|

معماری خلاقانه؛ این مرکز هنری در عربستان به سبک و سیاق فیلم‌های تخیلی ساخته شده

شهر قدیه یکی از شهر های عربستان سعدی محسوب میشه که به تازگی از پروژه یا عظیم رونمایی کرده که البته این مرکز تا سال 2030 راه اندازی خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- معماری در جهان هر روزه در حال پیشرفت است و می بینیم پروژه های ارائه شده ای رو که تنها در فیلم های تخیلی و انیمیشن ها دیده ایم. یکی از پر جنب و جوش‌ترین کشور ها در این راستا بی شک عربستان سعودی است. عربستان پنجمین کشور پهناور در آسیا محسوب می شود که در این چند سال اخیر از بیابان به کشوری مدرن و اشرافی تبدیل شده. مثلا شهر آینه ای و یا همون نئوم به گوشتون خورده؟ این شهر یک شهر خطی است که در دل بیابان های شبه جزیره عربستان به درازا کشیده شده و دیوار های بیرون آن از آینه  داخلش از مزارع و استادیومی که در ارتفاعی بسیار قابل توجه است ساخته می شود. شهری که با وسعت بسیارش ظرفیت 9 میلیون نفر جمعیت رو داره.

شهر آینه ای نئوم

اما بیاین در ابعاد کوچیکتر و برسیم به پروژه ای گردشگری که باز هم در عربستان رویاپردازی می شود و قراره که تا سال 2030 به اتمام برسه. شهر قدیه یک منطقه حومه‌ ای در ریاض عربستان می باشد که عربستان سعودی قصد داره اون رو تا 6 سال آینده به یکی از مقاصد مهم گردشگری، فرهنگی و البته تفریحی تبدیل کنه. این پروژه جوریه که میخواد سالانه 48 میلیون بازدید کننده داشته باشه. یکی از این ایده‌ها مرکز هنرهای نمایشی قدیه هستش که نمایی جدید و دیده نشده دارد.

1-53

با مرکز هنرهای نمایشی شهر قدیه آشنا بشیم

اگه بخوایم بیشتر با قدیه آشنا بشیم باید بگیم که شهر قدیه نه تنها بیش از یک خانه سرگرمی و ورزش هستش، بلکه در حفظ و ترویج فرهنگ سعودی نیز پیشرو می باشد. به همین دلیل مرکز هنرهای نمایشی قدیه اون رو تکمیل میکنه. هدف از ساخت این مرکز ارتقا چشم انداز فرهنگی عربستان سعودی هستش که خب مرکز هنرهای نمایشی با طراحی مدرن پیشگامانه ای که داره، و البته با کمک فناوری و تعهد به پرورش استعدادها، روح شهر قیدیا (Qiddiya City) رو به عنوان مکانی تخیلی تبدیل میکنه که هیچ حد و مرزی نمیشناسه.

2-54

هدف از سرمایه‌گذاری برای مرکز نمایشی قدیه چیست؟

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان رئیس هیئت مدیره مرکز فرهنگی و شرکت سرمایه گذاری قدیه (QIC) می باشد که خب این شرکت سرمایه‌گذاری به تازگی از برنامه هایی که دارد جهت راه اندازی هنرهای نمایشی پیشگامانه رونمایی کرد. قرار بر این بوده که این پروژه به نماد فرهنگی جدیدی در عربستان سعودی تبدیل بشه و هدف این مرکز در واقع غنی‌سازی چشم‌انداز فرهنگی عربستان سعودی و همچنین افزایش جاذبه‌های شهر قدیه می باشد.

3-44

معماری مرکز هنرهای نمایشی قدیه میزبانی قدر

در این مرکز شما معماری خیره کننده ای رو می بینید که با فناوری پیشرو و تعهد به نوآوری هنری قراره که تجربه فرهنگی رو برای بازدیدکنندگان و ساکنان به شکل یکسان تعریف کنه. شما تو این مرکز از تولیدات پیشگامانه‌ ای که مرزهای تئاتر سنتی رو جابجا می‌کنند، از فناوری‌ های مدرن و پیشرفته مثل واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و البته هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این تئاتر هر سال میزبان بیش 260 میزبان نمایش و رویداد خارجی و داخلی هستش که خب بیش از 3000 صندلی در سه تا سالن مختلف پخش خواهد شد.

4-42

امکانات بی نظیر مرکز هنرهای نمایشی قدیه

جدا از سالن‌های اجرا، این پروژه بعنوان یه مرکز اجتماعی پر جنب‌ و جوش عمل میکنه. بازدیدکنندگان و ساکنان رو به کشف گزینه‌ های غذاخوری، سرگرمی‌های آموزشی و خرده‌ فروشی دعوت داره و یک باغ آسمانی روی پشت بام قرار داده همراه با گالری‌ های هنری و فضاهای سبز، که میتونن تجربه فرهنگی رو به شدت گسترش بدن. در حالی که معماری نمادین مرکز به عنوان نمادی از هویت مدنی عمل دارد. انتظار بر اینه که این مرکز هر سال بیش از 800000 بازدیدکننده داشته باشه.

25775

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها