|

طرز تهیه باقلوا استانبولی با ساده ترین روش / خوشمزه ترین دسر برای شیرینی دوستا

باقلوا استانبولی یه شیرینی پر طرفداره که توی جهان معروف شده و میشه اون رو توی خونه درست کرد. اینجا طرز تهیه باقلوا استانبولی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- عده زیادی توی جهان عاشق مزه شیرین هستن و واسه همین صدها خوراکی شیرین وجود داره تا نیاز این افراد رو رفع کنه و از خوردن شیرینی جات لذت ببرن. باقلوا شاید جزو شیرین ترین های دنیا باشه به خاطر شهد خوش طعم و مزه ای که روی اون میدن و حسابی خوشمزه ش می کنن!

باقلوا هم به شکل های مختلف آماده میشه؛ باقلوا یزدی، باقلوا شعریه، کیک باقلوایی و... باقلوا استانبولی نوع دیگه این شیرینی محبوب و پر طرفداره که توی جهان معروف شده و میشه اون رو توی خونه هم درست کرد. در ادامه طرز تهیه باقلوا استانبولی رو به ساده ترین و بهترین روش بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

baaghlavaa-5

مواد لازم برای تهیه باقلوا استانبولی

خمیر یوفکا (مخصوص باقلوا) یک بسته

پودر گردو یک و نیم پیمانه

پودر قند ۲ قاشق غذاخوری

پودر دارچین نصف قاشق چایخوری

پودر هل نصف قاشق چایخوری

کره ۱۰۰ گرم

مواد لازم برای تهیه شربت باقلوا

شکر ۲ لیوان

آب ۲ لیوان

زعفران دم کرده غلیظ ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو نوک قاشق چایخوری

baaghlavaa-3

طرز تهیه باقلوا استانبولی

مرحله اول

برای درست کردن باقلوا استانبولی ابتدا باید شهد رو آماده کنید. شکر، آب و زعفرون دم کرده رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدید.

مرحله دوم

وقتی مخلوط شکر و آب به جوش اومد، حرارت رو ملایم کنید تا حدود 15 تا 20 دقیقه بجوشه. سپس برای جلوگیری از شکرک زدن شربت، آبلیمو رو اضافه کنید. قابلمه رو از روی حرارت بردارید و اجازه بدید شربت خنک بشه.

مرحله سوم

فر روی با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. پودر قند رو الک کنید و کنار بذارید. مغز گردو رو هم پودر کرده و با پودر قند، پودر دارچین و پودر هل مخلوط کنید.

baaghlavaa-2

مرحله چهارم

قالب مورد نظرتون رو با روغن مایع چرب کنید و سپس هفت لایه خمیر یوفکا داخل اون پهن کنید. بین هر لایه با برس کره ذوب شده بمالید. روی لایه هفتم مخلوط پودر گردو و پودر قند رو به صورت یکدست بریزید و با دست کمی فشار بدید تا باقلوا استانبولی منسجم بشه.

مرحله پنجم

یک لایه دیگه خمیر یوفکا روی باقلوا پهن کنید و کره ذوب شده بمالید و داخل فر در طبقه وسط به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید. وقتی باقلوا استانبولی پخت، چند دقیقه گریل رو روشن کنید تا روی اون هم برشته بشه.

مرحله ششم

قالب رو از فر خارج کنید و شهد آماده شده رو روی باقلوای داغ بریزید. حدود 2 تا 3 ساعت باقلوا رو در محیط آشپزخونه قرار بدید تا شربت به خورد باقلوا بره و سپس باقلوا استانبولی رو برای چند ساعت داخل یخچال بذارید.

baaghlavaa-4

مرحله هفتم

باقلوا رو از یخچال خارج کرده، روی اون پودر پسته بریزید و به شکل دلخواه برش بدید و سرو کنید. نوش جان.

اگه به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید، اینجا رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها