|

هی مبل رو مبل نخر خونتو لوکس کنی / به جاش با این آیتما عشق و محبتو بیار تو خونت

تو هر خونه ای صمیمت مهمه اما این صمیمیت گاهی با لوازم بیشتر میشه که در این مطلب قراره یاد بگیریم چطور به خونمون یه انرژی گرم و بهتر ببخشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه محل امن هر خونواده ای محسوب میشه. هر آدمی یه خونه و خونواده ای داره که خب وقتی خسته و کوفته از محل کار و مسافرت و دورهمی و غیره برمیگرده، تو آغوش خونش استراحت میکنه. دیدین بعضی خونه ها یه جوری هستن که وقتی واردشون میشین حسابی فیض میبرین و انرژی خوبی میگیرین؟ البته این فیض بردنه با خوراکی و شام و ناهاری که میزبان درست کرده نیست، بلکه از بدو ورود یه حس گرما و صمیمیت جذابی به شما میرسه که باعث میشه روحیتون اصلا باز بشه. 

ما ایرونیا یسری اخلاقیات داریم و یه چیزایی برامون خیلی مهمه. مثلا شنیدین ما میگیم مهمون حبیب خداست؟ از طرفی هم میزبان برامون مهمه. با این که حرمت هر خونه‌ ای به صاحب خونشه، دکوراسیون و چیدمان هم میتونه به جریان پیدا کردن عشق و گرما تو خونه کمک کنه. در این مطلب قراره با چند تا آیتم جذاب آشنا بشیم که میتونه به گرم کردن خونه ما کمک کنه و صمیمی ترش کنه. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

دیوار خونواده داشته باشید؛ فضات بزرگه اینجوری روح دارش کن

مثلا خوبه که یه دیوار پذیرایی و یا اتاق کار رو به علاقمندی های اعضای خونوادتون اختصاص بدین؛ از چه لحاظ؟ از این نظر که بچه ها و بزرگترا میتونن روی این دیوار عکس و یا حتی یه آیتمای خوشگلی که درست کردن مثل کاردستی روی این دیوار بزارن و حتی واسه همدیگه یادگاری هم بنویسند! این دیوار هم میتونه فضای خونه شما رو صمیمی تر کنه و هم اینکه وقتی یه مهمون میاد و میبینه، حس و حالی به شدت مثبت بهش دست میده.

اینو بدونید که هیچ چیز مثل یه پذیرایی و یا فضای بزرگ خالی تو خونه نمیتونه ون خونه رو سرد و بی روح کنه، اما راه حل چیه؟ اتاق بزرگه رو به چند بخش کاربردی تبدیل کنید اینجوری مثلا به جای یه فضای بزرگ که دور تا دورش مبلمان چیده شده و وسطش خیلی خالیه، دو فضای جدا شده دارید که هم میتونن دو دست مبلمان باشند و هم اینکه مثلا یک فضا برای کتابخانه و صندلی های کوچیک باشه وفضای دیگه مبلمان و نشیمن.

دکوراسیون خانه گرم

یه گوشه دنج جذاب واسه خودت و خونوادت بساز

دیوار آجری به عنوان نمادین تو هر خونه ای میتونه زیبات باشه و اتاق شما رو گرم میکنه. چه یه ویلای بزرگ داشته باشید و این حرکت رو در فضایی از اون بزنید، و  چه یک فلت بدون اتاق در بالای یک برج! اگر علاقمندید در هر صورت می‎تونید یه دیوار اتاق رو با آجرهای تیره یا روشن بپوشونید و دیوار های دیگه رو رنگی و یا ساده بزنید.

خیلی قشنگ میشه که این گوشه دنج رو با عکس های مورد علاقتون، یه صندلی خیلی راحت و حتی دکوری هایی تزیین کنید که دوستشون دارین و میتونن حس خوبی به شما القا کنند. مطمئن باشید همیشه با نستن تو این فضای کوچیک حس ارامش خواهید کرد.

از رنگ ها غافل نشید؛ این لوازم انرژی منفیه خالصن

یه رنگایی گرم و دلنشینن مثل آبی سیر، آجری و یا حتی سبز یشمی که میتونه حس و حال خوب و ارومی به پذیرایی و یا حتی اتاق خوابتون بده. دقت کنید نیازی نیست یهو کل اتاق حوابتون ور رنگ کنین و میتونید از یک دیوار شروع کنیدو بعد ببینید اگر حستون اوکی بود سراغ دیگر دیوار ها برید.

خیلی مهمه که یکسری آیتما مثل کابینت های کهنه و یا سینک ظرفشویی که سالهاست داره ازش استفاده میشه و زرد و کدر شده و یا حتی وسایل برقی بلااستفاده، جمع بشن و جاشون جدید بیاد. همه اینها میتونه آشپزخونه شما رو نو کنه و یه حس تازه بهتون القا کنه . وقتی لوازم خونه خیلی کهنه نباشه حال اعضای خونواده هم ناخوآگاه بهتره.

دکوراسیون خانه گرم

خونه کاتالوگی نداشته باشید که سمه!

اینو بدونید که خونه شما در صورتی میتونه خاص و ویژه باشه که المان هایی مخصوص شما داشت باشند. یه خونه بدون هیچ گونه وسایل شخصی یعنی خونه کاتالوگی! خونه کاتالوگی حالا چجوری؟ اینجوریه که ردی از وسایل کوچیک و بزرگ یادگاری طور نمی بینید که خب پینشهاد میکنیم لوازم این مدلیتون رو از کمد در بیارید و لذتش رو برید. آیتم هایی مثل مجسمه‌، مگنت، قاب عکس، هدیه و… رو به عنوان گوگولی جات دکوراتیو استفاده نمایید و به فضای خونه قشنگتون روح ببخشید.

در اینجا به جای لینن‌های ساده و یا استفاده از پارچه‌ های تک‌رنگ، روی میزها و مبلمان رو با پارچه هایی بپوشونید که نقش هایی بامزه و جذاب دارند. انتخاب اینجور طرح ها کاملا سلیقه ای هستش، اما بدونید که دستتون رو حسابی باز میکنه. چون این روزا طراحی‌ رومیزی و پارچه خیلی ترند و پرطرفدار شده.

دکوراسیون خانه گرم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها