|

گیاه هایی که برای رشد مو خوب است / تو یه ماه با معجزه ی اینا گیسو کمند آقاییتون شو

در این مطلب گیاه هایی که برای رشد مو خوب است معرفی شده که علاوه بر افزایش رشد مو باعث کاهش ریزش اون و سلامت پوست سر هم میشن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گیاهان از گذشته تا به امروز خواص و فواید زیادی داشتن و دارن و یه جورایی وقتی که از اون ها برای رفع یه سری از امراض استفاده میکنید احساس میکنید که طبیعت آغوش گرمش رو براتون باز کرده تا با شگفتی هایی که داره مرهمی باشه برای درد شما. مسلما هر گیاه خاصیت خودش رو داره مثلا خیلی از اون ها باعث تعادل در فشار خون، لاغری، بهبود اعصاب و روان و.. میشن که حالا در این بین یه سری از اون ها برای رشد مو مناسب شناخته میشن و از این رو خیلی ها دنبال گیاه هایی که برای رشد مو خوب است، هستن.

البته که در وهله ی اول باید علت توقف در رشد مو رو که میتونه دلایل متفاوتی داشته باشه رو پیدا کنید مثل کمبود ویتامین و مواد مغذی لازم برای مو ولی خب گاهی خیلی از افراد از این نظر رسیدگی زیادی به موهاشون دارن ولی اونقدرا که باید و شاید نتیجه ای نمیبینن که خب امتحان کردن گیاه هایی که برای رشد مو خوب است هم در این بین ضرری نداره چرا که که از این گیاه ها از قدیم الایام در آزمون و خطاهای مختلف خودون رو در این زمینه ثابت کردن که حالا ما هم به معرفی چند تا از گیاه هایی که برای رشد مو خوب است، پرداختیم.

گیاه هایی که برای رشد مو خوب است

رزماری از بهترین گیاه هایی که برای رشد مو خوب است

رزماری در بیشتر مواقع به صورت روغن مورد استفاده قرار میگیره چرا که روغن این گیاه و یا ترکیبش با روغن زیتون میتونه کمک شایانی به گردش خون کنه و رشد موها رو هم افزایش بده. همچنین یکی دیگه از خواص بینظیر این گیاه جلگویری کردن اون از سفید شدن زودهنگام موهاست. بنابراین میتونید یه مقدار از این روغن رو روی موهاتون بریزید و بعد به آرومی اون رو ماساژ بدید تا اولین قدم رو برای رشد بیشتر موهاتون برداشته باشید.

همچنین این نکته رو هم اضافه کنیم که رزماری رو میشه یه مرطوب کننده ی فوق العاده به شمار آوورد و به همین دلیل شما میتونید از اون برای رفع خشکی پوست سرتون و پوسته پوسته شدنش که جلوی رشد مجدد موهاتون رو میگیره هم استفاده کنید.

گیاه هایی که برای رشد مو خوب است

نعنای فلفلی از بهترین گیاه هایی که برای رشد مو خوب است

نعناع فلفلی رو میشه از جمله گیاه هایی دونست که با کمک به التیام پوست سر شما میتونه به رشد موهاتون کمک کنه چرا که این گیاه علاوه بر این که پوست آسیب دیده و تحریک شده ی سر شما رو التیام میبخشه فولیکول های مو رو هم تحریک میکنه. لازم هست که بدونید پوست سر شالم تضمین کننده ی رشد مو هست بنابراین باید برای رسیدن به هدفتون که رشد موهاتون هست از گیاهایی مشابه نعنای فلفلی که به طرز بینظیر روی پوست سر تاثیر گذار هستن غافل نشید.

این گیاه رو در بیشتر مواقع به شکل روغن و به صورت مستقیم روی پوست سر استفاده میکنن و همچنین باید این نکته رو هم اضافه کنیم که در خیلی از محصولات خاص مراقبت مو در قسمت مواد تشکیل دهنده شما به اسم این گیاه برمیخورید. البته که شما میتونید نعنای فلفلی رو به شکل دمنوش هم استفاده کنید. تو یک تحقیق انجام شده نشون داده شده که مصرف روغن این گیاخ بعد از یه ماه باعث رشد موی 92 بیمار شده.

گیاه هایی که برای رشد مو خوب است

آلوئه ورا از بهترین گیاه هایی که برای رشد مو خوب است

در بیشتر مواقع از ژل آلوئه ورا برای حالت دادن به موها استفاده میشه ولی از خواص دیگه ای که این ژل داره میشه به این موضوع اشاره کرد که این ژل باعث تعادل در pH پوست سرتون میشه که همونطور که تا اینجا دونستید این موضوع هم به نوبه ی خودش باعث رشد بیشتر و سریع تر موهاتون میشه. این رو هم بگیم که استفاده از گیاه آلوئه ورا یکی از بهترین راه ها برای این هست که پوست سرتون رو مرطوب نگه دارید چون این گیاه یه آب رسان فوق قویه.

شما میتونید برای این که از این ژل در جهت رشد موهاتون بهره بگیرید اون رو به شکل مستقیم روی پوست سرتون بمالید و شروع به ماساژ دادن اون کنید، همچنین میشه با استفاده از این ژل یه محلول شست و شوی آلوئه ورا بسازید و اون رو به موهاتون اسپری کنید. جالبه که بدونید از این گیاه برای تقویت موها بعد از طاسی هم حتی استفاده میشه یعنی در این حد میتونه معجزه کنه!

گیاه هایی که برای رشد مو خوب است

گیاه دم اسب از بهترین گیاه هایی که برای رشد مو خوب است

شاید در وهله ی اول وقتی اسم این گیاه رو میشنوید براتون عجیب به نظر برسه ولی باید بگیم که دم اسب از جمله گیاه های دارویی هست که شاید بین مردم اونقدرا شهرت نداشته باشه اما از مواد اصلی در تولید محصولات مراقبت از پوست محسوب میشه و این به دلیل تاثیر اون در بهبود رشد مو هست که این به دلیل وجود سیلیس توی این گیاه هست. این گیاه باعث کم شدن شکنندگی مو میشه و از همین رو به حفظ اون کمک شایانی میکنه و در نهایت از ریزش مو جلوگیری و رشد اون رو افزایش میده.

گیاه هایی که برای رشد مو خوب است

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی