|

مربای به تو رو هم یاد بچگی هات میندازه؟ / با این دستور بپز تا خاطره هات رو زنده کنی

مربای به از اون مرباهای پر طرفداره که انصافا هم خیلی خوشمزه هست. توی این مقاله میخوام روش درست کردن یه مربای به عالی و خوشرنگ رو بهت بگم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- احتمالا همه ما که توی سن جوونی هستیم، خاطراتی از فصل پاییز و مربای به درست کردن مامان هامون داریم. وقتی بابامون یه بغل به میاورد خونه و مامان دست به کار درست کردن مربای به میشد و ما با کنجکاوی مراحل آماده شدنش رو نگاه می کردیم. یه وقتایی هم با اکراه و تعجب به پرزهای روی به ها دست میزدیم و واسمون سوال میشه که اینا چیه؟

morababeh3

مربای به از اون مرباهای پر طرفداره که انصافا هم خیلی خوشمزه هست و با خامه یا کره، یه صبحونه عالی رو میسازه! توی این مقاله میخوام روش درست کردن یه مربای به عالی و فوت و فن خوشرنگ شدنش رو بهت بگم تا یه وقت مربای به کارخونه ای رو به مربای به خونگی ترجیح ندی و خودت دست به کار درست کردنش بشی!

مواد اولیه برای پخت مربای به

برای درست کردم این مربا به میوه به و شکر به میزان مساوی نیاز داری. مثلا اگه یک کیلو به داری باید یک کیلو شکر هم داشته باشی. برای این مقدار به و شکر، به حدود 10 لیوان آب نیازه. کمی آبلیمو، زعفرون آب کرده و هل هم برای خوشرنگ و خوش طعم شدن مربامون نیاز داریم.

morababeh6

طرز پخت مربای به

آب و شکر رو باهم مخلوط می کنیم و روی حرارت زیاد قرار میدیم تا جوش بیاد. بعد از به جوش اومدن، به ها رو که به صورت نگینی خرد کردیم به آب و شکر اضافه می کنیم و میذاریم دوباره جوش بیاد. احتمالا بعد از به جوش اومدن، روی قابلمه کف ایجاد میشه که بهتره اونا رو با کفگیر از روی سطح قابلمه برداریم.

morababeh4

حرارت رو کم میکنیم و در قابلمه رو دم کنی میذاریم تا آروم آروم بپزه. هر نیم ساعت یه بار مواد رو هم می زنیم و میزان غلظت مربا رو امتحان می کنیم. بعد از یک ساعت زعفرون و هل رو هم اضافه میکنیم. 5 دقیقه آخر هم آبلیمو رو داخل قابلمه میریزیم.

مربای به کی آماده ست؟

مربای به وقتی رنگ شفاف و عقیقی پیدا کنه آماده هست. میزان مناسب غلظت رو با کمی شیره مربا که میذاریم خنک بشه میسنجیم. اگه شیره مربا پند دقیقه بعد از خنک شدن حالت کشدار پیدا کرد، میزان غلظت مناسبی داره و مربای ما آماده ست. میتونی بعد از چند ساعت که مربا کاملا خنک میشه اون رو داخل شیشه بریزی و داخل یخچال بذاری.

morababeh7

فوت و فن یه مربای به عالی

درست کردن مربای به اگرچه سخت نیست ولی اگه میخوای یه مربای عالی با رنگ زیبا و طعم خوشایند داشته باشی، مهمه که روی مربا دم کنی بذاری و با حرارت خیلی کم بذاری بپزه. استفاده از شعله پخش کن هم راهکار خوبیه.

morababeh5

عجله برای درست کردن مربای به جواب نمیده و باید زمان کافی بدی تا این مربا به قوام و رنگ دلخواه برسه. استفاده از مقدار کمی هل و دارچین به خوش طعم شدن مربای به کمک میکنه ولی حواست باشه زیاد نریزی.

morababeh1

اگه مثل من به مطالب آشپزی علاقمندی، به بقیه مقاله های آشپزی سایت هم سری بزن و ازشون برای کدبانوترشدن خودت استفاده کن!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی