|

مهاجرت به عمان برا ایرانی ها مثل رفتن تا سر کوچه اس / اهلا و سهلا دِ برو که رفتیم

مهاجرت به عمان که یکی از کشورهای حوزه ی خلیج فارس هست برای ایرانی ها میتونه خیلی راحت باشه چرا که مراودات ایران با این کشور شرایط خوبی داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خیلی از افراد هستن که علاقمند به مهاجرتن و برای این موضوع برنامه ریزی میکنن و یه تارگت برای خودشون قرار میدن که مثلا ظرف فلان مدت به کشور مورد نظرشون مهاجرت کنن ولی خب میدونید که مهاجرت یکی از اون دسته از کارهایی هست که به زبون گفتنش راحت هست  و در عمل میتونه مثل رد کردن هفت خوان رستم باشه و هر کسی رو درگیر یه سری چالش های سخت کنه که خب هر کسی از پس تحمل کردن اون ها برنیاد! حالا در طول این مقاله میخواهیم از مهاجرت به عمان براتون بگیم که در این سال های اخیر یکی از مقاصد مهاجرتی خوب برای ایرانی ها محسوب میشه.

شاید شما اصلا قصدی برای مهاجرت به عمان نداشته باشید و صرفا این مقاله رو برای اطلاعات عمومیتون میخونید و خب در نظر اول بگید که این همه کشور چرا عمان ولی باید بهتون بگیم که این کشور این روزا به قدری پیشرفته کرده که در منطقه ی خاورمیانه به صلح و امنیت شناخته میشه و تونسته رتبه های بین المللی خوبی در زمینه های مختلف مثل قدرت خرید بالای مردمش و امن بودن کشور دریافت کرده و با توجه به این که در حال حاضر بیش تر از ده هزار نفر ایرانی ساکن این کشور هستن میشه گفت که برای ما ایرانی ها میتونه مقصد خوبی باشه که حالا در ادامه بیشتر از شرایط مهاجرت به عمان براتون میگیم.

مهاجرت به عمان

مزایایی که مهاجرت به عمان داره

همونطور که گفتیم شاید خیلی ها باشن که در بین کشورهایی که میشه به اون ها مهاجرت کرد کشورهای اروپایی رو ترجیح بدن ولی موضوعی که وجود داره این هست که در حال حاضر عمان نه تنها یه مقصد بی نظیر برای مهاجرت هست بلکه امکان این که در سال های پیش رو تبدیل به یکی از  اصلی ترین مقاصد مهاجرتی بشه هست و این به خاطره یه سری از مزیت های مهاجرت به عمان هست که عبارتند از:

  • عمان از جمله کشورهایی محسوب میشه که مناسبات سیاسی که با جهان داره حسابی گسترده هست و اقتصادش رو به رشده و به همین علت برای جبران جمعیت کمی که داره نیاز به یه سری نیروی کار و شهروند برای عهده گرفتن سمت های کاری داره.
  • به طور کلی جمعیت بومی عمانی ها و همچنین زاد و ولد در این کشور کم هست و از همین رو برای مشاغلی که در آینده قراره گسترده تر بشه نیاز به جذب نیروی کار داره و چاره ای براش وجود نداره.
  • رابطه ی بین کشور ما و عمان بسیار خوب هست و به علت وجود این رابطه مهاجرت ایرانی ها به این کشور راحت تر هست.
  • میزان میانگین دستمزد و حقوق در عمان خیلی بالاست به عنوان مثال میانگین برای کارهای عادی 25 میلیون هست در حالی که این میزان برای شغل هایی که تخصصی هستن خیلی خیلی بیشتر هست.
  • در صورتی که در این کشور سرمایه گذاری کنید میتونید از معافیت های مالیاتی گسترده ای برخوردار بشید.
  • میتونید به اقتصاد این کشور اعتماد کنید چرا که به علت دوری این کشور از تنش های سیاسی دارای اقتصاد امن و رو به رشدی هست و از همین رو احتمال این که درگیر بحران های بزرگ و بی ثباتی در این زمینه بشه خیلی پایینه.

مهاجرت به عمان

روش های مهاجرت به عمان

از اون جایی که روابط سیاسی ایران و این کشور خوب هست سختگیری های کمتری برای مهاجرت ایرانی ها به این کشور در مقابل سایر کشور های حوزه ی خلیج فارس وجود داره که در ادامه چندین راه مهاجرت به این کشور رو براتون بیان کردیم.

مهاجرت به عمان از طریق کار: در صورتی که شما علاقمند به مهاجرت به عمان از طریق کار هستید حتما نیاز به یه جاب آفر خواهید داشت تا بر اساس اون برید به سفارت و درخواست ویزا بدید و تا زمانی که این ویزا رو دریافت نکنید حقی برای کار کردن در این کشور نخواهید داشت. ویزای کار این کشور در بیشتر مواقع دو ساله هست و برای دریافت اون باید سنتون بین 21 الی 60 سال باشه، حداقل سه سال سابقه ی کار مرتبط، مدرک تحصیلی مرتبط با کار و پیشنهاد شغلی مرتبط داشته باشد آیلتستون حداقل پنج باشه.

مهاجرت به عمان از طریق تحصیل: برای تحصیل نمرات زبان شما در مقاطع مختلف فرق داره یعنی برای کارشناسی باید 5.5 برای ارشد 6.5 و برای دکترا آیلتس باید 7 باشه. طول دوره در کارشناسی پنج سال در ارشد سه سال و در دکتری دو الی چهار سال هست و شهریه ها هم متغیره که خب شما باید به همین منظور حتما یه برآووردی از هزینه ها داشته باشید و بعد اقدام کنید.

مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان از طریق ازدواج: در صورتی که خانومی تصمیم بگیره با یه مرد عمانی ازدواج کنه باید یه سری از ملزومات فراهم باشه که عبارتند از: اثبات علاقه بین زوج، تمکن مالی مرد عمانی، تسلط داشتن به زبان عربی، زندگی با شوهر عمانی به مدت ده سال برای گرفتن اقامت این کشور، ارتکاب نشدن به هیچ جرمی، به دنیا آووردن فرزند پسر، داشتن اجازه ی وزارتخانه کشور عمان برای ازدواج.

مهاجرت به عمان از طریق تولد: در شرایطی خاصی به فرزند متولد شده در این کشور اقامت اعطا میشه که بیشتر بر پایه ی خون هست یعنی فقط توی شرایطی به یه بچه ی متولدش در این کشور تبعیت میدن که یکی از والدین اون علی الخصوص پدرش عمانی باشه، والدین کودک نامشخص بوده و بچه هیچ تابعیتی نداشته باشه، پدر و مادر عمانی بخوان یه بچه ی غیر عمانی رو به سرپرستی بگیرن.

مهاجرت به عمان

داشتن تمکن مالی برای مهاجرت به عمان

یکی از اصلی ترین چیزهایی که برای مهاجرت به عمان به اون نیاز دارید و باید اثباتش کنید تمکن مالی هست چرا که باید برای این دولت اثبات بشه که شما از پس هزینه های زدگی خودتون توی این کشور برمیاید و با توجه به این چه راهی رو برای رفتن به این کشور انتخاب میکنید میزان تمکن مالی هم که باید داشته باشید متغیر میشه مثلا کسی که قصد داره از راه تحصیلی به این کشور مهاجرت کنه باید این موضوع رو که میتونه از پس هزینه های مربوط به تحصیل و هزینه های زندگیش مثل خورد و خوراک و مسکن بربیاد رو ثابت کنه.

مهاجرت به عمان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی