|

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه / ازونا که عکس سیر و سماق دارن نخری الان فرش مدرن باب شده

در این مقاله چند نمونه از خوشگلترین فرش ها برای آشپزخانه رو بهتون نشون دادیم در خصوص این که چه ویژگی هایی داشته باشه یه سری اطلاعات دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن یه دکور خاص و زیبا این روزا دیگه رویا نیست و هر کسی میتونه به این امر دست پیدا کنه و جالبه که شاید حتی خرج این موضوع هم براتون نسبت به گذشته کم تر دربیاد چون دیگه لازم نیست که حتما وسایل خیلی گرون و دکوری های خاص بخرید تا چیدمانتون جلوه ی مجلل پیدا کنه در اصل این روزا دکوراسیون به سمت خلوت شدن رفتن و صد البته که چیزای کهنه و وینتیج در اون جایگاه بالایی پیدا کرد مثلا به نظر شما برای یه دکور مدرن و امروزی فرش مدرن بهتره یا کلاسیک که در جواب باید بگیم هر دو چرا که دکوراسیون مدرن میتونه تلفیقی از سنتی و مدرنیته باشه.

حالا ما این سری از مقاله های خودمون رو به فرش اختصاص دادیم که یکی از بزرگترین آیتم ها در دکوراسیون بشمار میاد و شما میتونید با استفاده از اون در دکورتون نقطه ی کانونی ایجا کنید و توجه ها رو به سمت این آیتم جلب کنید مثلا وقتی شما جدیدترین فرش عروس رو از بین فرش های طلاکوب انتخاب میکنید که طرح  ها و نقش های دلفریب و چشم نوازی دارن ناخودآگاه باعث ایجاد یه نقطه ی کانونی میشید که چشم هر بینننده ای رو مجذوب خودش میکنه. حالا در این بین یه موضوعی که در خصوص انتخاب فرش وجود داره این هست که شما باید بدونید اون رو برای کدوم قسمت از خونه انتخاب کنید چرا که هر کدوم با هم تفاوت هایی دارن مثلا فرش آشپزخانه با فرش اتاق خواب مسلما از نظر خصوصیاتی که دارن مثل هم نیستن پس به همین دلیل در این مقاله میخواهیم به خصوصیات فرش آشپزخانه بپردازیم و یه سری از خوشگلترین نمونه های اون رو بهتون نشون بدیم، پس با ما همراه باشید.

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه

رنگ فرش مناسب آشپزخانه

خب هر موقع که به سراغ خرید یه وسیله میرید حالا میخواد هر چیزی باشه اولین نکته ای که به ذهنتون میرسه احتمالا رنگ اون هست و این که آیا رنگ اون آیتمی که انتخاب میکنید با سایر المان های موجود در فضا ست هست و هماهنگی داره چرا که بالاخره حتی کوچک ترین اشیاء هم میتونن تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون شما داشته باشن پس مهمه که به همخونی اون ها با دکور دقت بشه.

ولی در این بین یه سری آیتم ها به علت بزرگ بودن سایزشون نقش تعیین کننده ای دارن چرا که بیشتر توی چشم هستن مثل مبلمان، پرده و فرش که خب در خصوص فرش آشپزخانه از اون جایی که در این فضا کف رو کاملا به خودش اختصاص میده کارتون در ست کردن بسیار باید دقیق باشه و شما باید با توجه به رنگ کابینت ها، کاشی های دیوار و سرامیک های کف و دیگر وسایل های موجود به سراغ انتخاب رنگ برای فرش آشپزخانه برید.

ولی موضوعی که وجود داره این هست که شما باید از دو دسته ی فرش های تیره و روشن به سراغ فرش های تیره رنگ برید چون در این فضا به علت فعالیت هایی مثل شستن ظرف و لباس، آشپزی و... امکان کثیفی فرش بسیار بالاست و خب لکه ها روی فرش روشن بیشتر از فرش های تیره دید دارن و شما باید برای خلاصی از اون ها حتما فرش رو زود به زود بشورید که کیفیتش افت میکنه در حالی که برای شستن فرش های تیره چون لکه ها کمتر روش دیده میشن مدت زمان بیشتری خواهید داشت.

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه

ابعاد فرش مناسب آشپزخانه

از رنگ گفتیم حالا نوبت به ابعاد رسید که در مورد فرش آشپزخانه باید از یه سری قوانین خاصی پیروی کنه مثلا بهتره که این فرش از هر طرف از کابینت ها و دیوارها یه مقدار فاصله داشته باشه و در مرکز آشپزخانه پهن بشه چون در این صورت فضای شما شیک تر و حتی بزرگتر دیده خواهد شد.

مورد دیگه این هست که در صورتی که میز ناهار خوری شما در فضای آشپزخانه قرار داره باید دقت کنید که مدل فرش با شکل هندسی میز مناسب باشه و همچنین اندازه ی اون از میز یه مقدار بزرگ تر باشه تا وقتی صندلی ها رو برای نشستن عقب میکشید هر چهار پایه روی فرش قرار داشته باشه و پای شما به زمین بدون فرش اصابت نکنه.

در کل گفته میشه که بهتره فرش حدود شصت سانتیمتر از صفحه ی میز بزرگتر باشه همچنین بهتره که برای فضاهایی مثل جلوی سینگ گاز و ظرفشویی پادری بندازید تا امکان کثیفی و خیس شدن فرش از بین بره و پادری بشه سپر بلا.

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه

فرش آشپزخانه پرز بلند خوبه یا پرز کوتاه

خب این روزا هم فرش های پرز بلند طرفدارهای بیشماری دارن و هم فرش های پرز کوتاه ولی نکته ای که در خصوص اون ها وجود داره این هست که باید با توجه به جایی که اون فرش در اون قرار میگیره به سراغ انتخاب پرزش بریم یعنی در صورتی که فرشتون قراره که در یه محیط کم تردد مثل اتاق خواب باشه میتونید فرش پرز بلند انتخاب کنید ولی در صورتی که فضا پر رفت و آمد باشه پرزهای بلند جایی برای تجمع آشغال و میکروب های خواهند بود و از این رو فرش های پرز کوتاه برای این محیط ها بهترن که در خصوص آشپزخانه هم با توجه به امکان کثیفی و ریختن چیزهایی مثل خرده نان و ادویه و امثالهم روی فرش بهتره که این آیتم پرز کوتاه باشه.

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه

خوشگلترین فرش برای آشپزخانه

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی