|

معماری خلاقانه؛ مشهورترین معمارها اینو ثابت می کنن که رویا از واقعیت قابل تشخیص نیست

معماری هایی فراتر از تصور در سراسر دنیا که با خلاقیت و جسارت ساخته شده اند

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- معماری مادر هنر است و ما بدون معماری روحی از تمدن نداریم. این ایده کاملا تعریف درستی را بیان می کند که زیبایی شناختی را در کنار سودمندی و عملکرد سازه به شما می دهد همچنین محیط اطراف معماری از لحاظ زیبایی شناختی زیباتر بلکه بسیار کاربردی تر خواهد بود.

بدون تردید یکی از مهم ترین و جالب ترین ژانر های هنری در کل جهان معماری است که علاوه بر زیبایی ساختمان های معماران بسیار کاربردی خواهند بود. معماری فقط منظره زیبایی یک سازه نیست مورد دوم این است که مناطق  فضای باز مانند باغ ها و پارک ها طراحی شده اند. برای توسعه یک زیبایی شناسی منسجم برای یک سازه معماری زیبایی ظاهری در کنار کاربرد اهمیت ویژه ای دارد.

این موضوع قابل انکار نیست که زندگی ما تا حد زیادی تحت تاثیر معماری قرار گرفته است و در نحوه کار، بازی و زندگی ما تاثیر گذار است. افراد تاثیر گذار در طول تاریخ معماری عمیقا بر تمدن و جامعه ما تاثیر گذاشته اند و هریک کمک های ماندگار و متمایز در این رشته داشته اند. در این جا از معروف ترین های آن ها را با هم مرور می کنیم:

سالن کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس با معماری فرانک گری

فرانک گری در سال 1929 در کانادا متولد شده است و به عنوان یک جوان به ایالات متحده مهاجرت کرد او یکی از مشهورترین معماران است که به عنوان شخصیت اصلی در جنبش های معماری پسامدرن و ساختاری تبدیل شد . سبک او سبکی بین المللی از اشکال نا متقارن و جسورانه پرمعنی است.

Untitled

walt-disney-concert-hall-sunset-los-angeles-downtown-california

موزه گوگن هیم را در اسپانیا در سال 1997 ساخت که به شکل یک کشتی است سپس در 2003 برای ساخت سالن والت دیزنی شروع به کار کرد که هر دو طرح های این ساختمان ها خلاقانه و شگفت انگیز است

کتابخانه گیزل در سان دیگو با معماری ویلیام پررا

این معمار به دلیل ایده های خلاقانه و جسورانه خود مشهور بوده است. در سال 1909 در شیکاگو متولد شد و سبک او مبتنی بر عناصر معماری است. طرح های ویلیام بسیار آینده نگر و مشهور است و نکته قابل توجه این است که او در هالیوود به عنوان مدیر هنری مورد توجه قرار گرفت و برای بهترین جلوه های ویژه اسکار گرفت وما می توانیم به معروف ترین سازه های او از جمله کتابخانه گیزل اشاره کنیم.

William_Pereira_(1941)_breaking_ground_for_Motion_Picture_Relief_Fund_House

40469858891_ea1a4be37c_b

برج آکوآ در شیکاگو با معماری جین گنگ

معمار آمریکایی و برنامه ریز شهر جین گنگ بنیانگذار شرکت طراحی شهری و معماری استودیو گنگ، واقع در شیکاگو است. پیوند بین طبیعت، محیط ساخته شده و زمینه اجتماعی که در آن واقع شده است در پروژه های برنده جایزه مورد بررسی قرار می گیرد. این طرح های خلاق و سازگار با محیط زیست معروف مشهور جوایز کسب کرده و در پروژه های سراسر جهان اجرا شده است. مشهورترین آثار او در شیکاگو است که در این برج ترکیبی از بین کلاسیک و معاصر است. در محیط امروز معماری سبز و طراحی پایدار به طور فزاینده ای اهمیت می یابد.

gang3

aqua

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها