اون دسته از افرادی هستید که حبوبات رو به شکل باز خریداری میکنید باید دقت داشته باشید که اون ها رو تمیز کرده و از شر هر گونه سنگ ریزه، چوب و ناخالصی در اون ها خلاص بشید چرا که این مواد شاید خودشون باعث کرم زدن و افتادن حشره در حبوبات بشن. همچنین در صورتی که قراره حبوباتتون رو برای مدت طولانی نگهداری کنید نباید اون ها رو بشورید چرا که این موضوع باعث میشه حبوباتتون زودتر از موعد مقرر خراب بشن.

نگهداری طولانی مدت برنج و حبوبات بدون شپشک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها