|

پاییز کجا بریم؟ تو این سفرا قراره تو دل جنگل ابرا رو بغل کنی یا تو کویر شبتو سحر کنی

برای پاسخ به این سوال که پاییز کجا بریم؟ مقاصد بینظیری از چشمه های آب گرم تا جنگل و بندر براتون معرفی کردیم که میتونن یه تجربه ی متفاوت باشن

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب این همه از گرما نالیدیم و الان دیگه وقت وقت پاییزه و یه هوای معتدل که نه به گرمی تابستونه و نه به سردی زمستون و میتونه زیبایی طبیعت رو جوری نشون بده که هیچ فصلی در ایران چهار فصل از عهده ی اون برنمیاد. پاییز زیبا که یه ردی و اثری از همه ی فصل ها و رنگ ها توی خودش داره. حالا در این بین برای خیلی ها سوال پیش میاد که پاییز کجا بریم؟ ابتدای کار باید به این دسته از عزیزان گفت که واقعا خوش سلیقه و البته خوش سفر هستن که یه همچین زمانی رو برای سفر انتخاب کردن چرا که شما نقاطی رو میتونید توی پاییز در ایران پیدا کنید که بی شک بی شباهت به بهشت نخواهند بود!

در پاسخ به این سوال که پاییز کجا بریم؟ اول باید به این موضوع فکر کنید به دنبال چه چه جور سفری هستید یعنی میخواهید بزنید به دل یه شهر که تو این فصل خوش آب و هواست و پر از مکان های دیدنی یا میخواهید بزنید به دل طبیعت که تو این فصل هزار رنگه یا میخواهید بزنید تو کار کویر که تو روزای پاییزی هواش بهتره و شبتون رو به تماشای ستاره ها بگذرونید و یا هیچ کدوم و شما عشق چشمه های آب گرم هستید و میخواهید قبل از اومدن زمستون حسابی جونتون رو گرم کنید؟ در هر صورت ما برای هر کدوم از این مقاصد یه پیشنهاد براتون داریم تا به راحتی به جواب این سوال که پاییز کجا بریم؟ جواب داده باشیم، پس با ما باشید.

پاییز کجا بریم

پاییز کجا بریم؟ کویر مصر اصفهان

مصر یه روستای کم جمعیت و کوچیک توی اصفهان و یه منطقه تو دل دشت کویر ایران که کویر مرکزی کشورمون هست محسوب میشه. این روستا به قدری مناظر زیبا و خاص اطرافش داره که توی سال های اخیر شدیدا مورد استقبال خیلی از ادمای اهل سفر و ماجراجویی قرار گرفته. از دلایلی که این کویر رو جای مناسبی میکنه برای سفر اون هم توی پاییز و زمستون هوای گرم و خشکی هست که داره. شما میتونید توی این کویر علاوه بر این که ستاره های شب رو رصد کنید تفریحات دیگه ای مثل شتر سواری، موتور سواری و آفرود و شن سواری رو هم تجربه کنید و در صورت گروهی رفتن شب نشینی دور آتیش رو هم فراموش نکنید.

پاییز کجا بریم

پاییز کجا بریم؟ بندر چابهار

احتمالا حداقل از طریق اینستاگرام و سفرهای افراد به چابهار متوجه شدید که این نقطه از ایران چقدر جای بینظیری هستش شاید براتون جالب باشه که بدونید اسم چابهار که همون چهار بهار هست به خاطر گرم و همیشه بهاری بودن این نقطه در کل ایام سال، اینطوری گذاشته شده و به همین علت یکی از مقاصد عالی در ایام سرد سال چابهار هست. از شگفتی های این بندر باید بگیم که توی تابستون خنک ترین بندر واقع در جنوبه و توی زمستون هم گرم ترین نقطه ی ایران شناخته میشه. یادتون نره که در این سفر علاوه برداشتن خریدهای جذاب میتونید از مناظری مثل کوه های مریخی و سواحل بی نظیر و بکر این منطقه دیدن کنید.

پاییز کجا بریم

پاییز کجا بریم؟ چشمه آب گرم لاویج

لاویج یه روستای ییلاقی توی دامنه ی رشته کوه البزره و واقع شده توی استان مازندران و شهر چمستان هست و مهم ترین موضوع درباره ی اون قرارگیری این چشمه ی آب گرم وسط دره های جنگلیه که یه منظره ی فوق العاده و بینظیر داره و رفتن به این سفر اون هم در پاییز یعنی رفتن تو عمق طبیعتی که با هزار رنگ قراره ازتون پذیرایی کنه. بنابراین این مدیتیشن فوق العاده رو نباید از دست داد و البته این رو بگیم که این چشمه ی آب گرم لاویج مقدار گوگرد زیادی داره و به همین علت شاید ازش بوی تندی به مشامتون برسه اما این موضوع در قبال خواص درمانی فراوانی که داره اصلا به چشم نمیاد و این نقطه همواره مورد استقبال بوده.

پاییز کجا بریم

پاییز کجا بریم؟ جنگل ابر شاهرود

شما میتونید زیباترین جنگلی رو که به عمرتون دیدی رو توی چهل و پنج کیلومتری شمال شرقی شاهرود ببینید. جنگل شاهرود به قدری بکر هست که گونه های مختلف جانوری و گیاهی توی اون دیده میشه. به طور معمول توی بیشتر روزها ی سال شما توی این جنگل با ابر و مه مواجه هستید ولی دیدن این منظره اون هم موقع پاییز میتونه یه حس و حال دیگه رو با اب و هوای جالب  این فصل بهتون هدیه کنه. این جنگل متشکل از تپه های پرشیبی هست که با درخت های بلند و سر به فلک کشیده پوشیده شدن که تو پاییز لباس این فصل رو به تنشون میکنن و شما رو به پیاده روی روی ابرها دعوت میکنن.

پاییز کجا بریم

پاییز کجا بریم؟ جزیره ی قشم

یکی از بهترین نقاطی که توی پاییز میتونید به اون سفر کنید هیجان و لذت رو با هم تجربه کنید جزیره ی قشم هست که میشه گفت بزرگترین جزیره توی خیلج فارس شناخته میشه و میتونه شما رو به دیدن جنگل های حرا و دره ی ستارگان دعوت کنه که در این سال ها بسیاری رو شیفته و مجذوب خودشون کردن. از لحاظ آب و هوا باید بگیم که توی پاییز و زمستون این جزیره خارق العاده هست چرا که گرما و رطوبت موجود توی این نقطه در این فصل ها به حداقل خودش میرسه و شما شاهد یه آب هوای ملایم و معتدل خواهید بود. در این ایام شاید هزینه ی اقامتتون زیاد بشه ولی قیمت بلیط تفریحات آبی کمتر خواهد شد و میتونید با قیمت پایین تر اون ها تهیه کنید چون در این ایام متقاضی کمتری داره.

پاییز کجا بریم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی