|

گیاهان آپارتمانی که سمی هستن / یکی از اینارو همه تو خونه داریم میزنه پوستو خراب میکنه

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی که سمی هستن رو بهتون معرفی کردیم که بهتره برای نگهداری ازشون یه مقدار بیشتر فکر کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا نگهداری از گل و گیاه بسیار رواج پیدا کرده و خب فضای مجازی هم در این موضوع بی تاثیر نبوده چون بالاخره خونه ی خیلی از بلاگرا رو میبینیم که گیاهان آپارتمانی مختلفی دارن و خب افراد با دیدن اون ها ترغیب میشن که به سراغ نگهداری از این گیاهان برن و با وجودشون دکور خونشون رو زینت ببخشن و خب اونایی که جلوه ی لاکچری میخوان تو خونشون میرن به سراغ گیاهان آپارتمانی لوکس و اونایی هم که تنها بودن این سبز رویان تو خونه براشون اولویت داره میرن هر گیاهی که دم دستشون بیاد رو نگهداری میکنن و دکورشون رو رنگی پنگی میکنن.

گفتیم رنگی پنگی شاید براتون جالب باشه که گیاهان تنها و تنها سبز رنگ نیستن و گیاهان آپارتمانی با برگای رنگی هم وجود دارن که میتونن دکوراسیون خونه ی شما رو حسابی شیک و پیک کنن و بهش زیبایی ببخشن و حتی باهاشون نقطه ی کانونی هم در دکور ایجاد کنید طوری که همه ی توجه ها رو به سمت خودشون جلب کنه و هر کسی با دیدنشون غرق لذت بشه. ولی خب در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست که کاملا درسته که میگن گل بی عیب خداست چون گیاهان هم یه سری ایرادات دارن مثلا گیاهان آپارتمانی که سمی هستن وجود دارن که نگهداری از اون ها ریسکه ولی خب شما میتونید با شناختنشون و رعایت کردن یه سری اصول اونا رو داشته باشید و از زیباییشون لذت ببرید که در این مقاله چندتاشون رو بهتون معرفی میکنیم که شاید توی خونه شما هم در حال حاضر حتی وجود داشته باشن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی که سمی هستن

دیفن باخیا از گیاهان آپارتمانی که سمی هستن

بریم سر وقت اولین گیاهی که میخواهیم در لیست این مقاله بهتون معرفی کنیم یعنی دیفن باخیا که به علت داشتن برگ ها و ساقه های زیبا به نیلوفر پلنگی هم شناخته میشه اما موضوعی که در خصوص این گیاه وجود داره این هست که در صورتی که خورده بشه سمی هست و در این صورت ممکنه که سبب از دست رفتن توان سخن گفتن تو فرد بشه چون این گیاه حاوی یه ماده سمی به اسم اسید اگزالیک هست که میتونه باعث سوزش و تورم توی دهان بشه. علائم مصرف این گیاه عبارتند از:

  • سوزش در دهان و گلو
  • تاول در دهان
  • صدای خشن
  • اسهال

همچنین کارشناسا میگن که این گیاه میتونه پوست و چشم رو تحریک کنه و سبب آسیب احتمالی به قرنیه هم بشه. در صورتی هم که کودک شما برگ این گیاه رو جویده باشه باید دهانش رو با پارچه ای سرد و مرطوب پاک کنید و در صورتی هم که به این گیاه دست زده چشم ها و پوستش رو به خوبی بشورید برای پیشگیری هم بهتره یه مقدار شیر بخوره.

گیاهان آپارتمانی که سمی هستن

پتوس از گیاهانی که سمی هستن

بریم سر وقت گیاه دوم یعنی پتوس که به اسم پیچک شیطان هم شناخته میشه و از برگ های سبز روشن برخورداره که به شکل انگور آویزون میشن و در اصل این گیاه رونده هست و شما میتونید اون رو در گلدون های آویز هم قرار بدید و از زیبایی بینظیرش لذت ببرید از خوبی هایی که پتوس داره این هست که شرایط نگهداری اون بسیار راحته و به همین دلیل یکی از گزینه های اول برای هر پرورش دهنده ی گل و گیاه بشمار میاد ولی موضوعی که در خصوص این گیاه زیبارو وجود داره این هست که پتوس هم یه گیاه سمیه.

یعنی در صورتی که این گیاه جویده بشه یا در برخی از موارد بهش دست زده بشه حساسیت های پوستی و گوارشی به وجود میاره و حتی چشم ها رو هم تحریک میکنه پس شما باید دقت کنید این گیاه رو دور از دسترس بچه ها و حیوانات خونگیتون نگه دارید.

گیاهان آپارتمانی که سمی هستن

برگ انجیری از گیاهان که سمی هستن

گیاه برگ انجیری که در برخی از مواقع برگ های سوراخ سوراخ داره به عنوان پنیر سوئیسی هم شناخته میشه و در اصل یه انتخاب فوق العاده برای محبوب هست برای مردم چرا که زیبایی جنگل های استوایی رو میاره تو خونه و این گیاه یه زمانی از طریق ایسنتاگرام بسیار معروف و دیده شد پس میشه اون رو سلبریتی گیاهان آپارتمانی هم بشمار آوورد. اما این گیاه هم در صورت جویده شدن موجب مسمومیت میشه و میتونه تحریک پوست و چشم رو به همراه داشته باشه و این موضوع به علت وجود کریستال های اگزالات هست.

گیاهان آپارتمانی که سمی هستن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها