|

شگردهای خانه‌داری قدیمی فراموش شده / هیشکی حواسش نیس اینا تو زندگی همه فن حریفن

ترفندهای خونه داری اینجوریه که گاهی آدم نیمدونه کجا چیکار کنه که خب در این مطلب با چند ترفند جذاب خونه داری آشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همه ما وقتی میریم خونه مامان بزرگمون با یه فضای دنج تمیز روبرو هستیم که وسایل قدیمی طور دارن و با وجود اینکه مثلا فلان ظرف پنجاه ساله داره ازش استفاده میشه، اما می بینیم که همچنان تمیزه و مثل بلور برق میزنه. اینجاست که برامون سوال میشه مامان بزرگ مگه چیکار میکنه که انقدر خونه زندگیش تمیزه و وسایلش رو به خوبی نگه داشته. خب اونچه که مشخصه اینه که از ترفند و راهکارهایی استفاده میکنن که چنین نتیجه هایی رو میگیرن دیگه. جالبه که این ترفند ها باعث میشن تا هم در هم پول و هم  در زمان صرفه جویی خوبی بشه. در واقع کاربرد اونها جوریه که هم در دسترس هستن و همه کاملا مفید. میپرسید چه ترفندهایی؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با این شگردهای جذاب و دم دستی آشنا بشیم.

ترفندای خونگی

اگه ظروف مسی داری اینجوری کدری شو از بین ببر

شاید براتون عجیب باشه اما جالبه که بدونید سس گوجه فرنگی میتونه به برق انداختن ظروف مسی به شدت کمک کنه. اگر از اون خانومایی هستین که ظروف مسی رو دوست دارین اما بعد از مدتی با کدر شدنشون مواجه هستید، این راهکار رو حتما تست کنید. کافیست تا مقداری از سس گوجه رو کف قابلمه و یا ماهیتابه بزنید و یه چند دقیقه ای صبر کنید بعد دوباره بمالید و با آب شستشو دهید.

ترفندای خونگی

مایع روی پنکیک اینجوری عالیه

در اینجا شما میتونید یکم شیره افرا رو از طریق افزودن یک فنجان سس سیب و یک فنجان شهد افرا تهیه نمایید. یکم آب داغ کنید تا طعمی خوشمزه به شما بده و اون رو روی پنکیک با وافل بریزید.

ترفندای خونگی

برنج سوخت اینجوری بوی سوختگی شو از بین ببر

یه موقع هست که پیش میاد برنج میزاریم و کمی میسوزه، حالا اینکه ته قابلمه سوخته رو کاری نداریم چرا که باقی برنج سالمه، اما مشکل اینجاست که بوی سوختگی داخل برنج هم پیچیده. در اینجا میتونید جهت از بین بردن بوی سوختگی از برنج با قرار دادن یک عدد نان بر روی برنج و یا فرو کردن یک عدد پیاز پوست کنده داخل برنج این مشکل رو حل کنید.

ترفندای خونگی

ترفند واسه طعم دار کردن کلوچه 

جهت طعم دار کردن کلوچه ها میشه که از شکر قهوه ای استفاده کرد و بهش اضافه کنید چرا که طعم قسمت کاراملی کلوچه رو کمی تا قسمتی خوشمزه تر خواهد کرد. این یه ترفند جذابه ریزه. 

موز گرونه واسه موندگاریش این ترفند خیلی خوبه

خب موز هم میوه به شدت گرونیه و هم اینکه زود خراب میشه و سفیدیه خودشو از دست میده. شما میتونید جهت اینکه موزی که خریدین خیلی زود خراب نشه، دم موز ها رو با یه تیکه پلاستیک یا فویل ببندید و داخل یخچال قرار بدید. اینجوری گاز اتیلن در انتهای ساقه تولید شده و موزها تازه میمونن.

ترفندای خونگی

جلوگیری از ریختن قطره مایعات به بیرون

حتما دقت کردین که وقتی مایعاتی مثل شیر رو میخواین بریزین داخل قهوه، قطراتی از آن به بیرون پرش میکنه و آن اتفاق چندان جالب و تیمز نیست. جهت جلوگیری از این اتفاق میشه که سر ظرفی که داخلش شیر ریختین رو با کره چرب کنید تا دیگه قطره ها به سمت بیرون پرش نکنند. 

ترفندای خونگی

استفاده درست حسابی از لباس کهنه ها

لباس های کهنه گاهی اونقدی کهنه میشن که دیگه نمیشه به کسی اهداشون کرد. در این شرایط میشه یه کار دیگه هم کرد. یادتون میاد مامان بزرگاتون وقتی لباسی کهنه میشد بعدش اونها رو به دستمال تبدیل میکردن؟ شما هم میتونید لباس رو بشویید و بعد به تیکه ها مختلف تقسیم کنید و ازشون به عنوان حوله یا دستمال استفاده کنید. لباس ها اغلب آبگیری خوبی هم دارند.

ترفندای خونگی

شستن راحت توت فرنگی

شستن توت فرنگی چیزیه که همیشه خانوما رو با چالش روبرو میکنه. در اینجا میتونید جهت شستن توت فرنگی اول دم و ساقشون رو جدا کنید. برای اینکه برگ و دم توت فرنگی راحت جدا بشه میتونید از یه نی پلاستیکی کمک بگیرید و از انتها به ابتدای توت فرنگی فشار دهید تا به خوبی دم و برگشون جدا بشن.

ترفندای خونگی

داغ کردن پیتزای سرد داخل تابه و کشدار شدن پنیرش

قطعا برای همه ما پیش اومده که پیتزا رو گذاشتیم داخل یخچال و بعدا که میخواستیم بخوریم دیدیم چه سرد و سفته. در اینجا میتونید باقی مونده پیتزا رو ابتدا کمی اب بچکونید روش تا پنیرش با رطوبت برگرده و جهت خوشمزه تر شدنش هم میتونید یکم دیگه پنیر بریزین روش. داخل تابه گذاشته و در حرارت ملایم 1 دقیقه اجازه بدیدن گرم بشه. درب ماهیتابه رو یادتون نره بزارین.

ترفندای خونگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها