|

کوکو کدو رو اونایی میپزن که به فکر باربی شدن و موندن هستن؛ با این لعنتی لاغر شو تضمینی

با کوکوی کدوی سبز میتونید یه تنوع غذایی خوب توی رژیم غذاییتون ایجاد کنید که به نوبه ی خودش میتونه باعث کم کردن وزنتون هم بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایجاد کردن طعم های جدید همیشه میتونه تو رژیم غذاییتون تنوع ایجاد کنه و براتون مفید باشه چرا که علاوه بر این که طعم های جدید رو تست میکنید میتونید از مزایا و فواید مواد غذایی دیگه برخوردار بشید و ویتامین ها و املاح لازم رو به بدنتون برسونید و همچنین غذاهایی رو که امکان داره در حالت عادی اون ها رو نخورید رو با رسپی جدید و مواد غذایی دیگه ترکیب کنید تا براتون دلپذیر و خوشمزه به نظر برسه که بتونید با لذت اون ها میل کنید و از فوایدشون برخوردار بشید مثل کدوی سبز که شاید خیلی ها اون رو در رژیم غذاییشون دوس نداشته باشن ولی این کدو فوواید خیلی زیادی داره مثلا سرشار از آنتی اکسیدانه، هضم غذا رو راحت تر میکنه، روند پیری رو کند میکنه، برای خانوم های باردار بسیار مفید هست، قندخون رو کم میکنه، باعث سلامت هر چه بیشتر قلب میشه، برای درمان آسم مفیده، تاثیر شگفت انگیز روی لاغری داره و... که با توجه به حتی یکی از این فواید چرا باید کدوم رو از رژیم غذایی خودتون حذف کنید حتی وقتی که طعم اون رو دوس ندارید، چرا که میتونید با ایجاد تغییر در طبخ این مواد غذایی اون رو لذیذ تر کنید که در طول این مقاله سعی کردیم که همچین رسپی برای شما ارائه کنیم.

کوکوی کدو سبز یکی از انواع کوکوهای رژیمی و خوشمزه ایرانیه که علاوه بر اینکه میشه اون رو به عنوان یک شام یا ناهار سبک در نظر گرفت و سرو کرد، میشه با گنجوندن اون داخل رژیم های لاغری هم به وزن دلخواه و ایده آل رسید چرا که این کوکوی خوشمزه به خاطره درست شدنش از کدو سبز، تعداد کالری کمتری نسبت به کوکوهای دیگه ی ایرانی داره و از این رو به کاهش وزن شما کمک میکنه که ما هم قصد داریم در طول این مقاله شیوه ی پخت و طبخ این غذای خوش طعم رو بهتون آموزش بدیم، پس با ما همراه باشید.

کوکو64+6546

مواد لازم برای تهیه ی کوکو کدو سبز

  • کدو سبز: سه تا
  • آرد گندم: یه قاشق غذاخوری
  • آویشن: مقدار کم
  • پیازچه: سه تا
  • تخم مرغ: سه تا
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه دلخواه
  •  روغن: به اندازه کافی

کوکو74974

طرز تهیه ی کوکو کدو سبز

در اولین قدم برای تهیه ی این کوکو در اول کار کدو ها رو خوب بشورید و بریزیدشون داخل آبکش و بعد به یه دستمال اون ها رو خشک میکنید و کلاهک بالاییشون رو با چاقو می برید و همونطور با پوست کدو سبزها رو رنده ریز می کنید و یه مقدار کم نمک هم روی کدوها بریزید. بعد به مدت ده دقیقه اجازه بدید که کدوها استراحت کنن و آب اضافیشون کاملا خارج بشه و در این فرصت که اونا در حال ریلکسیشن هستن شما مابقی مواد کوکو رو ـآماده کنید به این صورت که پیازچه ها رو تمیز کنید و بشورید و روی تخته قرارشون بدید و نگینی و ریز خردشون کنید و کنار بذاریدشون.

بعد کدوهای رنده شده رو داخل صافی بریزید و با دست محکم فشارشون بدید تا آب اضافیشون کاملا خارج بشه و بعد کدوهای رنده شده رو داخل یه کاسه بریزید و پیازچه هایی که خردشون کردید رو هم به اون ها اضافه کنید. تخم مرغ ها رو یکی یکی داخل یه پیاله بشکنید و بعد داخل یه کاسه بریزید و بعد آرد رو کم کم به اون ها اضافه کنید تا آردتون گوله گوله نشه و حالا به خوبی با یه قاشق همشون بزنید تا آرد و تخم مرغ خوب به جون هم برن.

کوکو46464

زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و آویشن رو به میزان دلخواه به ترکیب آرد و تخم مرغتون اضافه کنید یه بار دیگه هم مواد رو به خوبی و جانانه هم بزنید و حالا این مایع رو داخل کاسه ای که کدوی رنده شده و پیازچه ها قرار داره بریزید و خیلی شیک و مجلسی بیفتید به جون همه ی مواد و یکجوری اون ها رو هم بزنید که مایه کاملا یکدستی عمل بیاد. حالا تو این مرحله که مایه کوکوی لذیذتون آماده هستش ماهیتابه رو روی شعله بذارید و  روغن رو داخل اون بریزید و اجازه بدید که روغن کاملا داغ بشه و حالا یه قاشق سر پر از مایه رو داخل تابه بریزید و قبل از این که سفت بشه اون رو با قاشق شکلش بدید و بعد از پختن یه طرف برش گردونید تا طرف دیگه هم بپزه و بعدش غذای شما آماده هست، نوش جان.

کوکو466446

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی