|

مناطق گردشگری مناسب واسه دوری از گرما / پاشو برو سراب نفس تازه کن لامصب جون میده

اگر دلت میخواد از گرمای تابستون یکم دور بشی و بری واسه خودت تو دل طبیعت، پس بیا که میخوام منطقه جذاب سراب رو بهت نشون بدن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شلوغی شهر و همهمه های موجود در زندگی که از سر و کولمون بالا میرن، اونقدری زیاد هستن که دیگه وقتش رسیده خودمون رو به دل طبیعت بسپاریم. بریم و کمی ذهن و جسممون رو از انرژی های منفی پاک کنیم. کوهستان و دشت و دمن هایی هستند که از وفور نعمت خدا نمایی زیبا و دلپذیر بهمون ارائه میدن. خب چرا ما ادما ازشون استفاده نکنیم؟ سراب یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است که سانت به سانتش فضایی برای نفس تازه کردن و جاذبه های گردشگری است. آب و هوای سرد کوهستانی میتونه جانی دوباره به جان آزرده خاطر ما ببخشه. اگر نمیدونید سراب کجاست و چه زیبایی هایی انتظار شما رو میکشند، پس حتما با ادامه این مطلب همراه باشید تا ببینید و لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری سراب آذربایجان  شرقی

منطقه گردشگری آغمیون سهزاب؛ بهشت زمین

این منطقه گردشگری یکی از خوشگل ترین مناطق طبیعی این استان می باشد. که خب یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده تا افراد به این منطقه بهشتی برن و کشفش کنند، آب و هوای خنکش در روزها داغ تابسان هستش. یادتون نره تو فصل زمستون نمیشه بدون تجهیزات لازمه به این منطقه رفت و ندیم شد، چرا که یخ میزنید! منطقه گردشگری آغمیون سهزاب چشم اندازی بی نظیر کوهستانی دارد همراه با رودخانه ای خروشان و البته آبشاری زیبا که به عمق وجود شما نفوذ کرده و جلایی تازه به جونتون میبخشه. علاقمندان به آرامش این منطقه رو اصلا از دست ندن.

جاذبه های گردشگری سراب آذربایجان  شرقی

کمپینگ اردها و باغ و آبشار و رود؛ هیچی کم نیست

از دیگر مناطق منحصر به فرد با آب و هوایی خنک و مطبوع در منطقه سراب، این طبیعت می باشد که خب اردک ها نیز در آن کمپین میکنن و شما میتونید از دیدنشون لذت ببرید. د ین منطقه گردشگری نیز رودخانه ای خروشان وجود دارد که از ارتفاعات بزقوش سرچشمه دارند و حتی تو گرم ترین روزهای سال هم پر آب هستند. جدا از همه اینها اردک هایی هستند که در این منطقه هستند و جذابیت حضور در اینجا رو بیشتر میکنند. البته که نباید آبگرم اردک ها و دیگر چشمه ها و باغ های میوه رو دست کم بگیریم چرا که تمام این زیبایی های طبیعی باعث میشن تا یه سفر خوش و دلبرانه رو تجربه کنیم.

جاذبه های گردشگری سراب آذربایجان  شرقی

روستای شالقون

این روستا آب و هوایی بسیار خوش دارد که خب یه منطقه سر سبزه در 18 کیلومتریه شهرستان سراب و در دامنه‌ های سلسله جبال بزقوش واقع شده. روستای شالقون طبیعتی بکر دارد همراه با آبگرم معدنی و جاذبه های گردشگری که تنوع بالایی دارند و هر ساله کلی گردشگر رو به سمت و سوی خود میکشانند. مثلا یکی از قشنگ ترین جاذبه های این منطقه آبگرم معدنی هستش که خواص درمانی زیادی هم داره. چرا که این آب از دل کوه در میاد دمایی حدودا 50 درجه سانتی گراد داره. طبیعت سر سبز و بکری که روستای شالقون داره با مراتع وسیع و همچنین جنگل های کوچیک و رودخانه های فصل، یه فضای دلنشین و آروم برای افراد فراهم میکنه که میتونه خستگی روزگار رو از تن گردشگران بیرون بکشه.

جاذبه های گردشگری سراب آذربایجان  شرقی

آبشار اسب فروشان که تو ارتفاعه و هوای خوب میفرسته پایین

کوه بزقوش دامنه ای داره که در این دامنه روستایی به نام اسب فروشان واقع شده. در این روستا آبشاری وجود داره که اسم آبشار هم اسب فروشان هستش که خب وجود این آبشار در این منطقه باعث شده تا اطراف سرسبزی بی نظیری پیدا کنند و هوایی زنده و تمیز وجود داشه باشه. جالبه که این آبشار در ارتفاعان هستش و به همین دلیل تو روزهای گرم تابستونی هوایی خنک و جاب ایجاد میکند. شاید براتون سوال بشه که دلیل به وجود اومدن این آبشار اون بالا مالاها چیه؟ که خب در پاسخ باید به چشمه های خروشان اطرافش اشاره کنیم که حتی تو گرمای تابستون هم آبی خروشان به این آبشار زیبا هدیه می دهند.

جاذبه های گردشگری سراب آذربایجان  شرقی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها