|

ترفندای خونگی برای محو کردن خط و خش از سطوح / چوب و شیشه و چرم رو مثل اول تحویل بگیر

خط و خش افتادن روی سطوح مختلف کلافه کنندست و ظاهر بدی به وسایل میده. توی این مقاله ترفندهای خونگی از بین بردن این خط و خش ها رو بهت میگیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ترفندهای زیادی هست که دونستن اونها، کارها رو خیلی راحت میکنه و باعث میشه خیلی از وسایل دوباره به چرخه مصرف وارد بشن و هم صرفه جویی اقتصادی صورت بگیره و هم محیط زیست بیشتر و بهتر حفظ بشه. مثلا چجوری لکه جوهر رو از روی لباس پاک کنیم؟ یا چطور میشه زردی لوازم برقی رو تمیز کرد؟ یا ترفندهای افزایش طول عمر باتری ها چیه؟ و... خیلی ترفندهای دیگه که در عین سادگی، کار ما رو به خوبی راه میندازن.

خط و خش افتادن روی سطوح مختلف هم بعضی وقتا کلافه کننده ست و ظاهر ناخوشایندی به وسایل ما میده اما باید بگیم که ترفندهایی هست تا خط و خش رو از بین ببری و وسیله هات رو مثل روز اول تحویل بگیری. توی این مقاله این ترفندها رو باهات به اشتراک می ذاریم. تا پایان همراه ما باش.

khatokhash-2

از بین بردن خط و خش از روی سطوح چوبی

-اگه وسیله چوبی که روی اون خط و خش افتاده رنگ تیره داره می تونید با ید اون رو برطرف کنید. ید رو با آب رقیق کنید و محلول رو با استفاده از یک تکه پنبه به نقاطی که خط و خش داره بزنید، و سپس خراش ها رو با روغن جلا بپوشونید.

khatokhash-5

-یه تیکه مغز گردو رو روی خط و خش دار بمالید، وقتی خراش ها کم رنگ شدن، اون ها رو با یک پارچه تمیز کنید و بعد روغن جلای بی رنگ بزنید.

khatokhash-6

-اگر سطح چوبی شما ترک ریزی برداشته، با استفاده از سس مایونز می تونید اون رو از بین ببرید. کمی مایونز رو بر روی یک تکه پنبه بذارید و روی ناحیه ترک برداشته قرار بدید و بذارید تا 2، 3 روز بمونه، چوب کمی متورم میشه و ترک ها به هم میشن.

از بین بردن خط و خش از روی سطوح شیشه ای

-یکی از مواد در دسترس که میشه با اون خط و خش جزئی روی شیشه ها رو از بین برد و ظاهر اونا رو شفاف و زیبا کرد، خمیر دندونه! برای شروع سطح شیشه ای رو کاملا تمیز کنید تا هیچ گرد و خاکی روی اون نباشه. اندازه یک نخود، خمیردندون روی سطح شیشه ای بریزید و با یک دستمال بدون پرز ترجیحا دستمال میکروفایبر، روی قسمت خش افتاده رو حرکات دورانی بدید. 30 تا 40 ثانیه ادامه بدید تا خط و خش ها به مرور از بین برن. سپس با یک دستمال نمدار یا یک دستمال خشک و مایع شیشه شوی، شیشه رو تمیز کنید.

khatokhash-1

-یه کاربرد خوب جوش شیرین در خونه داری، از بین بردن خط و خش روی شیشه ست. به این صورت که ابتدا سطح شیشه ای رو کاملا تمیز کنید. سپس از ترکیب آب و جوش شیرین خمیری رقیق درست کنید. یک دستمال بدون پرز برداشته و اون رو دور انگشت اشاره خودتون بپیچید. دستمال رو در خمیر جوش شیرین فرو کرده و با حرکات دورانی و فشار ملایم روی قسمت خش دار بکشید. 30 ثانیه ادامه بدید و سپس با یک دستمال نمدار شیشه رو تمیز کنید. اگر خط و خش ها همچنان باقیست، کار رو چند بار تکرار کنید تا از بین برن.

khatokhash-3

-یک راه ساده و جالب دیگه برای برطرف کردن خط و خش جزئی روی شیشه، استفاده از برق ناخن هست. سطح شیشه ای رو کاملا تمیز کنید. سپس لایه ای نازک از برق ناخن رو روی قسمت خط و خش دار بزنید. 15 دقیقه زمان بدید تا برق ناخن کاملا خشک بشه و شیارها و خش ها رو پر کنه. سپس با پد لاک پاکن، برق ناخن اضافی رو از روی شیشه پا کنید.

khatokhash-4

از بین بردن خط و خش از روی سطوح چرمی

-اگر خط و خراش های روی وسیله های چرمی شما جزئی باشن می تونید با ترفندهای خونگی اونها رو برطرف کنید. مقداری روغن گیاهی و یا روغن بچه رو با استفاده از یک گوش پاک کن روی خراش بکشید، روغن رو به صورت دایره ای روی چرم بمالید و اجازه بدید خشک بشه، باقی مونده روغن رو با یک پارچه تمیز پاک کنید.

khatokhash-8

-با استفاده از لاک ناخن هم می تونید خط و خراش روی چرم رو از بین ببرید. یک رنگ لاک همرنگ چرم برداشته و با استفاده از خلال دندون مقدار کمی به ناحیه آسیب دیده بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی