|

ترفندای ساده واسه تمیز کردن کابینت / یه جوری برقشون بنداز که خودت رو توشون ببینی

تمیز کردن کابینت ها کار خیلی مهم و ضروری توی هر خونه ای به حساب میاد. توی این مطلب روش های اصولی تمیز کردن کابینت رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کاری مجموعه ای از کارای کوچیک و بزرگ زیادیه که هیچ وقت تموم نمیشن! اما اگر ترفندهای هر کار رو بدونید و براشون برنامه ریزی داشته باشین، خونه تون خیلی راحت سر و سامون پیدا میکنه و همیشه هم تمیزه. تمیز کاری توی آشپزخونه بیشتر از هر جای دیگه خونه زمان بره. تمیز کردن و چیدمان یخچال، برق انداختن اجاق گاز، تمیز کردن سینک، لباسشویی و... خیلی کار دیگه که همه شون فوت و فن مخصوص به خودش رو داره...

تمیز کردن کابینت ها و چیدمان اونها هم کار خیلی مهم و ضروری توی هر خونه ای به حساب میاد. توی این مطلب قصد دارم روش های اصولی و ترفندای ساده واسه تمیز کردن کابینت رو بهتون آموزش بدم. تا خیلی راحت لکه های سخت چربی رو از بین ببرید. تا پایان همراه من باشید.

cabinet-cleaning-5

با سرکه و آب گرم به جنگ لکه ها برو

سرکه سفید یه ماده معجزه آسا توی انجام کارهای خونه و تمیز کردن و ضد عفونی کردنه! با این ماده میشه خیلی از لکه ها رو از بین برد و وسیله ها رو برق انداخت. برای تمیز کردن کابینت ها، یک فنجون سرکه سفید رو با یک فنجون آب گرم مخلوط کنید و با یه دستمال تمیز روی کابینت ها بکشید.

اگه لکه هایی روی کابینت ها هست که سرسخت هستن اجازه بدید این محلول چند دقیقه بمونه و سپس با یک دستمال نمدار سطح کابینت رو تمیز کنید. در آخر با یک دستمال خشک از جنس مایکروفایبر کابینت ها رو خشک کنید تا هیچ لکه ای روی اونها نمونه.

cabinet-cleaning-6

با جوش شیرین کابینت ها رو برق بنداز

جوش شیرین هم ماده ای فوق العاده برای از بین بردن جرم و چربی های سرسخته. کمی آب رو با مقداری جوش شیرین مخلوط کنین و کمی هم آبلیمو بهش اضافه کنین. حالا ترکیب به دست اومده رو توی افشانه ای بریزین و روی کابینت اسپری کنید. با دستمالی کابینت ها رو تمیز کنید و اونا رو برق بندازید.

cabinet-cleaning-3

از مایع ظرفشویی کمک بگیرید

اگه سرکه سفید و یا جوش شیرین در دسترس نداشتید، می تونید از ترکیب دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک فنجون آب گرم استفاده کنید. این محلول رو روی کابینت ها اسپری کنید و با دستمال نمدار سطح کابینت رو تمیز کنید. در آخر با یک دستمال خشک از جنس مایکروفایبر کابینت ها رو خشک کنید.

cabinet-cleaning-2

تمیز کننده سطوح هم کارت رو راه میندازه

اگه بنا به استفاده از محلول های شیمیایی برای تمیز کردن کابینت ها باشه، محلول تمیز کننده سطوح هم می تونه کمک خوبی در این زمینه باشه. مقداری از این مایع رو روی یک دستمال خشک تمیز اسپری کنید و روی کابینت ها بکشید. اگر لکه های چربی سرسخت هستن می تونید این کار رو چند بار انجام بدید تا کاملا تمیز بشن. سپس با یک دستمال خشک از جنس مایکروفایبر کابینت ها رو خشک کنید تا هیچ لکه ای روی اونها باقی نمونه.

cabinet-cleaning-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها