|

جاهای دیدنی مشهد / سفرت به توریستی ترین شهر ایران رو به یادموندنی تر کن

جاهای دیدنی و مناسب گشت و گذار توی شهر مشهد زیاده و ما در این مطلب، مهم ترین اون ها رو براتون لیست کردیم تا اگه به مشهد سفر می کنید،…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مشهد از روزهای دور گذشته یه شهر توریستی و همیشه شلوغ بوده و به همین خاطر هم کلی جای دیدنی داره تا بتونه اوقات خوشی رو برای مسافران و شهروندان خودش فراهم کنه. جاهای دیدنی و مناسب گشت و گذار توی شهر مشهد زیاده و ما در این مطلب، مهم ترین اون ها رو براتون لیست کردیم تا اگه به مشهد سفر می کنید، کارتون راحت بشه و بهترین جاهای دیدنی مشهد رو به راحتی پیدا کنید و اونجا خوش بگذرونید. تا پایان همراه ما باشید.

آرامگاه فردوسی

قطعا یکی از بهترین جاهایی که میشه توی مشهد دید، آرامگاه شاعر بزرگ حماسه سرای ایرانی، یعنی فردوسیه. بنای باشکوه آرامگاه فردوسی در وسط باغ آروم، بزرگ و باصفایی قرار داره و به شکل مکعب بزرگیه که روی اون ابیاتی از اشعار این شاعر بزرگ حک شده.

مزار شاعر معاصر بزرگ مهدی اخوان ثالث و مزار استاد شجریان در فضای باغ آرامگاه فردوسی قرار گرفته و سرزدن به اونها در این فضای زیبا و تاریخی، حتما لطف زیادی داره.

ساعات بازدید: نیمه اول سال از 8 صبح تا 7 شب و در نیمه دوم سال از 8 صبح تا ۵ عصر

آدرس: مشهد، کیلومتر ۱۶ جاده قوچان، انتهای بلوار شاهنامه

06

بقعه هارونیه

در مسیر رفتن به آرامگاه فردوسی، از بقعه یا گنبد هارونیه هم بازدید کنین. بقعه هارونیه یک بنای آجری بزرگ و پر رمز و رازه که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد کاربری اون وجود نداره. جالبه که بدونین این اثر تاریخی، تنها بنای به جا مونده از شهر تاریخی توسه.

ساعات بازدید: 8 صبح تا 4:30 عصر

آدرس: کیلومتر ۱۶ جاده قوچان، بلوار شاهنامه، نرسیده به آرامگاه فردوسی

09

موزه بزرگ خراسان

بعضیا عاشق گشتن توی موزه‌های بزرگ و غرق شدن توی تاریخ و قدمت وسیله‌های قدیمی هستن. اگر شما هم جزو این دسته هستین موزه بزرگ خراسان گزینه خوبی برای شماست.

اشیای قیمتی با جنس‎های مختلف شیشه، سفال، چرم، چوب، گچ و فلز در بخش‎های مختلف این موزه قرار داره. این اشیا مربوط به دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامیه.

ساعات بازدید: 9 صبح تا 7 عصر

آدرس: انتهای خیابان کوهسنگی، داخل پارک کوهسنگی

10

چالیدره

چالیدره یکی دیگه از بهترین جاهای دیدنی مشهده و یه منطقه کوهستانی و جذاب پر از تفریحات هیجان انگیز مثل بانجی جامپینگ، تله‎ سیژ، زیپ‎ لاین، تله ‎کابین و ترن کوهستان و رستوران و کافه دور یک دریاچه ست که وقت گذروندن در اون قطعا براتون خاطره انگیز میشه.

برای رفتن به چالیدره باید برید طرقبه و مجموعه گردشگری و تفریحی چالیدره رو توی جاده نغندر پیدا کنین.

ساعت کاری مجموعه گردشگری و تفریحی چالیدره: 9 صبح تا 12 شب

آدرس: طرقبه، کیلومتر 2 جاده نغندر

12

شهربازی قهرمانان

اگه خیلی اهل هیجان هستید، شهربازی قهرمانان با بزرگترین ترن هوایی کشور و کلی بازی هیجان ‌انگیز دیگه خوراک کساییه که د‌شون به هیجان کم راضی نیست!

توی شهربازی قهرمانان مشهد، علاوه بر ترن هوایی، بازی‌ هایی مثل سالتو 40 نفره، سورتمه، خانه وحشت، گاو وحشی، پارک VR، سینما 7 بعدی، بانجی جامپینگ و... برای بزرگسالان و بازیهای جذاب زیادی برای کودکان وجود داره.

ساعات کاری: 5 بعدازظهر تا 1 بامداد

آدرس: بلوار خیام شمالی، میدان سپاد

03

سرزمین موج‌های خروشان

مشهد چندین پارک آبی بزرگ داره که برای کسانی که عاشق تفریحات آبی هستن، خیلی هیجان انگیزه. سرزمین موج‎ های خروشان به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد، یه پارک آبی بزرگه که به وسایل بسیار مهیج و امکانات به ‎روز مجهزه.

تعداد زیادی سرسره آبی، رودخونه موج، دریاچه متلاطم، استخر، غار نمک، ترامپولین، سونای خشک و بخار، زیپ‎ لاین سرپوشیده، سالن فیش اسپا، پینت‌ بال لیزری، پارک کودک و سالن ماساژ از تفریحات این پارک آبیه.

ساعات کاری: 11 صبح تا 8 شب

آدرس: کیلومتر 2 جاده شاندیز

14

باغ گیاهشناسی

باغ گیاهشناسی مشهد حقیقتا یک مرکز تفریحی تموم‎ عیاره. جایی که در اون انبوهی از گل‎ها و گیاهان، چندین دریاچه مصنوعی پر از ماهی‎ های رنگارنگ، باغ پرندگان، پارک ژوراسیک، دهکده اقوام و صنایع دستی، چندین رستوران، کافی‎ شاپ و دمنوش‌ سرا در فضایی وسیع و سرسبز وجود داره و گذران وقت در اون حتما خاطره ‎ای به ‎یادماندنی براتون میسازه.

ساعات کاری: 9 صبح تا 12 شب

آدرس: بلوار جمهوری اسلامی، نرسیده به پل غدیر

17

پارک ملت

پارک ملت بزرگترین پارک در فضای شهری مشهده و توی هر فصل حال‎ وهوای خاص خودش رو داره و اگه حوصله رفتن به جاهای دور رو ندارین، پارک ملت جون میده تا در اون وقت بگذرونین.

شهربازی، زمین‎های ورزشی، قسمت ویژه بانوان، استخر، سالن تئاتر و کافه و فروشگاه‎ از امکانات پارک ملت مشهده.

آدرس: ابتدای بزرگراه وکیل‎ آباد

05

مجتمع تجاری آرمیتاژ

اگر اهل خرید و پاساژگردی هستین، یه گزینه عالی براتون داریم که هم کلی فروشگاه با لوازم لوکس و برند داره، هم کافی ‌شاپ و فودکورت و هم سینما!

مجتمع تجاری آرمیتاژ یکی از لوکس‌ ترین مراکز خرید در مشهده که برای اهالی خرید بسیار جذابه. تازه بعد از گشت و گذار بین فروشگاه‌ ها میتونین توی کافه‌ هاش قهوه بنوشین و کلی غذای خوشمزه رو توی فودکورتش امتحان کنین!

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 11 شب

آدرس: بلوار وکیل‎ آباد، نبش هفت تیر 8

20

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • رویا ارسالی در

    اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید نرین چالیدره چون حسابی تو پاچه تون میکنن.
    آرمیتاژ هم اجناسش گرونن

  • Reza ارسالی در

    توریستی ترین شهر شیراز و اصفهانه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها