|

جاهای دیدنی تهران در تابستان / معرفی مکان های جذاب پایتخت که اوقات خوشی برات میسازن

اینجا بهترین جاهای دیدنی تهران که یا فضای وسیعی برای گشت و گذار دارن و یا طبیعت خوبی و سرسبزی که قاعدتا خنک تر هم هستن، بهت معرفی میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درسته که هوا خیلی گرمه و حتی جلوی کولر نشستن هم بعضی وقتا جواب نمیده و دلت میخواد توی یه استخر آب یخ شیرجه بزنی تا خنک بشی اما خب نمیشه که همش خونه نشست! روزای طولانی واقعا حوصله سر بره و باید بزنی بیرون و کمی آدما رو ببینی و هوای تازه بخوری...

شاید بگی توی تابستون فقط میشه پاساژ گردی کرد که هوای خنک تری از فضای بیرون دارن. خب اینم فکر خوبیه اگه خریدی داری ولی خب چقدر بری مراکز خرید رو بچرخی؟ ما پیشنهادهای هیجان انگیزتری داریم تا اگه ساکن تهران هستی توی تابستون بتونی بری و ببینی شون و خیلی هم گرما نخوری! بهترین جاهای دیدنی تهران که یا فضای وسیعی برای گشت و گذار دارن و یا طبیعت خوبی و سرسبزی که قاعدتا خنک تر هم هستن. تا پایان همراه ما باش تا باقی تابستون رو بهتر بگذرونی...

azadi

باغ کتاب تهران

یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران، در همه فصول باغ کتابه اما خب تابستون که بچه ها هم وقت بیشتری دارن، برای گشت و گذار در باغ تهران خیلی مناسبه. این مجموعه وسیع در منطقه عباس ‌آباد تهران قرار داره و جون میده تا عصرای بلند تابستون رو توش وقت بگذرونی و کتاب، لوازم تحریر و کلی وسیله جذاب دیگه رو ببینی و خرید کنی.

آدرس: میدون ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران

ساعت کاری: شنبه تا جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲

baghe-ketab-1

کاخ موزه نیاوران

یکی دیگه از بهترین جاهای تهران در تابستون، کاخ موزه نیاورانه که فضای بزرگ و سرسبز اون قطعا چند درجه از داخل شهر، خنک تره. چندین موزه با آثار تاریخی ارزشمند، کافه و رستوران و غرفه داخل این مجموعه وجود داره که می تونه یه عصر به یادموندنی تابستونی براتون بسازه.

آدرس: کاخ نیاوران در شمال شرقی باغ نیاوران واقع شده. این کاخ در قسمت جنوبی خیابان باهنر و دارآباد قرار داره. برای دسترسی به این باغ نیز باید از مسیر باهنر حرکت کنید.

ساعت کاری: بهار و تابستان ۹ تا ۱۹ و پاییز و زمستان ۸ تا ۱۷

niavaran

کاخ موزه سعدآباد

مکان جذاب بعدی که از بهترین جاهای دیدنی تهران در تابستون به حساب میاد و برای گشت و گذار توی یه روز تابستونی بلند عالیه، کاخ موزه سعدآباده. این مجموعه با درختان کهنسال و طبیعت زیبا، قسمت های مختلفی داره که برای چندین ساعت شما رو حسابی سرگرم میکنه.

آدرس: میدون تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدون دربند، مجموعه سعدآباد

ساعت کاری: بهار و تابستان ۹ تا ۱۹ و پاییز و زمستان ۸ تا ۱۷

Saadabad-Historical-Complex

خانه موزه مقدم

خونه های قدیمی حال و هوای خیلی خاص و دلنشینی دارن؛ تهران هم پر از این خونه های قدیمیه که برخی شون تغییر کاربری دادن و به موزه تبدیل شدن؛ یکی از اینها خانه موزه مقدم هست که قدمت اون به دوران قاجار برمیگرده و نوای دلنشین آب از حوض وسط حیاطش و پرنده هایی که اونجا مشغول آبتنی کردن هستن، گرمای تابستون رو از یادتون میبره.

آدرس: خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱

ساعت کاری: همه ‌روزه به جز دوشنبه‌ ها در نیمه اول سال از ۱۰ تا ۱۸ و در نیمه دوم سال از ۹ تا ۱۷

moghadam

عمارت سرای کاظمی

خونه قدیمی بعدی که ساخت اون هم مربوط به زمان قاجاره و یکی از بهترین جاهای تهران در تابستونه، عمارت سرای کاظمی نام داره. این خونه زیبا و باصفا رو مرمت کردن تا علاقمندان به تاریخ و هنر از اون بازدید کنن. قطعا قدم زدن در فضای خاص و جذاب این خونه قدیمی براتون خاطره انگیز خواهد بود.

آدرس: خیابان ۱۵ خرداد، خیابان امامزاده یحیی، کوچه طهماسبی، پلاک ۶۶

ساعت کاری: همه روزه به جز دوشنبه ها و تعطیلات رسمی از ۹ تا ۱۸

Saraye-kazemi

مجموعه تفریحی ورزشی توچال

اگر بخوایم یه جای فوق العاده رو برای یه روز تابستونی بهتون پیشنهاد بدیم که سرگرمی های هیجان انگیز داره، قطعا مجموعه تفریحی ورزشی توچال اولین مورد خواهد بود. این مجموعه به خاطر قرار گرفتن در ارتفاع بالا، هوای به مراتب خنک تری از داخل شهر داره و طبیعت کوهستانی اون قطعا برای خیلی ها جذاب و زیباست.

تله ‌کابین، بام تهران، تله‌ سیژ، پیست اسکی، سورتمه، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی، هتل و… از جاذبه های مجموعه تفریحی ورزشی توچال هست و از بهترین جاهای تهران برای فصل تابستون و گرما.

آدرس: تهران، انتهای خیابان ولنجک

ساعت کاری: هر روز از 7 تا 24

didanihaye-tehran

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها