|

آموزش رنگ کردن حرفه ای لباس در خانه / دیگه شلوار لیه تازه نخر ترفند تثبیت رنگشم آسونه

در این مقاله به آموزش رنگ کردن لباس در خانه پرداختیم اون هم به صورت حرفه ای طوری که لباستون بعد از رنگ چند سال براتون کار کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن که کارهاشون رو سرعت ببخشن که خب برای این منظور میشه از ترفندها استفاده کرد و با کمک اون ها کارها رو پیش برد طوری که همه حیرون سرعت عملمون بمونن که خب در برخی از مواقع حتی این ترفندها باعث آرامش اعصابمون هم میشن مثلا در صورتی که نقره جات داشته باشید و سیاه شدن اون ها رفته باشه روی مختون با ترفندهایی برای سفید کردن نقره میتونید اون ها رو مثل روز اول درخشان و زیبا به نظر بیارید و خب چی از این بهتر اون هم با راهکارهای خونگی بدون این که هزینه ای برای شما در بر داشته باشه.

و یا یکی دیگه ارز ترفندهای خوبی که بهتون بسیار کمک میکنه ترفند هایی برای جلوگیری از ریزش مو هست که خب این روزا خیلی از خانوم ها ازش شاکی هستن پس ببینید که با استفاده از ترفندهای مختلف شما میتونید یه سری از مشکلات و گره ها رو به راحتی هر چه تمام تر حل کنید طوری که حتی خودتون هم قبل از حل شدنشون تو فکر و خیالتون نمیگنجید که به راحتی از شرشون خلاص بشید حالا در این مقاله هم میخواهیم یه ترفند برای نو کردن لباس ها بهتون آموزش بدیم که اون رنگ کردن لباس در خانه هست که بسیار برای لباس هایی که تک رنگ  هستن مثل شلوارهای جین مناسبه و به کار میاد پس در ادامه با ما همراه باشید تا این روش فوق العاده حرفه ای و کارآمد رو یاد بگیرید.

رنگ کردن لباس در خانه

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن لباس در خانه

در ابتدای کار برای رنگ کردن لباستون باید یه مقدار رنگ الیاف مخصوص از عطاری خریداری کنید به عنوان مثال برای یه شلوار مردونه چیزی حدود پونزده گرم رنگ کفایت میکنه.

در مرحله ی بعد که رنگ رو تهیه کردید باید یه ظرف که بلااستفاده هست رو بردارید و و داخل اون رو آب پر کنید و بذارید که جوش بیاد و بعد رنگ موردنظرتون رو داخل آب جوش بریزید تا حل بشه.

حالا داخل ظرفی که رنگ و آب داخل اون هست لباس موردنظرتون رو قرار بدید.

به ازای هر لیتر آبی هم که توی ظرف هست یه قاشق چای خوری که میشه چیزی حدود ده گرم نمک رو به محلول آب و رنگ اضافه کنید.

رنگ کردن لباس در خانه

حالا اجازه بدید که لباس موردنظرتون چیزی حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه روی شعله و داخل محلول بجوشه.

دقت کنید که در این بین لباس رو که در حال جوش هست زیر و رو کنید تا همه جای اون آغشته به رنگ بشه.

بعد از این که رنگ کاملا جذب لباس شد ظرف اون رو  خالی کنید.

حالا لباس رو داخل یه ظرف که مخلوطی از یه استکان سرکه و آب گرم هست به مدت یه ساعت قرار بدید و بعد از اون آبکشی انجام بدید، دقت کنید که لباس رو با آب سرد بشورید و تا رنگش خارج نشه و این قانون رو همیشه رعایت کنید. در کل آب سرد و شامپو برای شستن لباس رنگ شده بسیار مناسب هستن.

رنگ کردن لباس در خانه

نکات دیگه ای که باید موقع رنگ کردن لباس اون ها رو بدونید

دقت کنید که رنگ کردن لباس هر چقدر که تجربتون بالاتر بره کار راحت تری خواهد بود براتون بنابراین در وهله ی اول و برای دست گرمی با یه لباس که به کارتون نمیاد شروع کنید تا کم کم قلق کار دستتون بیاد.

مورد بعدی این هست که برای رنگ کردن لباس باید به جنس اون هم توجه کنید چرا که برخی از پارچه ها هستن که رنگ پذیری بسیار کمی دارن و وقت گذاشتن برای اون ها کار بیهوده ای هست.

دقت کنید که برای جلوگیری از رنگ گرفتن سایر لباس هاتون هرگز لباس رنگ شده رو با اون ها نشورید.

رنگ کردن لباس در خانه

راهکارهایی برای تثبیت رنگ لباس جین

بعد از رنگ زدن لباس جینتون که حالا میخواد شلوار باشه یا هر چی باید اون رو داخل مخلوط آب به همراه سه تا فنجون سرکه قرار بدید تا رنگ نده و این کار رو باید برای مدت یه ربع انجام بدید.

برای شستن لباس های جین بعد از رنگ کردن اون ها رو پشت و رو کنید و بعد بشورید.

برای شستشوی اون ها هم از پودر و یا مایع مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید و یه مقدار هم سرکه به این پودر و یا مایع اضافه کنید تا لباس رنگ نده.

موقع خشک کردن لباس هم بهتره که اون رو دور از نور مستقیم خورشید پهن کنید و به هیچ وجه از خشک کن لباسشویی برای این منظور استفاده نکنید.

رنگ کردن لباس در خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی