|

طرز تهیه اسپاگتی با سس پستو خوشمزه و لذیذ / روش پخت عالی و راحت و طعم بی نظیر

سس پستو از ترکیب ریحون سبز، روغن زیتون، سیر و دانه کاج درست میشه و مزه بی نظیری داره. اون رو با اسپاگتی و یا پاستای پخته مخلوط میکنن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پاستا و اسپاگتی با سس های خیلی متنوعی که میتونن داشته باشن، توی تمام جهان پر طرفدارن و میشه دنیایی از طعم و مزه رو باهاشون امتحان کرد. سس سالسا، سس آلفردو، سس پستو از معروف ترین سس هایی هستن که در ترکیب با پاستا و اسپاگتی حرف ندارن و واقعا خوشمزه و لذیذن!

سس پستو از ترکیب ریحون سبز، روغن زیتون، سیر و دانه کاج درست میشه و مزه بی نظیری داره و میشه اسپاگتی و یا پاستای پخته و آبکش شده رو باهاش مخلوط کرد و یه غذای عالی درست کرد. در ادامه طرز تهیه اسپاگتی با سس پستو رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

spageti-pestu-4

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی با سس پستو

اسپاگتی ۶۰۰ گرم

برگ ریحان ۸۰ گرم

سیر ۲ حبه

پنیر پارمزان رنده‌ شده ۷۰ گرم

دانه کاج ۵۰ گرم

روغن‌ زیتون ۲۰۰ میلی لیتر

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

spageti-pestu-7

طرز تهیه اسپاگتی با سس پستو

مرحله اول

داخل یک قابلمه با اندازه مناسب آب بریزید و روی حرارت بذارید تا به جوش بیاد. نمک و اسپاگتی رو داخل قابلمه بریزید و 8 تا 10 دقیقه بجوشونید. اسپاگتی نباید کاملا پخته باشه و باید کمی زیر دندون بیاد. سپس اسپاگتی رو آبکش کنید.

مرحله دوم

ریحون تازه رو به روش بلانچ آماده کنید به این صورت که ریحون رو در قابلمه ‌ای حاوی آب جوش بریزید و به‌ مدت یک دقیقه روی حرارت زیاد قرار بدید سپس اون رو آبکش کنید و بلافاصله به ‌مدت ۳۰ ثانیه داخل آب و یخ بریزید و آبکش کنید.

spageti-pestu-5

مرحله سوم

ریحون بلانچ شده رو به ‌همراه سیر، پنیر پارمزان، دانه کاج، ۱۵۰ میلی ‌لیتر روغن ‌زیتون، مقداری نمک و فلفل سیاه در غذاساز بریزید و کاملاً مخلوط کنید تا سس یکدستی به ‌دست بیاد.

مرحله چهارم

داخل یک تابه گود، بقیه روغن ‌زیتون رو بریزید و اسپاگتی آماده ‌شده رو کمی تفت بدید سپس تابه رو کمی با فاصله از حرارتِ گاز نگه دارید و سس پستو رو به تابه اضافه کرده و بلافاصله مخلوط کنید. اسپاگتی با سس پستو رو در ظرف مورد نظرتون بریزید و سرو کنید. نوش جان.

spageti-pestu-2

نکات تکمیلی پخت اسپاگتی با سس پستو

-در صورت تمایل در سس پستو از یک قاشق چایخوری رنده پوست لیمو ترش بریزید.

-اگه دونه کاج در دسترس نداشتید، از مقدار مساوی گردوی خرد شده استفاده کنید.

spageti-pestu-3

-در صورت تمایل اسپاگتی با سس پستو رو با زیتون سیاه و پنیر فتا خرد شده سرو کنید.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها