|

باید ها و نباید های شستشوی کفش در ماشین لباسشویی؛ سه سوته همه لک مکاشو پاک کن

اگه میخواین کفش هاتون توی ماشین لباسشویی بشورید حواستون به جنسش باشه چرا که بعضی کفش ها با شسته شدن توی ماشین آسیب می بینن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلیا همین که کفشاشون کثیف میشه فوری میندازنش توی ماشین لباسشویی غافل از اینکه هر کفشی رو نباید با ماشین لباسشویی شست. اگه کفش هاتون پارچه ای یا از جنس نایلون، پنبه، کتان و پلی استرِ خوش شانسید چرا که میتونید با خیال راحت بندازیدش توی ماشین اما کفش های چرم، جیر، نوبوک و وینیل رو نباید با ماشین لباس شویی بشورید چرا که میزان زیاد آب و رطوبت حین شستشو با ماشین به بافت این کفش ها آسیب میزنه. علاوه بر این کفش های ابریشمی و ساتن و اون هایی که تزئینات دارن هم قابل شستشو با ماشین نیستند.

برای شستن کفش توی ماشین لباسشویی باید نکاتی رو رعایت کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا همه نکته هاش رو بهتون بگیم.

مراحل شستشوی کفش با ماشین لباسشویی

1- قبل از اینکه کفش رو داخل ماشین قرار بدید آشغال هایی که قابل جدا شدن هستند مثل گِل رو با تکون دادن از کفش جدا کنید. بند های کفش رو هم جدا کنید حالا میتونید داخل ماشین بذاریدِش. از مسواک و فرچه هم میتونید استفاده کنید.

2- دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی تون رو نگاه کنید و برنامه ملایم در شستشو رو انتخاب کنید. انتخاب برنامه شستشوی ملایم باعث میشه کفش‌ها در اثر شستشو برخورد کمتری با هم داشته باشند. در نتیجه احتمال پارگی و آسیب دیدگیشون پایین می یاد. اگر میتونید نوع آب رو انتخاب کنید حتما آب سرد رو انتخاب کنید.

3- حتما کفش ها رو داخل یک محافظ قرار بدید؛ محافظ میتونه تی شرت یا یک حوله باشه. محافظ ها رو میتونید از بیرون هم تهیه کنید اغلب به صورت کیسه های توری شکل هستند.

The-third-step-is-to-use-a-shoe-protector-to-wash-it-in-the-laundry

4- از مواد شوینده به اندازه استفاده کنید. به گزارش شایانیوز این یک تصور غلطِ که استفاده زیاد از مواد شوینده باعثِ تمیز تر شدن میشه. برعکس، استفاده زیاد از مواد شوینده باعث تولید کف زیاد میشه و این مسئله باعث میشه که لباس هاتون خوب شسته نشه.

5- بعد از اینکه کفش ها رو از ماشین خارج کردید در مجاورت پنکه بادی قرارش بدید اگر پنکه ندارید در مجاورت هوای آزاد قرار بدید تا زودتر خشک بشه.

ezgif.com-webp-to-jpg (2)

نباید های شستشوی کفش در ماشین لباسشویی

1- اگر کفشتون خیلی سنگینِ مثل بعضی از کفش های ورزشی به هیج وجه از ماشین لباسشویی برای شستنش استفاده نکنید چرا که به ماشینتون آسیب میزنه.

2- هرگز از سفید کننده یا مواد شیمیایی قوی برای شستن کفش ها استفاده نکنید.

3- بعضیا برای اینکه کفش شکل خودش رو در اثر شستشو با ماشین از دست نده داخلش رو با روزنامه پر میکنن این کار اشتباهِ چرا که روزنامه در اثر خیس شدن باز میشه در نتیجه هم کفشتون آسیب میبینه هم بقیه لباس ها و خود ماشین لباسشویی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی