|

نجات گیاهان آپارتمانی خشک / گلت قهر کرده خشک شده داره میمیله اینجوری نجاتش بده

گیاهان آپارتمانی موجودانی نحیف و حساس هستند که ممکنه با هر موضوعی خشک بشن و شما با ترفندهایی ساده میتونید علتش و راه چارش رو پیدا کنید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شاید تا همین چند سال پیش کمتر خونه ای دیده میشد که برای یک خونواده جَوون بود و گل و گیاه داشت! چرا که نگهداری از گیاهان آپارتمانی رو قبلتر فقط تو خونه مامان بزرگا می دیدیم در حالی که امروزه هر نوجوان و جوان و میانسال و پیر یک یا چند  گل آپارتمانی داره که ازش نگهداری میکنه. گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که برخی از اونها به نسبت ژنی که دارند خب دارای نگهداری آسون تری هستند و برخیشون هم دنگ و فنگ سخت تری دارند. انتخاب گیاهان آپارتمانی برمیگرده به صبر و حوصله ما و البته سلیقه و علاقه ای که دارید.

البته شرایط محیطی هم خیلی مهمه و مثلا شما وقتی تو یه خونه بدون نور زندگی کنید، دیگه چه بخواین و چه نخواین مجبورین گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواد رو خریده و مواظبشون باشید. گیاهان در واقع درست به مانند کودکانی میمونن که هم ممکنه مریض بشن و هم ممکنه از رسیدگی زیاد خراب بشن. جاشون و غذا رسوندن بهشون و آبیاری مناسبشون اهمیت زیادی داره و با انجام نادرست هر کدوم از موارد گفته شده، دار فانی رو وداع میگن. گیاهان آپارتمانی رو جاشون خیلی حساسن و ممکنه یهو ببینید ای وای با اینکه جای گلتون رو خوشگل تر کردین و یه گلدون دلبر تر براش گرفتین، ولی قهر کرده و داره خشک میشه! اینجاست که غمزده بالا سر گلتون ایستاده و نمیدونید چه کنید که گل نازنین تون نجات پیدا کنه. اما نگران نباشید چرا که قراره در اینجا با راه حل هایی جهت رفع این مشکل آشنا بشیم. پس با ما همراه باشید.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

بررسی شرایط جونی گیاه آپارتمانی

اولین گام اینه که باید شرایط و وضعیت گلمون رو بررسی کنیم ببینیم چجوریه. در اینجا شما باید دقت داشته باشید که نباید بر اساس برگ های خشک شده زود به نتیجه نهایی برسید! بلکه برید سراغ ریشه های گیاه و دقت کنید که اگه ریشه انعطاف پذیر و سالم بود، امید به نجات گل داشته باشید و بدونید هنوز وقت هست.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

جدا کردن برگ‌ های خشک شده و هرس این بخش ها

اگر گیاه شما دارای برگ های خشک شده بود، اونها رو جدا کرده و اجازه بدین تا گیاه شما انرژش رو بر روی بازسازی و نگهداری بخش های زنده خود بزاره، اینجوری میشه یه جون دوباره به گل داد. هرس برگ های خشک شده و بعد از اون هرس ریشه میتونه به نجات گیاه کمک خوبی کنه.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

اگه ساقه خشکه و ریشه سالم این کارو کن

یه موقع هم هست که می بینید ساقه های گیاه خشک شدن اما هنوز ریشه ها سالمن، که خب در چنین شرایطی باید ساقه رو تا حد چهار پنج سانت نگه دارید و باقی قسمت ها رو هرس کنید. این کار باعث میشه تا گیاه شما دوباره جوونه بزنه و رشد کنه.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

این موضوعات رو تو گلت بررسی کن

اینکه شما بدونید دقیقا مشکل گیاهتون چیه خیلی مهمه. چرا که اگر مشکل مشخص بشه میشه واسش یه راه حل مناسب پیدا کرد و در پی اون راه رفت. آیا گیاهتون رو بیش از اندازه و یا خیلی کم آب داده اید؟ آیا به موقع بهش کود میدین؟ آیا گیاه شما نیاز به آفت کشی داره؟ این سوال ها و بررسی شون باعث میشه تا به چاره مشکل گیاهتون برسید.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

آبیاری منظم، نه بیش از حد نه کم

تشنگی گیاه نشونه های خاص داره. مثلا اینکه برگاش تغییر رنگ پیدا میکنن و یا اینکه بخش هایی خشک میشن و شاید هم لکه های قهوه ای که بر روی برگ میفته. ـبیتری منظم میتونه به نجات گیاه کمک خوبی داشته باشه و این عمل در واقع زندگی رو به گل دوباره میبخشه.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

تغییر محل گیاه

اگر گیاه شما به دلیل تشنگی خشک شده، خب بهتره که به تغییر مکانش هم فکر کنید و به مکانی ببریدش که رطوبت داره و از نور مستقیم خورشید به دوره. از این ترفند ها میشه جهت نجات گیاه اپارتمانی استفاده کرد و دوباره شکوفای و شادابی رو بهش هدیه داد.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی