|

چطور با اخذ ویزای کار کانادا اقامت دائم بگیریم؟ / مهاجرت رو برای خودت ایزی کن

به دست آووردن ویزای کاری کانادا میتونه به یکی از کارهای راحت تبدیل بشه در صورتی که تمام مدارک لازم رو برای این منظور بدونید و تهیه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا الان که در حال خوندن این مقاله هستید رویای مهاجرت رو توی سرتون دارید، میدونید که کشور کانادا از جمله کشورهای مقصدی هست که بیشتر ایرانی ها دوست دارن که به اون مهاجرت کنن البته که دلایلی زیادی هم وجود داره که عده ی زیادی از ایرانی ها و آسیایی ها این کشور رو برای مهاجرت انتخاب میکنن مثلا یکی از اون ها ویزای کار کانادا هست که بعد از اخذ اون به راحتی میشه در هر یک از استان های این کشور کار کرد و این موضوع به دلیل این هست نرخ بیکاری در این کشور خیلی پایینه و امنیت شغلی زیادی وجود داره.

از طرف دیگه این کشور نیاز به نیروی متخصص در بخش های مختلف صنعتی و بازار کار هست و به همین دلیل این افراد میتونن با داشتن شرایط لازم ویزای کار کانادا رودریافت کنن ولی خب یه سری قوانین و باید و نبایدها برای این موضوع وجود داره که در ادامه میخواهیم راجبه اون ها براتون صحبت کنیم که اگر فکر دریافت ویزای کار کانادا رو توی سرتون دارید خیلی راحت تر و با دید گسترده تری به این این موضوع فکر کنید و براش برنامه ریزی کنید چرا که مهاجرت از جمله سخت ترین کارها و تصمیماتی هست که هر انسان میتونه توی زندگی انجام بده، پس با ما همراه باشید.

ویزای کار کانادا

اقامت دائم کانادا از طریق کار

کانادا کشوری هست که وسعت زیاد و جمعیت کم داره و به همین علت به دلیل کم بودن نیروی کار ماهر و متخصص توی بسیاری از زمینه ها دولت این کشور اقدام به جذب نیروی فعال کار از بین مهاجران کرده و طبق برنامه های مهاجرتی که توی این کشور حاکم هست هر ساله 400 هزار مهاجر جدیدی به جمعیتشون اضافه میشه که بخش بزرگی از این مهاجران از افراد متقاضی ویزای کار کانادا و بخش دیگه از بین افرادی که علاقه دارند که در این کشور تحصیل کنند انتخاب میشن که در نهایت هر دو گروه موفق به اخذ ویزای کار کانادا میشن.

اگر شما قصد دارید که از طریق اخذ ویزای کار کانادا به این کشور مهاجرت کنید باید اطمینان حاصل کنید که شغل موردنظر شما جزء لیست نیازمندی های این کشور هست یا خیر؟ البته که دوران کرونا یه سری معضلات به وجود آوورد توی دادن این ویزا به افراد ولی احتمالا امسال رونق کاری در این کشور زیاد باشه از جمله شغل هایی که در این کشور از حوزه های پررونق کاری در سال 2023 محسوب میشن میشه به: پرستاری، توسعه دهندگان وب، مهندس برق، جوشکار، برقکار صنعتی، حسابدار، دامپزشک، راننده کامیون و... اشاره کرد.

ویزای کار کانادا

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

تا به اینجا گفتیم که کشور کانادا به افراد متخصص نیاز داره و ویزای کار کانادا میتونه توی مشت این افراد باشه ولی نه به همین راحتی! چون دولت کانادا برای این موضوع یه سری قوانین محکم داره مثلا از مهم ترین این قوانین و شرایط میشه به این موضوع که شما حتما و بدون شک باید در کمترین میزان حداقل یک سال سابقه ی کار مرتبط با شغلی که قراره اونجا داشته باشید کسب کرده باشید که اثبات کردن این موضوع میتونه از طریق سوابق بیمه ی شما و یا نامه ای که کارفرما میده انجام بشه. 

شرط بعدی داشتن سوابق تحصیلی در زمینه ی شغلیتون هست و با توجه به شغل مورد نظر و هدف شما شاید به لیسانس و یا فوق لیسانس در اون زمینه نیاز داشته باشید، البته که در حالت کلی حداقل مدرکی که باید برای مهاجرت داشته باشید دیپلم هست. شرط بعدی تسلط به یکی از زبان های انگلیسی و یا فرانسه هست و حداقل نمره ی آیلتستون باید 5 الی 6 باشه. شرط بعدی هم نداشتن سوء پیشینه و برخورداری از تمکن مالی معقول هست که در انتهای همه ی این ها شما باید امتیاز حداقلی یعنی 67 رو در مرحله ی اول کسب کنید تا برسید به مرحله ی دوم امتیازدهی.

ویزای کار کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری کانادا

برای قرارگیری در صف افرادی که برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام کردن باید مدارک زیر رو تحویل سفارت این کشور بدین:

  • داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرما
  • ارائه ی پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه ی سوابق و مدارک تحصیلی و کاری مرتبط با  شغل هدف
  • ارائه ی گواهی های لازم مبتنی بر تمکن مالی
  • اخذ مدرک زبان مانند آیلتس و ارائه ی آن
  • ارائه ی گواهی پزشکی برای تائید سلامت
  • پرداخت هزینه های مربوطه به درخواست ویزا و ارائه ی رسید آن

ویزای کار کانادا

انواع ویزای کار کانادا

اخذ ویزای کارکانادا از طریق برنامه فدرال: متقاضیان در دوبخش از طریق سیستم اکسپرس اینتری و امتیازدهی ثبت نام میکنن که این دو بخش به اسکیل ورکر و اسکیل ترید تقسیم میشن که نیروی کاری ساده، متخصص، فنی و حرفه ای رو در برمیگیرند و مدارکی که در بخش قبلی گفتیم رو باید داشته باشن تا حالا با توجه به این مدارک و بودن شغل موردنظر اون ها در لیست ناک کانادا در دو مرحله امتیازدهی بشن.

جاب آفر کانادا: این ویزا به معنای این هست که شما دارای یه پیشنهاد کاری از از طرف یه کافرمای موردتائید در این کشور هستید ولی این ویزا میتونه کوتاه مدت باشه که در صورت توافق با کارفرما بیشتر میشه بنابراین در صورت داشتن جاب آفر مدارک مربوط به اون رو در برنامه امتیاز دهی و اکسپرس اینتری آپلود کنید تا امتیازتون برای اخذ ویزای کار کانادا بیشتر بشه.

ویزای خوداشتغالی در کانادا: اگر در زمینه های ورزشی، هنری و فرهنگی در حال فعالیت هستید و میخواهید که ویزای کار کانادا رو دریافت کنید پیشنهاد ما به شما ویزای خوداشتغالی هست؛ از جمله تخصص هایی که برای اخذ این ویزا لازم و موردتائیده میشه به: مربی ورزشی، ورزشکار، داور ورزشی، نویسنده، طراح، نوازنده، عکاس و... اشاره کرد. برای اخذ این ویزا باید در کمترین حالت دو سال سابقه ی کار حرفه ای در زمینه ی فعالیتتون، به دست آووردن حداقل نمره ی 35 از صد در برنامه ی امتیازدهی و دارای تمکن مالی باشید.

ویزای کار کانادا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی