|

گیاهانی که میتوان قلمه زد / مهمونی رفتی اینارو دیدی دلت رفت یه تیکشونو جدا کن ماله تو

در این مقاله در خصوص گیاهانی که میتوان قلمه زد صحبت کرده و چندتا از اونا رو بهتون معرفی کردیم که میتونید به راحتی تکثیرشون کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه در خونه در این روزها بسیار توسط طراحان دکوراسیون توصیه میشه چرا که این زیبارویان سبز میتونن جوری کلاس دکور رو زیاد کنن که حد و حساب نداره و حتی الان که دکوراسیون مدرن مد شده و تاکید بر خلوت چیدن فضا هست هم اتفاقی برای جایگاه گیاهان آپارتمانی نیفتاده و همچنان میشه به سراغ اون ها رفت و در این بین اصلا فرقی نمیکنه که از بین گیاهان آپارتمانی گران قیمت انتخاب داشته باشیم و یا گیاهان آپارتمانی ارزون چرا که هر کدوم از این زیبارویان میتونن به نوبه ی خودتون به زیباسازی فضا بپردازن و کلاس اون رو طوری بالا ببرن که حتی توی ذهنتون هم نگنجه.

بنابراین اصلا درگیر این اسم و رسم ها نشید ولی موضوعی که در این بین وجود داره این هست که شما باید این رو در نظر بگیرید هر گیاه ناز خودش رو داره و نمیشه با همه ی اون ها مثل هم رفتار کرد مثلا شما هرگز نمیتونید یه گیاه سایه دوست رو در کنار یه گیاه که به نور زیاد علاقه و احتیاج داره در یه مکان قرار بدید چرا که اصلا منطقی نیست و در نهایت یکیشون محکوم به مرگه که خب طبیعیه چون گیاه سایه دوست در اصل از گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم بشمار میاد و در فضاهای کم نور به خوبی رشد میکنه در حالی که گیاه نور دوست عاشق و نیازمند نوره! یه موضوع دیگه هم که در خصوص ناز گیاهان وجود داره این هست که خیلی از اون ها رو میشه با قلمه زیاد کرد در حالی که خیلی های دیگشون نیازمند کاشت بذر هستن که در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی که میتوان قلمه زد رو بهتون معرفی میکنیم که میتونید در صورتی که میخواهید ازشون چندتا گلدون تو خونه داشته باشید به سراغشون برید.

گیاهانی که میتوان قلمه زد

پتوس از گیاهان که میتوان قلمه زد

پتوس رو میشه یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی بشمار آوورد که در بین همه ی مردم دنیا شناخته شده هست و دلیل این که طرفدارای بسیاری داره شرایط نگهداری راحتش هست چون میتونه در شرایط کم نور و کم آب هم حتی به خوبی هر چه تمام تر رشد کنه. این گیاه مقاوم که از شاخ و برگ های زیبا و جذابی هم برخوردار هست یه گیاه آویز هم بشمار میاد که برگ هاش از دو طرف گلدون آویزون میشن و زیبایی خاص و منحصر به فردی بهش میبخشن.

اما دلیل این که در لیست این مقاله از این گیاه اسم بردیم تکثیر اون از طریق قلمه هست که برای این منظور نیاز دارید که یه ساقه ی سالم اون رو که در کمترین حالت حداقل چهار الی پنج تا برگ داره رو شناسایی کرده و بعد ساقه رو درست از زیر گره ی اون جدا کنید و بعد داخل آب قرار بدید و جدود سه الی چهار هفته منتظر بمونید تا ریشه بزنه و بعد از این یا داخل خاک انتقالش بدید و یا داخل همون آب نگهداریش کنید.

گیاهانی که میتوان قلمه زد

گندمی از گیاهان که میتوان قلمه زد

بریم سر وقت یه گیاه زیبای  دیگه یعنی گندمی که از برگ های افشون و آویز بسیار زیبایی برخوردار هست که این برگ ها باریک اند و از اون جایی که توانایی سازگاری راحت با محیط اطرافشون رو دارن میشه گندمی رو یه گیاه آپارتمانی کم دردسر بشمار آوورد. این گیاه فوق العاده گیاهچه های کوچکی رو در قسمت انتهایی برگ های آویز خودش تولید میکنه که تکثیر اون رو بسیار راحت میکنن و برای این منظور دو روش وجود داره:

در روش اول شما میتونید گیاهچه های کوچک اون رو داخل یه ظرف دیگه و بدون جدا کردن از گیاه اصلی بکارید و بعد منتظر بمونید نا نشونه های رشد جدید رو ببینید که این یعنی کوک آماده ی جدا شدن از مادر هست.

در روش دوم هم کافیه که گیاهچه رو بلافاصله از والد جدا کنید و تو یه ظرف کوچیک با خاک مناسب بکارید.

گیاهانی که میتوان قلمه زد

سانسوریا از گیاهان که میتوان قلمه زد

این روزا دیگه در کمترین جایی سانسوریا رو مشاهده نمیکنید چرا که این گیاه خاص به راحتی جای خودش و در قلب مردم پیدا کرده و میشه اون رو در محیط های مختلف از خونه تا دفترکار مشاهده کرد و دلیل این موضوع اینه که سانسوریا تقریبا تنها گیاه آپارتمانی هست که در صورت بی توجهی بهش برای چندین روز هم حتی با شما قهره نمیکنه. این گیاه خاص علاوه بر این که شرایط نگهداریش راحته تکثیرش هم آسونه و شما میتونید اون رو از طریق قلمه زدن برگ هاش در آب رشد بدید و یا پاجوش هاش رو جدا کنید و بعد تکثیریشون بدید.

اما در این بین راحت ترین راه برای تکثیر این زیبارو تقسیم بندی ریشه هست که در این روش شما با کمک یه چاقو تعدادی از برگ های اون رو با ریشه هایی که به گیاه اصلی متصل هستن به آرومی جدا میکنید و بعد داخل یه گلدون دیگه میکارید.

گیاهانی که میتوان قلمه زد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها