|

روش های اصولی تمیز کردن صفحه مانیتور و تلویزیون / بالا بردن طول عمر وسایل الکترونیکی

در این مقاله به توضیح روش های درست و اصولی تمیز کردن صفحه مانتیور و تلویزیون می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صفحه مانیتور و ال سی دی های مختلف محلی برای تجمع گرد و خاک و لکه های چربی ناشی از لمس با دست قرار دارن. تمیز کردن اونها علاوه بر شفاف و زیبا شدن، موجب افزایش طول عمر صفحه های مانیتور و ال سی دی خواهد شد. اما تمیز کردن این صفحات اصول خاص خودش رو داره و به هر شکلی امکان پذیر نیست و با ترفندهای خونگی معمول انجام نمیشه. در این مقاله به توضیح روش های درست و اصولی تمیز کردن صفحه مانتیور و تلویزیون می پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

clean-monitor6

توجه به این نکات ضروریست:

برای تمیز کردن و برق انداختن صفحات مانیتور و ال سی دی، توجه به یه سری نکات الزامیه چون رعایت نکردن این نکته ها، باعث آسیب رساندن به صفحه مانیتور و تلویزیون میشه.

- برای تمیز کردن تمامی دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتال از جمله صفحات نمایشگر، اول باید اونها رو خاموش کرده، از برق جدا کنید و سپس مراحل تمیز کردن رو انجام بدید.

-با هر شوینده ای که قصد تمیز کردن این صفحات رو دارید به هیچ وجه نباید شوینده رو مستقیما روی صفحه مانیتور و ال سی دی اسپری کنید.

-در حین تمیز کردن صفحه های نمایشگر به هیچ عنوان به اونها فشار وارد نکنید و فرایند تمیز کردن رو به آرومی و در جهت های بالا به پایین یا چپ به راست و برعکس انجام بدید.

clean-monitor4

-برای تمیز کردن صفحه مانیتور و تلویزیون از هر پارچه ای استفاده نکنید. پارچه های میکروفایبر که بافت نرمی دارن برای این کار مناسب هستن.

-شوینده های الکلی به هیچ وجه برای تمیز کردن صفحه های نمایشگر مناسب نیستن. حواستون باشه تا برای تمیز کردن این صفحات از الکل استفاده نکنید. در ادامه مطلب به مایعات مجاز برای این کار اشاره خواهد شد.

گردگیری و تمیز کردن اولیه

ممکنه صفحه مانیتور و یا تلویزیون شما برای تمیز شدن فقط به گردگیری نیاز داشته باشه. اگر اینطور باشه با یک دستمال میکروفیبر تمیز و خشک اونها رو گردگیری کنید. ممکنه استفاده از کمی آب مقطر لکه های نه چندان سخت رو به راحتی از بین ببره. اگر اثر لکه های چربی ناشی از تماس دست روی صفحات نمایشگر بیشتر باشه نیاز هست تا از تمیزکننده هایی استفاده کنید.

clean-monitor2

تمیز کردن صفحه مانیتور با تمیزکننده مخصوص

محلول های تمیزکننده ای وجود دارن که مخصوص تمیز کردن صفحه مانیتور و تلویزیون هستن. مقداری از این محلول رو روی دستمال میکروفیبر تمیز و خشک اسپری کنید و روی سطح مورد نظرتون بکشید.

clean-monitor3

خشک کردن صفحه مانیتور و ال سی دی

بعد از اینکه با محلول مخصوص مانیتور و ال سی دی سطوح لک دار و کثیف رو تمیز کردید حالا باید صفحات نمایشگر رو خشک کنید. با یک دستمال میکروفایبر تمیز و خشک تمام سطح رو کاملا خشک کنید و مطمئن بشید نم و رطوبت روی سطح مانیتور و تلویزیون شما باقی نمونده باشه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی