|

تغییر جذاب مادر اوشین تو 76 سالگی / داستان واقعی سال های دور از خانه بدون سانسور

اوشین یکی از سریال های به شدت مشهور و محبوب میون ایرانی هاست که تا به حال بارها با موضوع تغیر و سانسو مورد توجه قرار گرفته.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک سریال "اوشین" یکی از پر بیننده ترین سریال های ژاپنی هستش که در سطح جهان طرفداران بسیاری داره. این سریال تو آی فیلم ما هم پخش شده چرا که خیلی سال پیش و زمانی که مامانای ما جوون تر بودن از تلویزیون نشون داده میشد. البته که مثل همیشه این سریال هم با تغییرات فراوونی در ذهن ما گنجانده شد چرا که نیاز به سانسور های بسیار داشت. این سریال که مجموعه تلویزیونی ژاپنی هستش در واقع در سال ۱۹۸۳ توسط شبکه ان‌اچ‌کی ساخته شد. کاراکتر اصلی این داستان، زنی به نام "اوشین تانوکورا" هستش که در سنین پیری خاطرات زندگی سختش رو از زمان کودکی تا بزرگسالی تعریف میکنه. این سریال در واقع "سال های دور از خانه" نام داره که خب اغلب مخاطبین اما به اسم اوشین میشناسنش. 

داستان سریال اوشین

داستان این سریال از سال 1983 شروع میشه که اوشین تانوکورا به جای اینکه در جشن افتتاحیه فروشگاه هفدهم شرکت کنه، تصمیم میگیره بره به سفر. اما خونواده اوشین در نگرانی به سر میبرن و نمیدونن او بدون خبر دادن به اونها کجا رفته. کای نوه اوشین داستان عروسک کوکشی که اوشین یبار براش تعریف کرده بود به یاد میاره و برای پیدا کردن مادربزرگ به دنبال اوشین میره و اوشین رو در یاماگاتا پیدا میکنه. از همونجا هر دوی اونها سفری به گذشته رو آغاز میکنن. از جاهای مختلف ژاپن که از سالها قبل اونجا زندگی میکرده شروع میکن و اینجاست که اوشین یاد روزهای سختی که تو زندگیش داشته میفته.

687496

واقعیت هایی از سریال اوشین

داستان اوشین که قصه حماسی از ظلم و ستم و فقر هستش که در عین حال داره امید و پشتکار و عشق رو نشون میده. وی دز زمانی که کودک بود طعم یتیمی و فقر رو چشید انما خب تسلیم روزگار نشد و با شجاعت و تلاش در بین سختی ها قد علم کرد و برای بقا و زندگی جنگید. اوشین در طول زندگی بسیار پر فراز و نشیبی که داشت چالش های زیادی رو تجربه کرد و از کار تو خونه مردم تا کار در مزرعه و حتی ازدواج با مردی بی رحم و تحمل سختی های زندگی زناشویی رو تحمل کرد اما هیچ یک از اینها نتونست روحش رو زخمی کنه. اوشین با صبر و بردباری که داشت تونست به مشکلات غلبه کنه و تو کل مسیر زندگیش پله های ترقی رو بالا رفت. 

684864

آیا قصه اوشین با سانسور عوض شده؟ اوشین واقعا روسپی بود؟

احتمالا شما هم شنیده باشید که خیلی میگن داستان اوشین به دلیل سانسورهایی که شده تغییر کرده و در واقع اوشین یک روسپی بوده. اما واقعیت اینه که مریم شیرزاد، دوبلور نقش اول این سریال میگه درسته که نام یکسری موارد رو تغییر دادیم تا بیشتر به فرهنگ ایرانی بخوره و قابل درک باشه، اما آدم ها  احساساتشون تغییری نداشت و بافت اصلی و خط سریال هیچ فرقی نکرد.

نظر ترانه علیدوستی در مورد اوشین

ترانه علیدوستی نیز در این رابطه می گوید در راستای تغییراتی که شنیدم انجام شده زمانی که به ژاپن سفر کرده بودم، از ژاپنی ها سوال کردن که دیدم اونها هم اوشین رو نمادی از نجابت میدونستن و میگفتن هیچ ریگی به کفش نداشته. حتی وقتی بهشون گفتم تو ایران ما فکر میکردیم داستان سانسور شده غش غش خندیدن.

19604678_507

مار اوشین در 76 سالگی

اما حالا که اسن اوشین و فراز و فرود های سانسور های اوشین رو دیدیم و شنیدم، وقتش رسیده تا با مادر اوشین که خانوم پینکو ایزومی بازیش کرده آشنا بشیم. ور در حال حاضر 76 سال سن دارد و حال حاضرش از قدیم الایام بسیار جذاب تر است.

97897

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها