|

طرز تهیه کتلت لوبیا سفید / دیگه نگو شام چی درست کنم؟ یه غذای مقوی و خوشمزه دارم برات

توی این مقاله طرز تهیه یه کتلت عالی رو بهتون آموزش میدیم که طعم تازه ای داره و پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت کتلت لوبیا سفید رو امتحان کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی اسم کتلت رو می شنوی، احتمالا همون کتلت معروف با گوشت چرخ کرده میاد توی ذهنت! یا نهایتا کتلت مرغ رو به یاد میاری! ولی خب باید بگیم که آشپزی دنیای بی نهایتی داره و با مواد غذایی خیلی متنوعی میشه کتلت های خوشمزه و مقوی درست کرد. یکی از این مواد غذایی عالی که پر از خاصیته، لوبیا سفیده که می تونی باهاش غذاهای متنوعی از جمله کتلت درست کنی. توی این مقاله طرز تهیه یه کتلت عالی رو بهتون آموزش میدیم که طعم تازه ای داره و پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت کتلت لوبیا سفید رو امتحان کنید. تا پایان همراه ما باشید.

kotlet-lubiasefid1

مواد لازم برای تهیه کتلت لوبیا سفید

لوبیا سفید یک لیوان

سیب زمینی متوسط 3 عدد

تخم مرغ 3 عدد

آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری

آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری

جعفری 100 گرم

نمک یک قاشق چایخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

آویشن نصف قاشق چایخوری

kotlet-lubiasefid7

طرز تهیه کتلت لوبیا سفید

مرحله اول

لوبیا سفید رو از شب قبل می شوییم و خیس می کنیم تا نفخش گرفته بشه و بعد از پخت بافت نرم تری پیدا کنه. بهتره طی مدتی که لوبیا سفید رو خیس کردید یکی دو بار آبش رو عوض کنید.

مرحله دوم

لوبیا سفید رو آبکش کرده و همراه سیب زمینی پوست گرفته و آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا بپزن. وقتی که پخته شدن، اجازه بدید کمی خنک بشن و سپس با هر وسیله ای که در دسترس دارید، اونها رو کاملا له کنید.

kotlet-lubiasefid4

مرحله سوم

جعفری که قبلا شستید و آب اضافه اون خارج شده رو خرد کنید و همراه تخم مرغ ها، پودر سوخاری، آرد نخودچی، نمک و ادویه ها به لوبیا سفید و سیب زمینی له شده اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا مواد یکدست بشن. (پودر سوخاری و آرد نخودچی رو به هیچ عنوان حذف نکنید. این مواد موجب وا نرفتن کتلت میشن.)

مرحله چهارم

داخل یک ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط بذارید. وقتی که کاملا داغ شد، از مایه کتلت لوبیا سفید برداشته و داخل دستتون شکل بدید و به آرومی داخل روغن بذارید. اجازه بدید هر دو طرف کتلت ها سرخ بشه.

kotlet-lubiasefid3

مرحله پنجم

کتلت ها رو بعد از سرخ شدن، روی حوله کاغذی قرار بدید تا روغن اضافی اونها خارج بشه. سپس کتلت لوبیا سفید رو داخل ظرف مورد نظرتون بذارید و با خیارشور، گوجه و زیتون تزئین و همراه با نون تازه میل کنید. نوش جان.

در این مقاله طرز تهیه یه غذای مقوی و خوشمزه به نام کتلت لوبیا سفید رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم بپزید و از خوردنش در کنار عزیزان تون لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا می تونید بقیه دستورهای آشپزی و شیرینی پزی سایت ما رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی